internetový armádní magazín

Airbus Helicopters Clean Sky 2

01.06.2016 19:30

Společnost Airbus Helicopters ohlašuje pokrok ve vývoji svého experimentálního vysokorychlostního vrtulníku ve výzkumném programu Clean Sky 2. Dokončené testování v aerodynamickém tunelu firmy Airbus ověřilo navržený design z hlediska účinnosti, udržitelnosti a výkonnosti a otevřelo cestu k zahájení projektové fáze. Do vývoje hlavních komponent nového stroje se již zapojila celá síť evropských průmyslových firem.
Fáze letového testování nového vrtulníku by měla začít ještě v tomto desetiletí. AC&C Public Relation, Militarybox

 

 

                                                                      xxxxxxxx

                                                      Airbus Helicopters Clean Sky 2

                                                    (foto: 3 x Airbus Helicopter / FU)
 

 

Dřívější zpráva 12.6.2013 : Rychlostní rekord demonstrátoru Eurocopter X3

 

 

Diskusní téma: Airbus Helicopters Clean Sky 2

Datum: 03.06.2016

Vložil: Ax

Titulek: Airbus

... no je zřejmé jaké koncepci asi dá tato firma přednost při konstrukci svých vysokorychlostních vrtulníků budoucnosti. Koncepce s tlačnou vrtulí v zádi se mi zdá z pohledu rozměrů a obslužnosti poněkud lepší.

Datum: 03.06.2016

Vložil: vombat

Titulek: vrtulník?

Ano máte pravdu. Hrubě řečeno u vrtulníku kterému pomáhá vrtula, vrtule ano. Tady bych si dovolil upozornit na poměrně rozměrné křídlo projekt může počítat s tím že při vyšších rychlostech právě křídlo vytváří vztlak, veškerý výkon motoru jde do vrtulí a nosný rotor je v této fázi pouze zátěž a aerodinamický odpor budící brzdou. V podstatě by tedy šlo spíše o konvertoplán. Tato koncepce by se mi zdála lepší než prostý vrtulník s tlačnou nebo tažnou vrtulí vrtulemi....Nicméně nevím jestli s tím tento projekt počítá zkusím to zjistit a napíšu.

Datum: 03.06.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Airbus

No tak nevím...Každopádně mít křídlo a vysokou rychlost a nevyužít toho by byla velká škoda zvláště když už v minulosti podobné stroje byli. Může se jít třeba cestou kdy při vysoké rychlosti rotor autorotaci vytváří polovinu vztlaku a křídlo druhou. Hlavně motory v obou případech pracují pouze na dopředné rychlosti a takoví stroj by byl nejen rychlejší ale i ekonomičtější...O což má jít u tohoto projektu především. Clean Sky 2 jako takoví je širší program do něhož by měla bít zapojena i česká republika. Jak bude vypadat stroj nebo stroje vzešlé z evropské snahy o vysokorychlostní stroj s rotorem mě opravdu zajímá???...

https://en.wikipedia.org/wiki/Fairey_Rotodyne

http://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/n-i-kamov/ka-22-hoop/

http://www.krajskelisty.cz/stredocesky-kraj/12724-ministerstvu-prumyslu-a-obchodu-se-podarilo-na-mezinarodnim-workshopu-clean-sky-2-podporit-spolupraci-s-ceskymi-leteckymi-firmami.htm

Vyhledávání