internetový armádní magazín

Americké letectvo již nechce o nových Raptorech ani slyšet

10.03.2016 10:40

Americké vojenské letectvo (U.S. Air Force) nemá žádný hlubší zájem na obnovení výroby stíhaček páté generace Lockheed Martin F-22A Raptor, protože jsou příliš drahé, a i proces obnovení jejich výroby by zbytečně odčerpal nemalé částky z rozpočtu. Americké vojenské letectvo by si přálo rychlejší a přímější postup ke stíhacím letounům zcela nové generace.

K problematice případného obnovení výroby letounů F-22A se na zasedání příslušného podvýboru Senátu vyjádřil jako přizvaný odborník generálporučík James Holmes. Ten ve své řeči zdůraznil, že letectvo chce nový stíhací letoun založený na současných pokročilých technologiích, chce ho získat rychle a rozhodně se nevracet k dvacet let starému programu F-22.

                                                                    XXXXXXXXXXXX

                          představa stíhačky 6. generace od společnosti Northrop Grumman

                                                     (foto: Northrop Grumman / FU)

 

I americké vojenské námořnictvo (U.S. Navy) provedlo podrobnou analýzu nahrazení používaných strojů Boeing F/A-18E/F Super Hornet. Výsledkem je jednoznačný příklon k program nového letounu F/A-XX. Podle generálporučíka Holmese, může vojenské letectvo zahájit obdobný program F-X v roce 2017. Laboratoře AFRL (Air Force Research Laboratory) již intenzivně spolupracují s leteckým průmyslem na přípravě předběžných konceptů nových strojů. Firmy Boeing, Northrop Grumman a Lockheed Martin pracují na svých konceptech stíhaček šesté generace. Ani jeden koncept nepočítá s tím, že by byl pouhou modernizací některého ze současných letadel. Militarybox, CC BY-SA

 

 

Diskusní téma: Americké letectvo již nechce o nových Raptorech ani slyšet

Datum: 18.03.2016

Vložil: veterán 47

Titulek: čo ďalej

F 22 je viac sklamanie ako úspech. Za cenu jedneho raptora dnes dostaneš 5 lietadie gen. 4++, Nuž zákon zachovania hmoty a energie sa veľmi ťažko obchádza. Chladenia má obrovskú nevýhodu v tom značne zvýšuje hmotnosť čo ovplyvňuje dolet (palivo) alebo množstvo nesených zbraní. Prípad ovládnutia dronu nad Krymom priniesol otázku rušenia datalink a prípad Su 24 a torpédoborec Donald Cook možnosti prostriedkov REB. Nehovoriac o tom, akú "bublinu" vytvorili rusi nad leteckou základňou v Sýrii, keď prieskumné prostriedky USA a NATO ju nedokázali prekonať. Toto je pre "neviditeľné" lietadla problém, lebo ak majú byť neviditeľné, tak bez pomocných prostriedkov nedajú ani ranu.

Datum: 19.03.2016

Vložil: Tommy

Titulek: Re: čo ďalej

Budíček! Žádný případ Su-24 a Donald Cook není. Je jen případ sestřelení Su-24 nad Tureckem :-D

Datum: 19.03.2016

Vložil: up

Titulek: Re: Re: čo ďalej

Tak na co teda rusáci razili ty metály, kterými potichu ověnčily příslušníky vojsk REB a pilota veterána Su-24. Že by z rozmaru..... to asi ne... Nu a prostřednictvím turka byla uskutečněna další typická zápaďácká špína, aneb hanebné střelení nic netušícího stroje do zad...

Datum: 21.03.2016

Vložil: Tommy

Titulek: Re: Re: Re: čo ďalej

Ani žádný metály nebyly. Celý je to hoax vypuštěný a vymyšlený ruským blogerem. Je s podivem, že se po roce najde pořád dost troubů, kteří tomu zjevnému nesmyslu věří.
No jestli se ruským bombardérům musí stíhač nejdřív představit, to potěš koště....

Datum: 21.03.2016

Vložil: veterán47

Titulek: Re: Re: Re: Re: čo ďalej

Ste si tým istý? Doprajte si osviežiť pamäť a zalistuje si v tlači ale hlavne v tej nezávislej.

Datum: 21.03.2016

Vložil: Up

Titulek: Re: Re: Re: Re: čo ďalej

tak to je velmi ubohé a zřetelné ovlivnění prostřednictvím jednostranných zdrojů. No tro.ba se opět našel. Ty placky dostaly..... přibližně stejným způsobem jako je potichu dostaly příslušníci kteří se účasnily 2014 akcích na Krymu.... No jo i tady hvězdy a pruhy dostaly na hýždě....

Datum: 10.04.2016

Vložil: Patrik

Titulek: Re: čo ďalej

Jsi velmi hodně pomatenej. To ani nemá smysl na tebe reagovat. Matlej si tu kebuli dál.

Datum: 11.03.2016

Vložil: Jirka4form

Titulek: Raptor

Rozumím americkým snahám se již k Raptorům nevracet. Optimální doba k obnovení výroby původních Raptorů, nebo k zahájení vývoje nějaké výrazně modernizované verze 5+ byla již podle mne promarněna.

Datum: 10.03.2016

Vložil: alexa123

Titulek: .

Výrobu možno neobnovia ale dôkladnú modernizáciu na nejakú verziu F-22B urobia určite. Už len kvôli tomu, aby mali konkurencieschopnú stíhačku do príchodu stíhačky 6.generácie.

Datum: 10.03.2016

Vložil: Kuba

Titulek: Re: .

Modernizace probíhá prakticky neustále. Například níže v aktualitách je článek o zavedení AIM9x , což znamená že letadla jsou ve fázi 3.2B .Což kromě jiného znamená přidání AIM 120D ,zlepšení elektronického boje a výměnu části hardweru.

Datum: 10.03.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: .

To sice ano, ale spíš se jedná jen o softwarovou modernizaci, zavádění nové výzbroje atd. Něco podobného se děje třeba i u našich Gripenů. Pro opravdovou modernizaci na vyšší standart (říkejme mu třeba F-22B) by bylo potřeba nového radaru, motorů, avioniky, systému elektronického boje atd. atd. Nicméně v příštích deseti letech si myslím, že to u F-22 ještě nebude potřeba...

Datum: 11.03.2016

Vložil: jsk

Titulek: Re: Re: Re: .

Příštích 10 let nebude mít žádné jiné letectvo kdispozici stroj, který by mohl F22 ohrozit a pak by už měla pomalu nastupovat nová generace..

Datum: 11.03.2016

Vložil: jsc

Titulek: Re: Re: Re: Re: .

Zase jeden z nabubřelých amerických kydů od jsk. Již dnes jsou ve vzduchu letadla s kterými by měl Raptor spoustu problémů. Kromě těžko prokazatelných předností v oblasti stealth nemá Raptor nic, včem by vysloveně v souboji jeden na jednoho deklasoval konkurenci. Spíše mu některé prvky chybí, a kdyby si tuto konkurenci nechal připustit blíže k tělu, už by záleželo jenom a jenom na štěstí, náhodě a šikovnosti pilota. Raptor by byl opravdu skvělý někdy před patnácti lety, kdyby by však uměl všechno to, co mu přisoudila americká propaganda.

Datum: 11.03.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: .

Naprostý souhlas. Raptor má výhodu nad Su-35S řekněme na "větší vzdálenosti". Čím blíže si ho pustí k tělu, tím více se výhody začnou kupit na stranu Su-35S. Pak opravdu záleží na situaci-štěstí a umu pilotů. I Su-35S má datalink, umí používat radar v tzv. tichém režimu, stealth dokáže "částečně dorovnat" pomocí REB prostředů atd.... a celkově to vyjde ještě levněji...

Datum: 11.03.2016

Vložil: Kuba

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

jasně.... taktika s strategie jde mimo ... V prostředí moderní války lze jen těžko předpokládat prostředí kde nebudou používány systémy SIGINT , REB, PVO a řada dalších prvků které mohou tvořit poměrně komplexní řešení.Slabiny i silné stránky mohou být využity. To je jak porovnávat dodávku se sporťákem navíc s většinou neúplnýma , nepřesnýma a nepochopenýma parametrama. Můžeme se začít bavit třeba o doletech raket , dosazích radarů , ale větší část lidí vůbec neřeší RCS ,schopnost zaměřit a ne jen detekovat , převýšení cíle ,odolnost vůči rušení a řadu dalších věcí které nelze odbýt jednou větou.Rusko šlo spíše cestou rozvíjení schopností co má a USA hledalo spíše cesty v duchu asymetrické reakce.Výsledky se dají jen těžko porovnat cvičení s předpřipraveným scénářem , simulace a velkohubá prohlášení lze jen těžko pokládat za nějaký důkaz.

Datum: 15.03.2016

Vložil: JaM

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: .

az na to ze F-22 ma moderny LPI AESA radar, moderny pasivny radar, co znamena ze pilot zvoli smer utoku tak aby o nom pilot Su-35 nemal sancu vediet do poslednej chvile (Su-35 nema radarove pokrytie 360 stupnov...)

Datum: 15.03.2016

Vložil: jsc

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Nějak jsem tomu neporuzuměl. Su-35S má také pasivní radar, to není přednost Raptotu. Když budou mít oba dva aktivní radiolokátor vypnutý, tak je Raptor synem smrti, protože ho Su-35S dostane pomocí IRST. Raptor má modernější radar AESA, který však má menší dosah než radar PESA na Su-35S. Je otázkou na jakou vzdálenost se tyto dva stroje dokáží navzájem sledovat při použití prostředků REB. Nechtěl bych to zjednodušovat, ale Raptor ve vzájemném souboji není jednoznačným favoritem.

Datum: 19.03.2016

Vložil: xyQ

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Napřed to chce trošku študirovat. Tato teorie útoku proti vyspělé pvo již je Su-35S pouhou součástí fungovat nebude, nehledě na to, že díky REB ani pilot Raptora o Su-35S nemusí mít vůbec zdání, jen bude vědět, že ho někde něco ruší... asi raději odepluje nebo vlastně odlétne na nejbližší základnu NATO

Datum: 21.03.2016

Vložil: veterán47

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Ba práve to pokrytie 360 stupňov má. Navyše OES ruských strojov je účinejšie.

Datum: 15.03.2016

Vložil: JaM

Titulek: Re: Re: Re: .

F-22 dostava modernizovany radar. povodny AN/APG77 mal 1500 prvkov v AESA antene, kym modernizovany AN/APG77v1 ich ma okolo 2000... 77v1 dostavaju F-22 od 5tej vyrobnej serie.

Datum: 10.04.2016

Vložil: Patrik

Titulek: Re: .

Raptory a F-35 nemají na hodně dlouhou dobu konkurenci. Yankee už pracují na úplně jiných motorech, které rusáci nikdy nebudou umět ani pochopit, technologiích konstrukcí nových letadel 6 generace a zcela nové výzbroji, která s dnešní nemá vůbec žádnou podobu.

Datum: 10.03.2016

Vložil: alexa123

Titulek: .

Vyzerá to tak, že nemá nastaviteľnu trysku - takže žiadne Dog fighty na pätníku. Prioritou je potlačenie IF stopy.

Datum: 10.03.2016

Vložil: mattea

Titulek: Re: .

A také vysoká rychlost. Být neviděn, vidět všechno, dostat se kamkoliv velice rychle, mít k dispozici haldu dronů v jedné síti. To jsou podle mě hlavní body 6. generace...

Datum: 10.03.2016

Vložil: Qebeec

Titulek: Re: Re: .

Vysoká rychlost a Stealth nejdou moc dohromady. IČ čidla jsou stále vyspělejší a citlivější, motor na současném principu spalování vždy bude "horký". Používáním vlastního radiolokátoru, aby bylo viděno všechno, samotný stroj vyzařuje, tedy je viděn - produkuje záření. Na příkladu "avtobazy" a RQ-170 je vidět jak jednoduše jde ztratit dron. Další program F-XXXX a další nalité miliardy do černé díry........

Datum: 10.03.2016

Vložil: Jarda

Titulek: Re: Re: Re: .

Proto se vyvíjejí bezpilotní letouny že ztratíš techniku a ne člověka.

Datum: 10.03.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: Re: .

To platí o útocích na povstalce na zemi. Při vybojování vzdušné nadvlády si nemůžeš dovolit ztratit ani stroj. U stíhacích letounů bude ještě několik desetiletí dominovat pilotovaný stroj.

Datum: 10.03.2016

Vložil: Míša

Titulek: Re: Re: Re: .

Možností bude více, radar v tichém režimu, jen příjem, případně příjem odrazu od Awacsu(jiného zdroje-třeba bezpilotní zářič) Současně se spíš používá datalink. Tepelné záření je potíž, proto jak se zde haleká na F-35, že nemá supercruise, nemusí být nutně problém. Samo dolet a maximálka je u něj s vysokou cenou spíš hřebík do.... Když se vrátím k F-22, ten je již vysloužilec na špici. Problémem je, že letectvo díky ceně a nezájmu stárne. Takže i poslední výkřik ATF již míří k důchodu.

Datum: 11.03.2016

Vložil: mattea

Titulek: Re: Re: Re: .

Já vím, chlazení bude obrovská výzva. I kvůli nástupu laserových zbraní, které produkují nemalé množství tepla.

Datum: 13.03.2016

Vložil: Roll

Titulek: Re: Re: Re: Re: .

6. generace- až přijde její čas, musí být trochu někde jinde, jinak to budou jen vyhozené peníze.... Seriozní letečtí konstruktéři teprve definují prvky 6. generace. I když pravda, Rogozin už vykřikuje něco o 7. generaci. Skutečně to brát zatím s rezervou, stejně jako to futuristické ztvárnění od Northopu výše, které je spíše reklamou.

Datum: 21.03.2016

Vložil: veterán47

Titulek: Re: Re: Re: .

Súhlasím fyziku sa zatiaľ nepodarilo nikomu prekabátiť.

Záznamy: 1 - 30 ze 30

Vyhledávání

 

 

 

 

 

faynmobil250x250.gif