internetový armádní magazín

Budoucí osud šesti neprodaných Su-30K je stále v mlze

18.07.2014 14:55

Podle informací poskytnutých ruskými společnostmi Irkut a Rosoboronexport na letecké výstavě ve Farnborough, budoucí osud šesti dosud neprodaných letadel Suchoj Su-30K umístěných dočasně v Bělorusku v opravárenském závodě je stále nejasný. Údajně je stále hledán vhodný kupec. 

Šestice letadel je zbytkem původně osmnácti indických strojů, které se vrátily do majetku společnosti Irkut po jejich nahrazení u indického letectva výkonějšími letouny Su-30MKI. Všech osmnáct Su-30K bylo umístěno v Bělorusku za účelem provedení oprav a vyhnutí se placení cla v Rusku. Z osmnácti letadel bylo dvanáct prodáno do Angoly a o zbylých šesti se stále jedná. V postupně objevujích se zprávách měly letouny skončit v Bělorusku, ve Vietnamu nebo v Iráku, případně Íránu. Cena jednoho Su-30K je v současnosti odhadována na 15 milionů dolarů. Militarybox, CC BY-NC-SA

                             dvojice indických Su-30K ve společné letu s F-15C a Mirage 2000

                                                               (foto: USAF / PD)

 

 

Diskusní téma: Budoucí osud šesti neprodaných Su-30K je stále v mlze

Datum: 18.07.2014

Vložil: R.A.P.T.OR

Titulek: Hmmm

Skoro zadarmo, myslim, ze pre nasu armadu namiesto Gripenov lepsia volba :) aj ked v ramci ze sme v NATO sa bude skor tlacit na zapadnu techniku.

Datum: 18.07.2014

Vložil: CS

Titulek: Re: Hmmm

Já tyhle hejslovenské řeči o zavádění ruské techniky do naší/jejich armády vážně nechápu, jediným vysvětlením byl mohl být trolling, protože jinak se stačí podívat, jak vypadá ruská technická podpora státům provozujícím jejich techniku (především státy NATO) a jak vypadá např. spolupráce švédského Saabu s AČR apod.

Datum: 18.07.2014

Vložil: kiko

Titulek: Re: Re: Hmmm

ale za aku cenu je ta podpora od SAABu..

Datum: 18.07.2014

Vložil: nikdo

Titulek: Re: Re: Re: Hmmm

ano je rozhodně lepší mít letadlo co nelétá případně s ohromným rozpočtem OsSR si můžete dovolit živit tyhle hladový krky.

Datum: 18.07.2014

Vložil: David

Titulek: Re: Re: Re: Hmmm

Zkuste si ale podívat se, jaké provozní náklady má malý Gripen a nebo velké Su-30. A když si člověk trochu rozloží ona čísla českého pronájmu, tak je zřejmé, že špatný obchod to není. Neříkám, že to je nejlepší technické řešení, ale když vezmu v potaz poměr cena/výkon/ provozní náklady, pak jsem pro Gripeny.
Otázku politické závislosti na Rusku raději ani neuvažuji

Záznamy: 1 - 5 ze 5

Vyhledávání