internetový armádní magazín

Kolumbie chce vyměnit letouny Kfir

25.01.2015 09:40

Vojenské letectvo Kolumbie oznámilo záměr náhrady provozovaných izraelských letounů Kfir jiným typem starších olétaných strojů. První letadla by měla být přijata v roce 2017 a dokončení dodávek je očekáváno do konce roku 2019.

Podle velitele kolumbijského letectva jsou do výběrového řízení očekávány nabídky letounů F-16C/D, Mirage 2000 a možná i JAS-39C/D Gripen. Vítěz vyhlášené soutěže by měl být znám ještě v první polovině letošního roku, tak aby bylo možno smlouvu o dodávkách letadel podepsat v srpnu nebo nejpozději v září. Brazílie hodlá Kolumbii nabídnou i zcela nové letouny Gripen E/F ze své budoucí licenční produkce, dodávky těchto letadel od roku 2017 jsou však nereálné. 

Kolumbie chce podle oznámeného plánu pořídit 24 letadel v celkové ceně kolem dvou miliard dolarů. Důvodem tohoto záměru mají být vážné nedostatky v hydraulických a elektrických soustavách izraelských Kfirů a potíže s jejich motory J79-J1EQD. Militarybox, CC BY-SA

                                                  Kfir vojenského letectva Kolumbie

                                                     (foto: Coleman / USAF / PD)

 

Diskusní téma: Kolumbie chce vyměnit letouny Kfir

Datum: 25.01.2015

Vložil: David

Titulek: Kolumbie

Pokud vím, tak původně chtěli Kolumbijci Kfiry jenom doplnit dalšími, novými stroji. Měla to být reakce na venezuelské Su-30 a úvahy o nákupu Su-35. Tohle mne trochu překvapilo. Ale je myslím docela logické, že letouny nemohou sloužit donekonečna a že prodlužování životnosti se stává čím dál více neekonomickým
Kolumbii údajně také byly nabídnuty španělské "přebytečné" Typhoony. Ale to zřejmě zcela vyšumělo

Datum: 25.01.2015

Vložil: Daniel

Titulek: kfir

to Pepe

ovšem objektivně by stálo za upřesnění, že je koupili v roce 1988 již jako olítané, jelikož se vyráběly již od roku 1976, tak s ohledem na předpokládanou nedobrou údržbu v Kolumbii mají víc než nárok na poruchy

Datum: 25.01.2015

Vložil: Pepe

Titulek: Re: kfir

Ano, pro objektivnost je potřeba říct, že to jsou hodně stará letadla, ale také to, že prošla modernizací. Pokud původní Kfiry těmito neduhy netrpěly a ty modernizované ano, tak je něco špatně u IAI v Izraeli. Kvalitu údržby v Kolumbii těžko hodnotit, na to jsme příliš daleko, ale kolumbijské letectvo se hodně přátelí s letectvem americkým a minimálně se snaží uplatňovat jejich postupy.

Datum: 26.01.2015

Vložil: David

Titulek: Re: Re: kfir

Nutno taky podotknout, že kolumbijské Kfiry jsou velice intenzivně nasazovány do skutečných bojových operací, navíc v klimaticky náročných podmínkách (džungle, vysoké teploty, vysoká vlhkost). V takovém prostředí každá technika odchází mnohem rychleji

Datum: 25.01.2015

Vložil: Pepe

Titulek: Kfir

Ani izraelská technika není prosta chyb a nedostatků. Možná je to špatná zpráva pro zaslepené obdivovatele všeho židovského. Možná by sem možná mohl pan "jsk" opět napsat, jak nám ten Izrael ukazuje cestu.

Datum: 06.02.2015

Vložil: Jeje

Titulek: Re: Kfir

Ale na to jak malá je to zem, tak mají bohatou ekonomiku, vědu, vývoj a třeba taky silnou armádu. Každá technika přeci jen je třeba za čas obměnit. Možná vás to překvapí, ale to není chyba nebo nedostatek, který by se týkal jen izraelské techniky. ;-)

Vyhledávání

 

 

 

 

 

 

 

 

       PODPOŘTE MILITARYBOX