internetový armádní magazín

MMWT - nový střední tank

03.11.2016 17:10

Společnosti FNSS (Turecko) a PT Pindad (Indonésie) představili na výstavě Indo Defence 2016 konané v Jakartě projekt svého moderního středního tanku MMWT (Modern Medium Weight Tank) s hmotností kolem 35 tun.

                                                                       XXXXXXXXXX

                                                                           MMWT

                                                                  (foto: FNSS / FU)

 

Podle zveřejněných informací jsou v současnosti dokončovány dva prototypy, jeden v Turecku a jeden v Indonésii, které by měly být připraveny ke zkouškám v příštím roce. Připraven by měl být i jeden korpus vozidla určený ke zkušebnímu odstřelování. 

Tank MMWT se vyznačuje klasickou koncepcí s motorem vzadu a šesti skrutnými tyčemi odpruženými pojezdovými koly na každé straně. Jeho délka je přibližně 7 m, šířka 3,2 m a výška 2,7 metru. Stroj má být schopen překonat brod hluboký 1,2 m, příkop široký 2 m a stupeň o výšce 0,9 m.

Pancéřování tanku MMWT je tvořeno svařovanými plochými ocelovými pancíři a přídavnými kompozitními pancéřovými moduly. Pohon zajišťuje vznětový motor o odhadovaném výkonu přesahujícím 520 kW (osobně si myslíme že to bude ještě o něco více), který je spojen s plně automatickou převodovkou. Maximální rychlost tanku na silnici má být 70 km/h a jízdní dosah se má pohybovat kolem 450 km.
Osádku tanku tvoří tři osoby. Velitel a střelec tanku mají své místo v bojové věži, řidič pak ve středu přední části korby. Použitá bojová věž pochází z vývoje belgické firmy CMI Defence a je osazena kanónem ráže 105 mm na náboje NATO a spřaženým 7,62mm kulometem. Kanón je vybaven automatickým nabíjecím zařízením s bubnovým zásobníkem munice umístěným v zadní části bojové věže.
MMWT je vybaven digitálním systémem řízení palby, systémem detekce a indikace ozáření laserem, soustavou vrhačů dýmových granátů, informačním a kontrolním systémem, navigačním systémem a soustavou kamer sledují okolí vozidla. K dispozice je také systém ochrany proti ZHN, automatický protipožární systém, klimatizace a pomocná energetická jednotka dodávající vozidlu enegii při vypnutém motoru.
Projekt středního tanku MMWT byl firmami FNSS a PT Pindad zahájen v roce 2014. Tvůrci si vytýčili cíl vytvořit vozidlo s rozumnou mírou pancéřové ochrany, palebné síly a mobility. Militarybox, CC BY-SA

 

 

                                                                      XXXXXXXXX

                                                                          MMWT

                                                               (3 x foto: FNSS / FU)

 

 

Diskusní téma: MMWT - nový střední tank

Datum: 09.11.2016

Vložil: Polemik

Titulek: stredný tank je dnes nezmysel

Stredný tank je nezmysel.

Dnes má zmysel len plnohodnotný ťažký MBT a k nemu ľahký tank, povedzme plávajúci, prepraviteľný vzduchom pre VS ako je SPRUT či pred ním bol PT-76.
Niečo medzi tým - teda stredný tank - je nezmysel, pretože na rolu MBT je slabý a pre využitie VS je zase priťažký.

Skôr mi to celé pripadá tak, že tento stredný tank má byť akási ekonomická varianta k drahému MBT pre ekonomicky slabšie krajiny.

Datum: 08.11.2016

Vložil: Jenda

Titulek: kategorie?

To co byl za WWII lehký tank, to dnes co do odolnosti a palebné síly zastane BVPčko.

A co bych já nazval středním tankem?

Střední tank by měl mít výzbroj MBT, ale menší hmotnost a odolnost. Měl by odolat palbě lehkých tanků (BVP) a RPG z přední polosféry, tzn i ráži 57mm. (RHA cca 300-400mm). Hmotnost do 35t (25t korba, 10t věž).

Datum: 04.11.2016

Vložil: alexa123

Titulek: .

Nekonečná debata na tému ľahkého tanku. Takže môj názor je takýto - tank s hmotnosťou do cca 30-35 ton nemá šancu postaviť sa tvárou v tvár dnešnému tanku s kanónom min. 120mm a iba s problémami sa postaví BVP s kanónom 35-40mm so zodpovedajúcou rychlopalnou muníciou. Dnešný tank s hmotnosťou cca 55-65 ton má šancu zničiť iba zboku resp. zozadu. Na toto mu ale netreba 105mm kanón so všetkými jeho nevýhodami - hmotnosť, množstvo munície a rýchlosť streľby. Na toto mu predsa stačí kanón 57-76 s výkonnou protitankovou muníciou. Výhodou je podstatne menšia hmotnosť kanónu, väčšia rýchlosť paľby a väčšia zásoba munície. S takýmto kalibrom by to s vhodnou muníciou mohlo byť aj vozidlo palebnej podpory pechoty. Ak sa teda takýto ľahký tank nevie postaviť dnešnému MBT tanku zoči-voči, na čo mu je teda kanón 105mm?

Datum: 05.11.2016

Vložil: JiriR

Titulek: Re: .

Diky za nazor, lip bych to nenapsal. Jen doplnim, ze hledani kompromisu a nejake rozumne miry mezi dvema extremy u tanku proste v informacnim prostredi nefunguje.

Datum: 05.11.2016

Vložil: Rase

Titulek: Re: .

Právě že dnes je ráže 105mm v podstatě standard podpůrných zbraní. Na tanky nestačí, ale kanóny jsou to levné, munice taky a ráže je to hodně rozšířená. Navíc proti opevněným bodům nepřítele, nebo vozidlům je to velice vhodná zbraň. Udělá pěkný brajgl i když ta munice není časovaná atd. Když pominu, že cokoliv mezi 40mm a 105mm je atypické a málo rozšířené, tak už potřebuješ aby byl kanón rychlopalný. to se hodí, ale pak je potřeba porovnávat cenu x kusů nábojů menší ráže, proti jednomu náboji ráže 105mm. Hlavní bonus dle mého je třeba to, že kanón této ráže už může odpalovat řízené střely. Belgická věž co má MMWT tohle umí.

Datum: 04.11.2016

Vložil: Rase

Titulek: lehké tanky

Opravdu lehký tank, postavili třeba korejci na podvozku K-21, věž je XC-8 105-120HP, stroj váží do 25ti tun. MMWT oproti tomu má CT-CV 105HP (patrně levnější). Pancéřování podvozku je typické pro FNSS - pěkné. Jsem hodně zvědavý na polský tank PL-01, který má být hotový příští rok. Ten bude spadat také spíš do kategorie středních tanků. Až jednou AČR bude vybírat BVP, tak snad nezapomenou na variantu s podobnou věží :)

Datum: 04.11.2016

Vložil: Pepe

Titulek: MMWT

Zajímavé a na pohled pěkné vozidlo. Zdá se že korba má spíše tvar blízký BVP a klidně by umožňovala i umístění motoru vpředu.

Datum: 04.11.2016

Vložil: David

Titulek: MMWT

Ukazuje se, jak problematický je termín střední/lehký tank tank. MMWT má stejný kanon a nejspíš i podobně silné pancéřování jako CV-90-105, tedy BVP CV-90 vyzbrojené kanonem 105 mm.
Přesto si myslím, že právě obdobných vozidel bude spíše přibývat. Ostatně, lze uvést i příklad čínského "lehkého" tanku VT-5, mající obdobné parametry. Vnímám to i jako určitou odpověď na příliš těžké a drahé MBT, které se také nehodí do každého terénu. A je příznačné, že se do něčeho takového pustila právě Indonésie s převážně džunglovitým terénem

Datum: 04.11.2016

Vložil: Jirka4form

Titulek: Re: MMWT

Souhlasím s Vámi. Kategorizace lehký / střední se začíná stávat problematickou.

Datum: 04.11.2016

Vložil: Deutschmann

Titulek: Re: Re: MMWT

Lehký tank by měl mít menší ráži než střední tank.
Těžký tank - ráže 120 mm a více a hmotnost cca 50 tun
Střední tank - ráže cca 80 až 105 mm a hmotnost cca 30 až 45 tun
Lehký tank - ráže do 80 mm a hmotnost do 30 tun.

Ale kam zařadit SPRUT to netuším. :-)

Datum: 04.11.2016

Vložil: Rase

Titulek: Re: Re: Re: MMWT

Dnes je to spíš u lehkých tanků ráže 105mm, může být i víc, ale hlavně jsou velice lehké (cca 25 tun) - tedy patřil by sem i ten SPRUT. Většinou bez přídavného pancéřování na podvozku. U středních tanků je to ráže 105-120, ale váhově jsou už do 40ti tun, podvozek je už víc opancéřovaný ve stylu tanků. MBT pak 120mm+ a plnohodnotné pancéřování a systémy.

Záznamy: 1 - 11 ze 11

Vyhledávání