internetový armádní magazín

Náhrada vozidel Humvee bude od společnosti Oshkosh Defence

27.08.2015 11:25

Americká společnost Oshkosh Defense oznámila, že získala kontrakt od americké armády (U.S. Army) v hodnotě 6,7 miliardy dolarů na náhradu populárních vozidel řady HMMWV (Humvee). Společnosti se tak zúročilo mnohaleté vývojové úsilí a investice vložené do vyhlášeného programu lehkého taktického vozidla amerických ozbrojených sil - JLTV (Joint Light Tactical Vehicle).

Společnost Oshkosh Defence předpokládá, že s nyní podepsanou smlouvou vyrobí necelých 17 tisíc vozidel typu L-ATV, s kterým v programu JLTV porazila své konkurenty - firmy AM General a Lockheed Martin.

Cekově americká armáda počítá s postupným pořízením až 49100 vozidel vzešlých z programu JLTV. Dalších 5500 vozidel má zamířit k americká námořní pěchotě. První dodávka vozidel se očekává za deset měsíců, plná sériová výroba by měla být zahájena v roce 2018. Dodávky vozidel pro americkou armádu jsou rozplánovány až do roku 2040, pro americkou námořní pěchotu do roku 2022. Militarybox, CC BY-SA

                                                                      XXXXXX

                                                                 Oshkosh L-ATV

                                             (foto: Oshkosh / oshkoshdefense.com / FU

 

 

Diskusní téma: Náhrada vozidel Humvee bude od společnost Oshkosh Defence

Datum: 27.08.2015

Vložil: Jirka4form

Titulek: JLTV

Je těžko pochopitelné, že něco tak velkého a těžkého (a také drahého) může být nazýváno "Joint Light Tactical Vehicle", a že tomu Američani přikládají tak dominantní pozici ve vybavení svých jednotek. Je to určitě pořádný kus dobré techniky, ale je to jako kdyby vrámci taxislužby jezdily po Praze výhradně Tatrovky T-815.

Datum: 27.08.2015

Vložil: Xawier

Titulek: Rosteme, rosteme...

...Nevím, moc do toho nevidím. Ale domnívám se, že v konfliktu rovný s rovným, nebo ve většině euroasijského terénu musí být podobná vozidla těžko použitelná. Ať už z logistického hlediska, nebo z pohledu mobility vozů samotných. L-ATV by měl mít 6,5 tun, HMMWV má kolem 2,5t a když si vzpomenu na legendární Jeep Willys s hmotností kolem tuny a ani ne polovičními rozměry, opravdu už podobná vozidla nemohu brát jako Light Tactical Vehicl :)

Na "expediční operace" a získávání nových kolonií v podobném duchu,jak jsme u USA v posledních letech zvyklí asi ano. Ale ve skutečné válce jsem přesvědčený, že by se nevýhody koncepce projevily v plné nahotě.

Datum: 28.08.2015

Vložil: jel

Titulek: Re: Rosteme, rosteme...

Nevidím moc velký váhový rozdíl mezi tímto a např. ivecem co se hojně používá po celém světě a i u nás. Ostatně tak nějak váží i ten ruskej tygr. Naopak si myslím, že tohle díky novému konceptu a díky velkým zkušenostem s tímto typem vozidla bude na současném trhu top.
Takže buď po celém světě plánují nové kolonie jak píšeš nebo prostě mají pravdu, že to je správný směr a ty jsi trošku vedle.

Datum: 28.08.2015

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Rosteme, rosteme...

No shrnul jsi to úplně přesně stejně, jak jsem to psal já:)

Datum: 28.08.2015

Vložil: jel

Titulek: Re: Re: Re: Rosteme, rosteme...

Nikoliv na rozdíl od tebe to nepovažuji za doménu us, ale spíše celosvětový trend, protože prostě armády se početně snižují tak o to více záleží na životech vojáků a v tomhle má prostě větší šanci na přežití i za cenu toho, že neprojedu úzkou soutěskou. O průchodnost terénem nemám obavu, když to srovnám třeba s tatrou na dakaru, která má ještě větší hmotnost a nikdo o ní nebude tvrdit, že má špatnou průchodnost terénem.

Datum: 28.08.2015

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: Re: Rosteme, rosteme...

Aha, díky za upřesněnou! Já to nepovažuji za doménu us, to jsem nenapsal! Je to bezpochyby celosvětový trend-v tom s tebou souhlasím. Nicméně já si na rozdíl od tebe myslím, že pro klasický konflikt (rovný s rovným) špatný trend! O průchodnosti se tu samozřejmě vůbec nebavím:) Jde o logistiku, mobilitu, složitost výroby, údržby atd.atd. Podle tvé teorie by bylo ideální, kdyby se všichni vojáci přepravovali jen tanky. Podle mé je to u většiny z nich v takovém konfliktu naprosto zbytečné a kontraproduktivní!

Navíc, co se týče ochrany posádky, tak ta je přinejmenším diskutabilní. Stačí se podívat, jak v Jemenu dnes a denně umírají Saudští vojáci v Oshkosh M-ATV, kdykoli se Jemencům zachce... A to se bavíme o autě s 12,5t, které by mělo být co do ochrany posádky ještě o level výš, než zmiňovaná náhrada Humvee!

Datum: 29.08.2015

Vložil: jel

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Rosteme, rosteme...

Nikdo nepsal o tom, že v tom nikdo neumře, jen to dává větší šanci než obyč plechové teréní auto. Vlastně moc nechápu jak by si někdo mohl myslet, že opancéřované auto nejde prostřelit ničím?..:)
Ohledně logistiky tak obyč plechové odepšíeš snadněji, než třeba iveco a pokud odepíšeš i iveco a už nestíháš tak nahradit oba můžeš obyč toyotou vždy.

Datum: 28.08.2015

Vložil: Locket

Titulek: Re: Rosteme, rosteme...

Ano, co se týká jízdních vlastností v euroasijském terénu a podobně, to nebude žádný top, to jistě. Vzpomínám si na různé testy kdy porovnávali v terénu např. Hamra a Nivu. Niva projela celkem v pohodě tam kde Hamr ne, pověsil se za břicho, či se prostě nevešel a pod. O sněhu a brodění ani nemluvě. V této velikosti je zřejmě i např. ruský VPK Medvěd, u něj se také spíše počítá s nasazením u policejních jednotek, vnitřních vojsk apod. Rozhodně to není na projížky napříč Sibiří. Pro Armádu či VDV se snad vyvíjí modulární vozidla VPK Vlk, které nemají rozhodně špatné jízdní vlastnosti, vybaveny nastavitelnou výšku podvozku atd. Samozřejmě je nutné počítat s případnou narůstající váhou v případě potřeby (modulární konstrukce).

Záznamy: 1 - 8 ze 8

Vyhledávání