internetový armádní magazín

Německo plánuje koupit nové Super Herculesy

05.10.2016 17:35

Německo má v plánu do roku 2021 pořídit pro své vojenské letectvo (Luftwaffe) čtyři až šest nových turbovrtulových transportních letounů Lockheed Martin C-130J Super Hercules. Letouny mají být používány především pro podporu speciálních operací a v oblastech kde nejsou k dispozici vhodné dráhy pro letouny Airbus A400M Atlas.

Podle dostupných informací mají být nové německé Super Herculesy provozovány ve spolupráci s francouzským ministerstvem obrany, ale přesnější informace o formě společného užívání nejsou zatím známé.

Některé zdroje spekulují, že zpráva o plánovaném německém nákupu letounů Super Hercules je určitou ranou pro společnost Airbus. Ta se v současnosti potýká s technickými problémy svých A400M a zpožděním jejich dodávek. Německo je velký zákazník, objednalo celkem 53 kusů těchto strojů, ale tento jejich počet by se mohl při přetrvávajících potížích revidovat. Mohlo by pak dojít k nákupu jiných letounů - možná právě C-130J Super Hercules. Militarybox, CC BY-SA

                                            C-130J-30 Super Hercules amerického letectva

                                                            (foto: Arpingstone / PD)

 

Diskusní téma: Německo plánuje koupit nové Super Herculesy

Datum: 06.10.2016

Vložil: Míša

Titulek: Je to...

.... politika, možná, kdyby kdysi byla ukrajina nakloněná prozápadně nemusel být projekt A-400, beztak se Airbus bez něj obešel a nemusel by nyní řešit hafo potíží. Škoda An-70 a smůla i pro Airbus, kterýmu to ve jméně taky nepomůže. Zkrátka to nevyšlo, to se prostě stává.

Datum: 05.10.2016

Vložil: alexa123

Titulek: .

Večná škoda že NATO (bez USA) nekúpilo a nedotiahlo do úspešného konca AN-70. Ušetrilo by obrovské peniaze a dostali by sa k podstatne výkonnejšiemu lietadlu ako A400.

Datum: 05.10.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: .

Souhlasím. Ale nedokáži si představit, že by západní státy NATO zaváděly výrobek ze země bývalého východního bloku. Na to jsou bohužel moc zahledění do sebe...

Datum: 06.10.2016

Vložil: Rase

Titulek: Re: Re: .

Tabulkově možná, ale zpracování Atlasu je někde úplně jinde. Myslím že je logické, že evropské státy podporují evropské firmy. I ten Airbus z něčeho fugovat musí :) An-70 spíš uvidíme u Saudů, nebo Číňanů, než u některého z evropských států.

Datum: 06.10.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: .

O tom, že je jinde nikdo nepochybuje. Koneckonců úplně jinde je i cenově. Jde o ty počty, které nepotřebují. A k té podpoře Airbusu-logické by to bylo, kdyby podporovali evropské firmy, když nabízí srovnatelný produkt za srovnatelné peníze. Takto je ale stát špatný hospodář. An-70 si klidně mohl Airbus přejmenovat a vyrábět ho v licenci ve svých továrnách... Stačilo se na tom domluvit.

Datum: 07.10.2016

Vložil: Rase

Titulek: Re: Re: Re: Re: .

To jo, ale výroba na západě, by letoun prodražila podobně jako u A400. Kdyby ty poevropštěné An-70 vyráběli třeba v polsku, tak je to jiná

Datum: 06.10.2016

Vložil: Blabla

Titulek: Re: Re: .

To není o zahledění, jsou to praktické důvody... Pro 100% NATO kompatabilitu by se musel An-70 prakticky překopat celý... Do toho nikdo nepůjde, když už je Airbus...

Datum: 06.10.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: .

Co je podle tebe 100% NATO kompatibilita???:D Dokončení vývoje An-70 v dostatečné NATO kompatibilitě by bez diskusí vyšlo mnohokrát levněji, než stál vývoj a zavádění A400M do dnešní doby (a to ani nevíme, jak dlouho se ještě bude A400M vyvíjet a kolik to bude nakonec stát). A letoun by nakonec v licenci mohl vyrábět i ten Airbus...

P.S. U Aermacchi dodnes mlaskají, jak se jim vyplatila spolupráce Jakovlevem...

Datum: 07.10.2016

Vložil: Blabla

Titulek: Re: Re: Re: Re: .

Sorry, nemám čas diskutovat. Jde o rozdílné normy, materiály, dimenzování uzlů, provozní kapaliny, zkrátka vše prověřit. Vše od začátku. Macchi i Jak byly vyvíjeny podle italského zadání, to je ale trochu rozdíl a vlastně jsi potvrdil, co píši... Já byl kdysi u zkoušek náhrady hydraulické kapaliny dle milspec do ruského výrobku - no stačilo mi to!

Datum: 05.10.2016

Vložil: Mates

Titulek: re

Ty počtu transportních letadel mě u Německa vždy celkem překvapovali.Jak dříve C-160,tak dnes A400M a ted k tomu ještě C-130.Chápal bych třeba pořízení 15 či maximálně 20 letadel,ale k čemu potřebují přes 50 velkokapacitních mašin jako je A400M nepochopím.

Datum: 05.10.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: re

Tady asi opravdu hrála hlavní roli podpora celého projektu A400M (s tím, že nejspíš doufali v budoucí prodej jiným zemím). To samé platí o Francii. Bez těchto velkých zakázek by asi A400M ani nevznikl...

Datum: 06.10.2016

Vložil: David

Titulek: Re: re

Důvodem je třeba hmotnost německé techniky. Pokud Německo chce nasazovat obrněnou techniku v zahraničních misích, musí mít letadla, která ji unesou. C-130 to již nezvládne.
A zkuste si porovnat počty těžkých dopravních letounů Německa a třeba Ruska. jistě, ruská armáda je větší, početnější. Ale i tak Německo pro svou politiku letadla kategorie A400 potřebuje. V jakém počtu, to je jiná otázka

Záznamy: 1 - 12 ze 12

Vyhledávání