internetový armádní magazín

Nové motory pro ruské lehké vrtulníky

22.05.2016 15:20

Ruský holding Technodinamika patřící do korporace Rosteh informoval o zahájení vývojových prací motorů řady TD-700, určené pro pohon lehkých vrtulníků. Motory této nové řady mají např. nahradit jednotky zahraničních firem Turbomeca a Pratt & Whitney pohánějící ruské vrtulníky Kamov Ka-226T (2 x Turbomeca Arrius 2G1) a Kazan Ansat (2 x Pratt & Whitney Canada PW207).

                                                            vrtulník Kamov Ka-226T

                                                         (foto: Nirvaňčik / CC BY-SA)

 

Vývoj nové řady motorů pro vrtulníky byl zahájen v rámci ruského programu náhrady zahraničních jednotek, jako reakce na "západem" uvalené sankce a nejistotu možnosti dalšího dovozu zahraničních motorů. Vývojový program TD-700 je rozvržen na čtyři roky a nyní se nachází ve fázi koncepčního návrhu.

Nové motory od Technodinamiky mají být navrženy pro široký rozsah provozních teplot a za využití zcela nových materiálů. Verze s označením TD-701 má být od samého počátku certifikována podle meinárodních standardů a nabízena na zahraničních trzích. Militarybox, CC BY-SA

 

faynmobil468x60.gif

Diskusní téma: Nové motory pro ruské lehké vrtulníky

Datum: 22.05.2016

Vložil: +++

Titulek: investice

Velice rozumná investice do budoucnosti.

Datum: 22.05.2016

Vložil: SD

Titulek: Ka-60

Ka-60 vstoupí do služby prp navy nebo army do RF?

Datum: 22.05.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Ka-60

Ka 60 Což je jiný vrtulník než o kterém pojednává článek má používat ruské letectvo v počtu 33 kusů. Dalších 74 je objednaných. Brazílie má objednáno 14 a 20 ještě plánuje objednat. Stačí kuknůt na Wiki.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kamov_Ka-60

Datum: 22.05.2016

Vložil: SD

Titulek: Díky

Ok,díky

Datum: 24.05.2016

Vložil: Roll

Titulek: Re: Ka-60

Ruské letectvo Ka-60 pravděpodobně nepoužívá vůbec, zatím. Existují snad jen dva letové prototypy vrtulníku Ka-60. Velkou otázkou pro vrtulník Ka-60 pro službu v ozbrojených silách jsou právě vhodné domácí motory, které zatím nějak nejsou k dispozici. Pro námořnictvo se spíše počítá s novým projektem "mihule potoční" který by měl být náhradou za palubní vrtulníky Ka-27/29/31 apod. Pozor na zdroje, wiki není hodnověrný zdroj.

Datum: 24.05.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: Ka-60

Všem se moc omlouvám za tento omyl!!!! Ke kterému dochází maximálně jednou za deset let... že Wiki občas kecá to vím ,ale že mě bude takhle sprostě lhat do očí...Nevím proč sem se hned nepodíval tam kde se většinou dívám když se jedná o letecké rusko nebo čínu. Ještě jednou se omlouvám!

http://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/n-i-kamov/ka-60/

http://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/n-i-kamov/ka-62/

Datum: 24.05.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: Re: Ka-60

Ještě bych dodal že evropská konkurence Ka 62 vypadá velice schopně. Jsem zvědaví na případnou vojenskou verzi H 160!

http://www.aersud.it/modelli/h160/

http://www.airbusgroup.com/int/en/news-media/press-releases/Airbus-Group/Financial_Communication/2016/03/20160301_airbus_helicopters_heli-expo_h160.html

http://aviationweek.com/business-aviation/airbus-removes-veil-h160-project

http://www.autoblog.com/2015/11/11/peugeot-now-designs-helicopters-for-airbus/#slide-3695838

Datum: 24.05.2016

Vložil: Roll

Titulek: Re: Re: Re: Ka-60

Nic se neděje, to že se nám lže dnes do očí není nic neobvyklého, spíše bohužel dnešní standart. Lživá reklama či přímo firemní propaganda která se odborně nazývá "marketing" takže všude mít to slovíčko stealth apod. to prodává samo na to se slyší. V případě Ka-62 jako civilního vrtulníku je tu možnost nákupu zahraničního motoru, pokut zákazník nebude proti, ovšem pro armádu toto řešení neprojde a stávalo se, že ani armádními zkouškami zahraniční třeba i "západní motor" neprošel, prostě Rusko se specifickými podmínkami jako Arktida, vysoké hory (kde motory obvykle rychle ztrácí výkon), tajgy, ale poř. i pouště apod.. dá zabrat

Záznamy: 1 - 8 ze 8

Vyhledávání