internetový armádní magazín

Omán má druhou korvetu třídy Khareef

21.03.2014 15:55

Vojenské námořnictvo Ománu obdrželo od britské společnoszi BAE Systems Maritime - Naval Ships druhou objednanou korvetu třídy Khareef. Loď nese jméno Al-Rahmani a Ománu byla oficiálně předána již v říjnu loňského roku. Do současné doby se loď podrobovala závěrečným testům. 

Námořnictvo Ománu objednalo v Británii celkem tři moderní korvety třídy Khareef. První loď pojmenovaná Al-Shamikh se dorazila do Ománských vod v říjnu 2013 a třetí loď  Al-Rasikh je právě dokončována britských loděnicích v Portsmouthu.

Korvety třídy Khareef mají délku 99 m, šířku 14,6 metrů a výtlak 2660 t. Jsou schopné dosáhnout rychlost 28 uzlů a jejich dosah je až 4500 námořních mil při rychlosti 21 uzlů. Pohon je zajišťován dvojicí německých vznětovových motorů značky MTU.

Výzbroj korvet je tvořena jedním 76mm kanónem italské firmy Oto Melara, dvojicí systémů MSI DS 30M s rychlopalnými 30mm kanóny Bushmaster II, dvanácti francouzskými protiletadlovými střelami VL MICA a osmi francouzskými protilodními střelami Exocet Block III. Na lodích muže být umístěn jeden střední vrtulník. Militarybox, CC BY-NC-SA 

                                            ománská korveta Al-Rahmani třídy Khareef

                                                    (foto: Brian Burnell / CC BY-SA)

 

Diskusní téma: Omán má druhou korvetu tříhy Khareef

Datum: 24.03.2014

Vložil: jsk

Titulek: Byly objednány 4 křižníky trídy Kidd

ale nakonec nebyly dodány

Datum: 24.03.2014

Vložil: Pepa

Titulek: Re: Byly objednány 4 křižníky trídy Kidd

Díky za info.

Datum: 23.03.2014

Vložil: David

Titulek: Srovnání

Je zajímavé srovnat si námořnictvo Ománu (který vedle těchto korvet či spíše lehkých fregat disponuje i staršími korvetami Al Qahir) nebo sousedních SAE s nánořnictvem "regionální mocnosti" Iránu, který má terve druhou korvetu třídy Jamaran - menší a technologicky méně pokročilou. Jsem si vědom, že to je obtížné srovnání vzhledem k obrovskému množství malých člunů Pasederánu. Ale i tak to ukazuje, že Irán není takovým světovým hráčem, za jakého jej někteří pokládají

Datum: 23.03.2014

Vložil: Pepa

Titulek: Re: Srovnání

A měl někdy v minulosti Írán ambice vlastnit silné námořnictvo? Asi ani nemá loděnice, v kterých by mohl podobná plavidla stavět a nemá ani "přátele" (snad až na Čínu), kteří by mu podobná plavidla byli schopni a ochotni postavit.

Datum: 23.03.2014

Vložil: David

Titulek: Re: Re: Srovnání

Tak za šáha ta ambice bezesporu byla, ale to je jen detail. Já jsem jen upozornil na to, že i na příkladu námořnictva je zřejmé, že Irán není žádným globálním hráčem, za jakého je některými označován. Samozřejmě je otázkou, zda se to do budoucna nezmění

Datum: 23.03.2014

Vložil: Pepa

Titulek: Re: Re: Re: Srovnání

A zůstaly Íránu z doby šáha nějaká větší plavidla? Nebo měl v tehdejší době nějaká plavidla na západě objednaná?

Datum: 24.03.2014

Vložil: David

Titulek: Re: Re: Re: Re: Srovnání

Tak Irán stále provozuje lehké fregaty třídy Alvand (40 let stará), korvety Naghdi (50 let), stále slouží čluny Kaman atd. Nová plavidla je mají doplnit, resp. nahradit.
Jinak šáh měl poměrně velké ambice - čtyři americké torpédoborce odvozené od tehdy moderních Spruance, fregaty podobné německým 122, plánoval se i nákup lehké letadlové lodi. Ty ambice byly opravdu velkorysé a i v jejich důsledku (resp. vysokých ekon. výdajů) došlo k ekonomickému poklesu Iránu.
Co se týče těch dnešních íránských korvet - byla diskuse, zda vůbec má Irán stavět tak velké lodě. Došlo se k závěru, že vzhledem k politickým potřebám, spolupráci se Súdánem, Sýrií atd. bylo konstatováno, že ano. Je faktem, že došlo k posílení námořnictva - a že toho bylo dosaženo domácím průmyslem. Ale když uvážím růst námořních sil SAE (které se také opírají o vlastní průmysl), Omán a samozřejmě Saúdská Arábie, tak se ten efekt ztrácí

Vyhledávání