internetový armádní magazín

Polské výběrové řízení na ponorky

10.01.2014 17:45

Polské ministerstvo obrany se rozhodlo uspořádat technický dialog o ponorkách nové generace pro polské námořnictvo. Předmětem technického dialogu má být posouzení schopností případných dodavatelů ponorek plnit takticko-technické požadavky polského námořnictva, rozsah technologií nabízených k případnému předání polskému průmyslu, možnosti zapojení polského průmyslu do jejich stavby a posouzení systému logistiky a technické podpory během jejich provozu.

Technický dialog plánovaný na únor nebo březen je pravděpodobně posledním krokem před oficiálním vyhlášením výběrového řízení na nové ponorky, které by mohlo proběhnout v druhé polovině letošního roku. Ačkoli zatím nebyly definovány žádné požadavky, dá se předpokládat, že u nových ponorek bude požadován výtlak do 2000 tun, diesel-elekrický pohon nezávislý na atmosferickém kyslíku (AIP) a výzbroj torpédy i protilodními řízenými střelami.

Potenciálními účastníky polského výběrového řízení by mohly být společnosti DCNS a ThyssenKrupp Marin Systems. Francouzská společnost DCNS může nabídnout ponorky třídy Scorpene, německá ThyssenKrupp Marin Systems pak ponorky třídy Type-212A a Type-214A. 

                                         ponorka Type-214 (NRP Tridente - Portugalsko)

                                                     (foto: Pedro Vilela / CC BY)

 

Podle přijatého plánu modernizace polských ozbrojených sil a koncepce rozvoje polského námořnictva do roku 2030, chce polské ministerstvo obrany pořídit pro polské námořnictvo tři ponorky, z nichž první dvě musí být uvedeny do provozu do roku 2022, a třetí do roku 2030. V souladu s těmito plány by měla být podepsána dodavatelská smlouva nejpozději v druhé polovině roku 2015. Celková hodnota zakázky na výstavbu tří ponorek se odhaduje na 2,94 miliardy dolarů. Podle některých polských odborníků tato investice do ponorek značně ohrozí financování řady dalších programů námořnictva. Militarybox, CC BY-NC-SA

Diskusní téma: Polské výběrové řízení na ponorky

Datum: 05.02.2014

Vložil: dawidoff

Titulek: polské ozbrojené

Polská armáda modernizační program předpokládá, že do roku 2026 budeMinisterstvo obrany se vyčleňují každoročně na modernizaci námořnictva téměřmiliardu dolarů . S penězi , které budou zakoupeny nové lodě , tři torpédoborce min kódovým označením Kormorán II , tři hlídkové jednotky funkce moje kódové označení volavka , tři pobřežní obrněné lodě , s kódovým označením Swordfish a tři ponorky s kódovým označením Orka . Z tohoto seznamu , zdaleka nejdražší vůle ponorek .

- Ceny lodí, které splňují provozní požadavky stanovené našich ozbrojených sil , od dvou apůl až tři miliardy zlotých - říká generálmajor Anatolij Wojtan , zástupce náčelníka generálního štábu polské armády .

Jak snadno spočítat na nákup tří kusů , polská armáda bude muset strávit sedm až devět miliard .

Cena bude záviset na tom , která varianta výzbroje rozhoduje polskou armádu , ve které budejednotka vybavena lodí a s tím, co materiály a technologie , co bude . Nicméně , jak je zdůrazněno v nedávném obecné Wojtan tiskové konferenci věnované programu modernizace námořnictva , MON nastavit pouze specifické požadavky na taktické a technické specifikace , aby splňovaly nové polské ponorky .

V případě zbraní , je známo pouze to, že lodě, které kupujeme měli být schopni zaútočit nejen nepřátelské lodě , ale i letadla a vrtulníky a pozemní cíle .

- Přijaté provozní požadavky určit, že by měl mít vybavení umožňující mu na oheň voda-voda , je to všechno o torpéd , a která byla vybavena raketami , voda-voda , voda -země a vzduch-voda - vysvětlil obecný Wojtan . Dodal, že to znamená, že v rozporu s tím, co je navrženo podle některých médií a opozičních poslanců zvedl , není žádná protekce německé lodě U212 . Tyto lodě nesplňují provozní požadavky na polském , protože nemají raketové zbraně .

Provozní požadavek je takénejdelší bytí jednotlivců v tajnosti , protožepolská armáda očekává, že ponorky budou řídit motorové nafty ( nebo naftu navíc elektrický ) verze AIP ( Air Independent Propulsion ) , který niepotrzebujący provozovat vzduch .

Kdo může postavit do výběrového řízení ? Obecné Wojtan odhaduje, že na světě je pět nebo šest výrobců , jejichž jednotky splňují polské provozní požadavky . I kdyžobecně neuvedl své jméno , trval na tom, že to se nestane, dokud fázi technického dialogu , lze předpokládat , že budou s největší pravděpodobností francouzský Scorpene ,německý U214 , A26 a španělsky švédsky S - 80 .

Jak se dozvěděl polsko- zbrojna.pl portál evropské soutěže pravděpodobně se připojí Korejce , kteří pracují na KSS - III ( Changbogo III ) - nová ponorka vybavena pohonem nezávislý na okolním vzduchu . - Jedná se o velmi zajímavý projekt , a rozhodně stojí za to podívat se na něj , tím více, žekorejská strana je velmi otevřený spolupráci - řekl jeden z úředníků portálu MON podílejí na rozvoji analytické a koncepční .

Jeboj o polské smlouvy skutečně stane uvedených výrobců zmíněné lodě ? Dnes nevíme ještě , ale to se ještě uvidí , že na jaře příštího roku , kdyinspektorát vyzbrojování MON vyzvala zúčastněné podniky, aby technické dialogu .

Stejně jako ostatní programy modernizace naší armády , jako v případě obrany očekává, že na nákup nové zbraně získají nejen armádu . - Musí býtskutečný tok znalostí a technologií . Opatření, která máme k dispozici v příštích deseti letech nárok na takové očekávání . Jsme modernizace našich ozbrojených sil , vybudovat ekonomiku a vědu definovaný potenciál - zdůraznil Tomasz Siemoniak , ministr národní obrany .

- Za jak toho dosáhnout , přemýšlel dnes , stovky lidí - odborníků z různých oborů , z námořníků - podwodniaków , že taktiky , techniky , lidé z pohonných hmot , opravy , provoz , finance , právníci , manažeři ekologie - nedávno komentoval na stránkách polsko- zbrojna.pl portál kapitán Janusz Walczak , ředitel odboru veřejných informací obrany .

Výběrové řízení na nákup tří ponorek pro polského námořnictva má být oznámena v polovině roku 2014 , a její rozhodnutí by se mělo uskutečnit v polovině roku 2015. První jednotka se očekává, že začne službu v roce 2019 .

*****

Polské námořnictvo má v současné době pět ponorek :

" Orzel " Projekt 877E ( Kilo ) . Nová loď , koupil od Sovětského svazu . Servis v MW začal v roce 1986 .

ORP " Vulture " typu 207 ( Kobben ) . Servis v norském námořnictva - jako HNoMS " Skolpen " - začal v roce 1966 . Zvyšování polská vlajka - 2002 .

ORP " orel " typ 207 ( Kobben ) . Servis v norském námořnictva - jako HNoMS " Svenner " - začal v roce 1967 . Zvyšování polská vlajka - 2003 .

ORP " Condor " typu 207 ( Kobben ) . Servis v norském námořnictva - jako HNoMS " kunn " - začal v roce 1964 . Zvyšování polská vlajka - 2003 .

ORP " Falcon " typu 207 ( Kobben ) . Servis v norském námořnictva - jako HNoMS " Stord " - začal v roce 1967 . Zvyšování polská vlajka - 2002 .

Datum: 12.01.2014

Vložil: David

Titulek: Je to reálné?

Tak vzhledem k tomu, jak dopadl program korvety Gawron, jsem spíše skeptický.
A co se týče ponorek - ten problém se v polském námořnictvu vleče již od osmdesátých let, kdy nebyly nakoupeny další ponorky typu 877 Kilo, ale jen starší Foxtroty, ty potom dánské Kobbeny.
Osobně si myslím, že pro polské námořnictvo byly vhodnější spíš lehké korvety, které by byly schopny služby na Baltu, ale i dálkových operací. Takto mi to připomíná přístup před druhou světovou válkou, kdy byly nakoupeny výkonné špičkové torpédoborce a ponorky, pro které ale nebylo reálné využití a které mohly jen odplout do Velké Británie.

Datum: 11.01.2014

Vložil: JVC

Titulek: Ponorky

To je "krásné" jak jsou dnes všechny zbrojní zakázky ukrutně předražené. Co všechno by se dalo pořídit za téměř jednu miliardu dolarů, co stojí dnes jedno ponorkové "prdítko" jako Type-214, někdy na konci osmdesátých let. Tehdy vlády tvrdily lidem, že rozpadem bloků se utlumí zbrojení a na všechno bude dost peněz. Dnes je vidět, že všechno je jinak. Počty zbraňových systémů sice klesají, ale o to markantněji roste jejich cena a peněz je méně než bylo. Ve vývoji lidstva je asi někde nějaká chyba. Hamižnost zbrojních koncernů, bank jejich židovských "ovladačů" je nekonečná.

Datum: 25.01.2014

Vložil: Kuba

Titulek: Re: Ponorky

Takovou hloupost sem dlouho nečetl.O inflaci jste asi ještě neslyšel ,navíc neberete v potaz posun v technologijích a možnostech nasazení. Ponorka podobná tomuhle prdítku je v Izraeli vybavéná Popeye Turbo SLCM které mohou nest jadernou hlavici. Ta poslední věta mluví za vše,dřív za neschopnost lídí mohl nepřející bůh a dnes cigáni případně ovladači... aneb jak si zjednodušit chápání světa.

Vyhledávání

 

 

 

 

 

 

 

 

     PODPOŘTE MILITARYBOX