internetový armádní magazín

První let demonstrátoru letounu Aero L-39NG

14.09.2015 19:40

U české společnosti Aero Vodochody dnes proběhl zálet demonstrátoru nového typu proudového cvičného letounu L-39NG. Tento typ se má stát v portfóliu firmy pokračovatelem slavných a velmi rozšířených strojů Albatros.

                                                                  XXXXXXXXXXX

                                                         reklamní obrázek  L-39NG

                                                               (foto: Aero / FU)

 

Demonstrátor letounu L-39NG je podle údajů výrobce vybaven motorem Williams International FJ44-4M a avionikou postavenou na víceúčelových zobrazovacích jednotkách společnosti Genesys Aerosystems a průhledovém displeji české firmy SPEEL Praha. Stroj je určen k ověření zástavby motoru, avioniky a nových kompozitových konců křídla pro budoucí sériové letouny.

L-39NG má být vysoce moderní cvičný letoun určený pro plnohodnotný výcvik pilotů letounů čtvrté a páté generace. Militarybox, CC BY-SA

                                                                  XXXXXXXXXXXX

                                             demonstrátor L-39NG při svém prvním letu

                                                                (foto: Aero / FU)

 

 

Celá zpráva společnosti Aero Vodochody

 
 

Diskusní téma: První let demonstrátoru letounu Aero L-39NG

Datum: 15.09.2015

Vložil: Alda

Titulek: US komponenty

Jen nechápu, že po předchozích problémech s povolením exportu L159 z US strany, Aero opět staví na avionice a motoru z USA?

Datum: 15.09.2015

Vložil: Juno

Titulek: Re: US komponenty

Snad se Aero poučilo a připraví i variantu s neamerickým motorem a neamerickou avionikou. Pokud ne, těžko se bude dát mluvit o zdravém rozumu, demokracii a svobodě podnikání.

Datum: 15.09.2015

Vložil: blabla

Titulek: Re: Re: US komponenty

No tady asi více jedinců nechápe, o co jde. Přeci nejde o to, zda je motor americký či ruský. Dělící linie je jinde! Nový motor je CIVILNÍ, tedy nepodléhá vojenskému režimu a koupíte ho na krámě v Rusku, v Kansasu, na Aljašce či Pekingu jako rohlíky. Problémy L-159 byly ve využití EMBARGOVANÝCH VOJENSKÝCH TECHNOLOGIÍ, které se holt do každého Řiťostánu neprodávají...

Datum: 15.09.2015

Vložil: Juno

Titulek: Re: Re: Re: US komponenty

Ale to já vím, že se jedná o civilní motor, takže v tomto směru nemusí nastupovat žádné poučování. V nějakém tom Řiťostánu však přesto budou radši, když na součástkách nebude napsáno Made in United States s podtextem - "v případě potřeby vás budeme vydírat jak se nám zachce".

Datum: 16.09.2015

Vložil: blabla

Titulek: Re: Re: Re: Re: US komponenty

Nepoučuji, snažím se objasnit situaci. Tím, že je motor a avionika civilní, není možno je embargovat. Co když bude na dílech Made in China a servisní středisko bude v Moskvě? Myslíte si, že vládní bizjety z Libye, Súdánu, Somálska či Iránu mají ruské motory? Určitě ne. Žádné "v případě potřeby.." se nekoná. A o tom to je.

Datum: 15.09.2015

Vložil: Kuba

Titulek: Re: Re: US komponenty

Ono není zas tak moc na výběr ,spolehlivost , ekonomika a servis jsou na vysoké úrovni. Možná Al-222 jinak mě nic nenapadá , ale ten rozhodně nemá reference jako Williams.

Datum: 15.09.2015

Vložil: Pepe

Titulek: L-39NG

Albatrosy jsou prostě krásná letadla. Někomu se nelíbí, že NG již nemá vřetenovité nádrže na koncích křídel, ale Albatros si nová křídla prostě již zasloužil. Podle mne mohla být řešene ještě odvážněji.

Datum: 15.09.2015

Vložil: Jirka4form

Titulek: L-39NG

Popřál bych tomuto letadlu, aby nenarazilo na nějaká politicky motivovaná omezení, a aby se mu dařilo podobně jako se dařilo starším generacím Albatrosů.

Datum: 15.09.2015

Vložil: blabla

Titulek: Re: L-39NG

Vždyť právě proto NG vznikl, aby tyto omezení obešel. Motor je civilní, avionika je sice americká, ale civilní, HUD český. Žádná vojenská nebo licencovaná technologie.

Záznamy: 1 - 9 ze 9

Vyhledávání