internetový armádní magazín

První letouny MiG-35 budou předány k testování ještě letos

17.03.2016 18:20

Podle vyjádření generálního ředitele společnosti MiG Sergeje Korotkova budou první letouny MiG-35 konečné modifikace předány ruskému vojenskému letectvu k testování ještě v letošním roce. První kusy MiG-35 jsou již údajně dokončovány v montážní hale.

MiG-35 je víceúčelový bojový letoun generace 4++, který používá řadu systémů náležících k páté generaci bojových strojů, včetně některých prvků snížené zjistitelnosti radiolokátory protivníka.

Podle ruských zdrojů historie vývoje MiG-35 začíná již v roce 2002, kdy toto označení bylo použito pro víceučelovou vývojovou modifikaci letounu MiG-29. Letoun měl dostat nový radiolokátor typu AESA Žuk-A. Tento typ byl nominován do účasti v indickém programu MMRCA na nákum 126 letadel, ale v roce 2011 ze soutěže vypadl. Současný MiG-35 se odkazuje na pokročilejší letouny MiG-29M/M2 z roku 2013. 

Během let 2011 až 2014 ruské vojenské letectvo opakovaně učinilo několik prohlášení, že nehodlá upustit od objednání stroje MiG-35, avšak konkrétní smlouvy podepsané nebyly. V letech 2014 až 2015 byl zveřejněn plán na nákup 37 letadel. Militarybox, CC BY-SA

                                                                   MiG-35 model 2015

                                                             (foto: Udayblr / CC BY-SA)

 

Diskusní téma: První letouny MiG-35 budou předány k testování ještě letos

Datum: 18.03.2016

Vložil: Sd

Titulek: MIG-35

Pokud se dodělá, až na ten motor, bude to skvělý stroj schopen napadnout v určitých situacích i letouny 5. gen, myslím F-35, ale spíše ho vidím na export, Rusku stačit nebude.

Tak si říkám, zda-li J-31 nebyl projektován v RUSKU, jako tehdy-Z-10. Toto by byl seper nový Mig. Já bych naházel technologie Mig-35 do draku J-31 a je hotovo. Jak pro Rusko, tak pro export.

Datum: 18.03.2016

Vložil: bog

Titulek: RD-33

Pokročil nejako Klimov s vylepšovaním týchto motorov za posledných 10-15 rokov? Má nejaká ruská konštrukčná kancelária projekt motora tejto kategórie, ktorý by sa rovnal či prekonával EJ200 z Eurofightera?

Datum: 18.03.2016

Vložil: sd

Titulek: Re: RD-33

Nikoliv, Pracuje se ale na druhé -prostřední fázi motorizace pro PAKFA-Motor s názvem Product 30

Datum: 18.03.2016

Vložil: veterán 47

Titulek: Re: Re: RD-33

RD 33 čo sa týka výkonov a spotreby od samého počiatku patril ku svetovej špičke, samozrejme okrem životnosti, ktorá bola ozaj malá. Preto já si myslím, že MiG 35 bude vybavený motormi RD 33 ser. 3s alebo 3M u ktorých došlo znova k menšiemu zníženiu spotreby ale hlavne sa podstatne zvýšila životnosť. Celkove nebudem prekvapený, ak bude vybavený derivátom RD 133 so životnosťou ako posledné RD 33 ale s vektorovaním ťahu ako je to u Su 30 MK a MKI.

Datum: 18.03.2016

Vložil: SD

Titulek: Re: Re: Re: RD-33

No nevím jak to je se špičkou, ale původní Mig-35 měl motory s velkou kouřivostí, které odebírá ČÍNA. Mig-35-2015 nedostane nové motory nebo ano? Pokud ano, nevím jaký nový motor je ve vývoji.
Motory 5. gen by měly splnovat některé zásady stealth, vysokou efektivitu- provoz,výkon, spotřeba, životnost,supercruise a motory špičkové úrovně navíc proměnlivý cykl

Datum: 19.03.2016

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: RD-33

Na svoju dobu vzniku to skvelý motor bol, čo však už neplatí pre dnešok. Za spomínaným EJ200 zaostáva vo všetkých papierových ukazovateľoch, okrem ceny. Možnože bude akurat odolnejší voči drsnejším podmienkam.

Datum: 19.03.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: RD-33

MiG-35 bude pravděpodobně vybaven stejnými motory jako MiG-29KR/KUBR. To jest RD-33MK. U těchto motorů mělo oproti původním RD-33 dojít ke zvýšení spolehlivosti, životnosti a tahu. Naproti tomu se měla snížit spotřeba. RD-33MK již netrpí onou kritizovanou kouřivostí, tato vlastnost byla odstraněna na žádost zákazníka, a to Indie (MiG-29K). Také je tu alespoň teoretická možnost vybavit MiG-35 motory s vektorem tahu RD-33OVT.....

Datum: 19.03.2016

Vložil: SD

Titulek: Re: Re: RD-33

Thrust vectoring pro Mig-35 by byl jistě skvělá věc, ve své třídě určitě jedinečná. Málo letounů tuto schopnost má. Ale pokud bude letoun nabízen také na export, cena se zvýší, je otázkou jestli se Thrust vectoring tech. exportuje a také jestli by to piloti z exportních zemí zvládli ovládat. Pochybuji, že Rusové budou exportovat pokročilé systémy ovládání. Cena by pak mohla vyšplhat i na SU-30 export.

Datum: 19.03.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: Re: Re: RD-33

Tak jistě. Motory s vektorem tahu jsem uvedl jako možnost. Tato technologie je k dispozici a pokud případný zákazník bude mít zájem a prostředky, neměl by to být problém. Samozřejmě motory RD-33MK jsou plně dostačující, vyrobeny z nových materiálů včetně kompozitů (dle dostupného infa) .

Datum: 20.03.2016

Vložil: SD

Titulek: Re: Re: Re: Re: RD-33

Váš poslední komentář zní, jako od zástupce RSK Mig. Dostal jsem pocit, že něco kupuji:)))) Výborně.

Datum: 20.03.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: RD-33

Cena Su-30SM je výrazně nižší, než cena MIGu-35! A to ani nemluvím o Su-30M2, kde je cena samozřejmě ještě nižší!

Datum: 21.03.2016

Vložil: veterán47

Titulek: Re: Re: Re: Re: RD-33

S tou cenou to máte trošku prehodené. Su sú drahšie.

Datum: 20.03.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: RD-33

Zdá se, že pokročil. Dnes by již měly být k dispozici motory RD-33MKM s maximálním tahem 93kN. Což překonává i EJ200...

http://en.take-off.ru/news/107-june2012/729-rd33outputontherise

Datum: 21.03.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: Re: RD-33

Ano vývoj pokračuje, ale motory RD-33MKM by měli být prakticky připraveny zřejmě až roku 2019.

Datum: 17.03.2016

Vložil: sd

Titulek: ex

Ale i tak, dobrý letoun na export.

Datum: 17.03.2016

Vložil: sd

Titulek: advanced

To jsou prvky páté gen. zakomponovány do letounu 4. gen v uřčité míře, co dovolí drak letounu a cena.

př. AESA radar, stealth prvky/ optimalizace, vektor tahu.Pokročilé zbraně.

Mig35-2015-verze
Pokud tento letoun RF zavede v dostatečném počtu, bude silně konkurovat nejnovějším SuperHornetům po Upgradu a také trochu F35.

Datum: 17.03.2016

Vložil: alexa123

Titulek: .

Vie vôbec niekto aký je rozdiel medzi lietadlami generácie 4, 4+ a 4++? Pretože možno zajtra sa stretnem s generáciou 4+++ a pozajtra 4++++ a o týždeň 4+++++.

Datum: 18.03.2016

Vložil: jsk

Titulek: Re: .

Jaký je rozídl mezi generacemi? Pokud letoun 4té generace a je jedno kolik má plusek potká v boji letoun 5 generace, ZEMŘE:

Datum: 18.03.2016

Vložil: op

Titulek: Re: Re: .

Jako když sovětský (se sovětským pilotem) MiG-23ML/D 3+. generace potkal a sestřelil pákistánskou F-16 4. generace. Stalo se, doloženo. SSSR-Afghánistán 1979-1989. Hmm

Datum: 18.03.2016

Vložil: SD

Titulek: Geometry wings

A proč se tomu tak divíš, tady bych gen. moc nepletl. Mig23 má měnitelnou geometrii křídel, vysokou rychlost, připlížil se při zemi, vysokou rychlostí a dostal ho. Pakistáncká F-16 byla export s pilotem a výcvikem v Pákistánu, navíc F-16 se zdokonaloval na dnešní úroveň mnoho let. Tehdy to Byly to stroje na půli cesty.

Dnes je F-16 velmi dobrý stroj- viz sestřel v Turecku.

Datum: 18.03.2016

Vložil: SD

Titulek: Re: Geometry wings

Když už to řešíme. F-16 lehký stíhač na manévrový boj boj s jedním motorem, kdežto Mig 23 je těžší přepadový stíhač s dvěma motory.

Datum: 18.03.2016

Vložil: Michal

Titulek: Re: Re: Geometry wings

Mig -23 má jeden motor.

Datum: 18.03.2016

Vložil: Michal

Titulek: Re: Re: Geometry wings

MIG-23 má pouze jeden motor.

Datum: 18.03.2016

Vložil: Sd

Titulek: oprava

Jasně že má jeden motor, spletl jsem se.
OPRAVA

Datum: 18.03.2016

Vložil: Mates

Titulek: Re: Re: Geometry wings

Viděl jste někdy Mig-23?

Datum: 18.03.2016

Vložil: jarda

Titulek: Re: Re: Geometry wings

to snad ne???

Datum: 18.03.2016

Vložil: veterán 47

Titulek: Re: Re: Geometry wings

Bohužiaľ ale u MiG 23 ten druhý motor je maličký a slúži na štartovanie počas letu, kedy pri použivaní výzbroje, hlavne raketovej dochádza za určitých podmienok k vysadeniu motora. Preto aj F 16 musí mať ten druhý maličký motor.

Datum: 18.03.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Geometry wings

Tak sestřel v Turecku neříká o kvalitách F-16 vůbec nic:-D Su-24 je bitevník a neměl by šanci proti jakékoli stíhačce. A MIG-23 je samozřejmě jednomotorový stroj:)

Datum: 18.03.2016

Vložil: veterán 47

Titulek: Re: Re: Geometry wings

Zostrel Su 24 v Sýrii stíhačkou F 16 nieje daný tým, že by F 16 bola nejak extra trieda ale tým, že turci da sa povedať zneužili dohodu o koordinácii letov a rusov prekvapili s tí nijak nereagovali. Toto potvrdzuje aj reakcia USA a NATO na tento incident.

Datum: 21.03.2016

Vložil: Tommy

Titulek: Re: Re: Re: Geometry wings

Hele, asi by si v Rusácku nastudovat terminologii. Protestní nóta proti opakovanému narušování vzdušného prostoru NENÍ dohoda o koordinaci letů.

Datum: 21.03.2016

Vložil: veterán47

Titulek: Re: Re: Re: Re: Geometry wings

Doporučujem si to znova ale dôkladne preštudovať.

Datum: 24.03.2016

Vložil: op

Titulek: Re: Geometry wings

Se divím, že jsi evidentně nikdy v životě neviděl MiG-23, stroj o generaci starší než F-16. On je to jednomotorový lehký stíhač, následovník MiGu-21. Těžký stíhač se dvěma motory byl tří machový MiG-25. Neplést pojmi s dojmi. Sestřel v turecku vypovídá tak o podlosti a zbabělosti, neboť dobře věděli kde Su-24 bude, a že se sám bez krití nebude mít jak bránit víš.

Záznamy: 1 - 32 ze 36

Vyhledávání