internetový armádní magazín

Radiolokátor Žuk-AME pro MiG-35

01.11.2016 20:05

Ruský koncern KRET připravil pro letoun MiG-35 novou verzi radiolokátoru Žuk. Nový radiolokátor nese označení Žuk-AME a je vybaven novější aktivní fázovanou anténou. Má schopnost současně sledovat až třicet vzdušných cílů a na šest z nich navádět protiletadlové řízené střely. Radiolokátor by měl být také schopen současně pracovat v módech vzduch-vzduch a vzduch-země a současně navádět řízené střely až na čtyři pozemní cíle.

Žuk-AME má umožňovat letounu MiG-35 provádění bojových misí i v těch nejhorších povětrnostních podmínkách, stejně jako v podmínkách silných elektronických protiopatření. Militarybox, CC BY-SA

                                                                          MiG-35D

                                                        (foto: O.V. Belyakov / CC BY-SA)

 

 

Diskusní téma: Radiolokátor Žuk-AME pro MiG-35

Datum: 03.11.2016

Vložil: Terminator

Titulek: ŽUK - MIG 35

Dá se s tímto letadlem počítat jako s rovnocenným soupeřem ve vzdušných soubojích. Připadá mí, že se o tom letadle pořád jenom píše co má a co bude mít, ale nikdo ho nechce. Všichni chtějí SU, nebo se pletu.

Datum: 03.11.2016

Vložil: Skeptik

Titulek: Re: ŽUK - MIG 35

Ne.
Pořád to přeci jen bude primárně útočný (strike) letoun, ekvivalent JAS-39; F-16; F/A-18 či F-35. V souboji s "air superiority fighter" jako je Su-27/30/35; F-15 C/D; F-22; Eurofighter; Rafale nebo PAK-FA bude vždy tahat za kratší konec.

Datum: 03.11.2016

Vložil: bog

Titulek: RD-33

Ten stroj by potreboval úspornejšie a trvácnejšie motory

Datum: 03.11.2016

Vložil: JiriR

Titulek: Re: RD-33

Kazdopadne dva motory jsou v realu nikoliv na papíře velkou vyhodou. Zamer to byl kdysi excelentni. Ale nevysel. Spotreba, nadrze, kratke intervaly generalek a cena. Trochu prekvapuje ze nezkusili konformni nadrze.

Datum: 03.11.2016

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: RD-33

čo v prípade F-18, Eurofighter, Rafale? Domáci ako hodnotia ich koncepciu? Eurojety z EF vraj vynikajú spotrebou aj intervalmi.

Datum: 03.11.2016

Vložil: JiriR

Titulek: Re: Re: Re: RD-33

Mno..hovorime o migu 29, verze 9.12, lehkem dvoumotorovem stihaci s datem vzniku okolo r. 84.

Datum: 04.11.2016

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: RD-33

toto je už 35, vraj nové lietadlo...

Datum: 05.11.2016

Vložil: JiriR

Titulek: Re: Re: Re: RD-33

F/A bych uz nehodnotil - ale pro nizkou intenzitu ok. Jurofajtr -EJ 200 super-supercruise ok, celni stealth _No zone escape Ok, jinak skoda ze neni zatim dovyvinut/zpusobilost na 100 %. Proto v Caslavi dostal na frak-oficialne 1/1. Rafale je z nich asi nejdal, rovnomerne rozlozene + a -.

Datum: 05.11.2016

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: RD-33

čo je No Zone escape?

Datum: 05.11.2016

Vložil: JiriR

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: RD-33

Zona bez uniku pro letoun na ktery EF 2000 utoci. S vypnutym radarem (dle situace) se eurofighter priblizi vysokou rychlosti s vysokym celnim stealth. Ze predu odkud priletava je neviditelny. Takto napadeny letoun ma minimalni sanci. Je to urcita taktika, kterou maji i jine letouny- Rafale, F 22 aj., ty maji zase jinou taktiku.

Datum: 05.11.2016

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RD-33

Stealth zase nevidím tak účinne ako sa predkladá. Nakoniec je to len zníženie viditeľnosti, nie zneviditelnenie. Proti stíhačom ako F-15+, Su-27+ má za rovnakých podmienok menšiu šancu EF. Úspešnosť vedenia boja za viditeľnú hranicu je vraj pod 50% a odpálená raketa sa kvôli obranným systémom cieľa i tak nemusí trafiť.

Datum: 03.11.2016

Vložil: Skeptik

Titulek: Re: Re: RD-33

Jenže RD-33MK s resursem 4.000 hodin není stejný motor jako RD-33 první série s resursem 350 hodin.
Stejně tak jeho spotřeba je shodná s poslední verzí F-100 - PW 229. Ten je sice stále o něco celkově lepší, ale je otázka zda to odpovídá jeho vyšší ceně.

Datum: 03.11.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: RD-33

...navíc MIG-35 pro ruské letectvo již zřejmě budou vybavené novými motory RD-33MKM a to je zase jiné kafe...

Datum: 04.11.2016

Vložil: JiriR

Titulek: Re: Re: Re: Re: RD-33

Ano kluci, v tomhle má Google pravdu. Mé příspěvky jsou ale o tom, že tyhle parametry +/- měl mít ten původní motor v r. 84 proto píšu, že ten záměr tehdy nevyšel - což koneckonců vyjevila historie. IMHO teď začíná být už doba nástupu 5. gen.a pomalu studií 6. gen., kam jakákoliv verze 29-ky nepatří. Zda je F35 5. gen a né >, nechavám otevřenou.

Datum: 04.11.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: RD-33

No právě! Článek je o MIGu-35. Nejmenuje se "návrat do historie" a je naprosto irelevantní, co bylo před 40ti lety... A už vůbec bych sem netahal nějakou diskusi o tom, zda je F-35 provar, nebo ne.

Datum: 04.11.2016

Vložil: JiriR

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RD-33

Co je a neni k veci ponechej na administratorovi.

Datum: 04.11.2016

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: RD-33

vyrovnajú sa aspoň pohonom EJ200? pochybujem. 40 ročná koncepcia je pre akúkoľvek modernizáciu asi stará.

Datum: 05.11.2016

Vložil: JiriR

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: RD-33

Tezko rict. Kazdopadne se jejich prumysl or r. 80 do 2000 silne orientoval na 21. stoleti, takze ted z toho tezi a v motorech urcite schopnosti meli a maji. Jejich slabinou je ale stale elektronika.

Datum: 05.11.2016

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RD-33

Navyše deštruktívna dekáda 90ych rokov... V súčasnosti by som už o ruskej elektronike neuvažoval ako o slabine. Problém nemali ani tak s elektronikou samotnou, ako s jej nanotechnologickou výrobou a to by už dnes mali mať zvládnuté dostatočne. Ak som dobre rozumel z ruštiny, tak v súvislosti s T-50 sa spomínal akýsi elektronický ekvivalent nervového systému na povrchu lietadla detekujúci poškodenie. Či sa to už zaviedlo na testy, neviem.

Datum: 05.11.2016

Vložil: JiriR

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RD-33

Ten system je ale presne to co se zacalo vyvijet jako technologie pred x roky u nasich byvalych kolegu v rusku a ted se to zhmotnuje. Jejich soucasny vyzkumny takt time je ale porad jeste dlouhy. Celkove je ale uroven elektroniky daleko nizsi nez napr. v Cine. Ja bych rusum rad fandil..bohuzel to momentalne neni mozne.

Datum: 05.11.2016

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RD-33

V čom spočíva ten rozdiel? Okrem licenčnej čiernej som mal za to, že Čína v tomto nejak nevyniká.

Datum: 05.11.2016

Vložil: V.V. P.

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RD-33

Tak se na to fandění vyser ... Rusové opravdu o tvé fandění nestojííííí... na to vem jed.....

Datum: 06.11.2016

Vložil: JiriR

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RD-33

Ale zase jeden gaucovy expert: zmiz. :-)

Datum: 06.11.2016

Vložil: V.V.P.

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RD-33

Huš experte,, rozumíš tomu jak koza petrželí

Datum: 14.11.2016

Vložil: veterán 47

Titulek: Re: RD-33

Neviem prečo spomináte motory RD, keď stroje Su sú vybavené motormi AL, to je prvá vec. Druhá je tá, že u bojových strojov sa nepočíta s životnosťou niekoľko sto hodín dve tri desiatky je už strašne veľa lebo bojový stroj neslúži na to aby sa na ňom niekto vozil ale má plniť bojové úlohy, tak že je podstatne ekonomickejšie používať lacnejšie motory s menšou životnosťou. Za tretie na konci II. svetovej vojny bola priemerná životnosť nemeckých stíhačiek 3 a pol hodiny, skúste odhadnuť aká by bola životnosť dnešných stíhačiek v dramatický sofistikovanejšej PVO a somozrejme aj liatadiel.

Datum: 03.12.2016

Vložil: Milan

Titulek: Re: Re: RD-33

A co nove typy mtoru izdelije 30 pro T 50? Asi je lze vyrobit i pro MIG 35... ma to byt o kus lepsi motor nez nejlepsi typ RD 33.

Datum: 01.11.2016

Vložil: Petr

Titulek: Opravdu..

...pracuje v módu země-země? To střílí ze stojánky, nebo pojížděčky?

Datum: 02.11.2016

Vložil: Militarybox

Titulek: Re: Opravdu..

Bylo by to opravdu zvláštní, takže údaj byl upraven na logičtější - vzduch-země :-)

Záznamy: 1 - 28 ze 28

Vyhledávání