internetový armádní magazín

Ruská armáda objedná první vrtulníky Mi-38 asi v příštím roce

20.05.2016 19:45

Ruské ozbrojené síly mohou uzavřít první kontrakt na dodávku nových vrtulníků typu Mil Mi-38 již v příštím roce. Zatím by šlo pouze o stroje v transportní verzi, která je jako jediná připravena. Výrobce vrtulníků však dostal zadání k vývoji dalších verzí, které mají rozšířit oblast působnosti tohoto nového typu. 

O úmyslu ruských ozbrojených sil získat nové vrtulníky typu Mi-38 informoval již v minulém roce velitel ruského letectva generál Viktor Bondarev. Poznamenal, že ruské ozbrojené síly mohou využít nového typu vrtulníku např. v Arktidě k přepravě osob a materiálu, k plnění pátracích a záchranných operací, nebo jako jako létající nemocnici.
Vrtulník Mi-38 má disponovat nosností 5 až 6 tun a měl by být schopen přepravovat více 30 osob. Militarybox, CC BY-SA

                                                                           Mil Mi-38

                                                           (foto: V. Kuzmin / CC BY-SA)

                                                                

Diskusní téma: Ruská armáda objedná první vrtulníky Mi-38 asi v příštím roce

Datum: 23.05.2016

Vložil: redy

Titulek: Mi-171A2

Objevili se nějaké informace, zda je v plánu i vojenská varianta Mi-171A2? Podle několik let starých informací měla vojenská verze vzniknout v letech 2015 nebo 2016, od té doby ale o ní nic nebylo zveřejněno.

Datum: 23.05.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Mi-171A2

Podle těchto zdrojů by měla začít výroba MI 171A2 v tomto roce. Jestli jsem to správně pochopil. :)

http://www.ainonline.com/aviation-news/business-aviation/2015-06-27/two-russian-helicopters-models-certified-commercial-ops

http://tass.ru/en/economy/856934

http://tass.ru/en/defense/865132

Datum: 23.05.2016

Vložil: Vombat

Titulek: Re: Mi-171A2

A pardon vás zajímá vojenská verze. No je možné že se první vojenská verze postaví pro čínu. Ale je to pouze spekulace.

http://www.russianhelicopters.aero/ru/press/publications/8712.html

http://giaoduc.net.vn/Quoc-te/Giao-duc-Quoc-phong/Nga-cho-bay-thu-Mi38-tiep-thi-Mi171A2-cung-cap-Mi17-post151884.gd

http://www.tienphong.vn/hanh-trang-nguoi-linh/giai-ma-truc-thang-ban-chay-nhat-hanh-tinh-607727.tpo

Schválně co z toho po použití google překladače pochopíte vy??? :)

Datum: 23.05.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Mi-171A2

A aby zmatenost dosáhla vrcholu objevil jsem zdroj který tvrdí že řada MI 17 bude opravdu nahrazena projektovaným vysokorychlostním vrtulníkem Mil MI 1X. No přečtěte skoukněte a posudte sami. Připomíná to američany testovanou v ocasní části stejně upravenou H 60. Kamov pracuje na vysokorychlostním stroji těžší kategorie Ka 92 který není konkurentem MI 1X. Nyní rusové skutečně přichází s reálnými novinkami a uvidíme zda k nim v budoucnu budou patřit i tyto dva (nebo aspon jeden) fascinující stroje. Investice do nich by byla určitě rozumější než do nových balistických raket...Tak GO ruské rychlovrtulníky GO!!!!!

http://www.baltinfo.ru/2014/01/31/KB-Milya-razrabotaet-novyi-skorostnoi-vertolet-dlya-zameny-Mi-8-405144

https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-X1

https://en.wikipedia.org/wiki/Kamov_Ka-92

http://www.armyrecognition.com/forum/viewtopic.php?t=1355&start=15&sid=29e10a694682c74ffd39b81dc9c39de1

Datum: 22.05.2016

Vložil: SD

Titulek: Pro ty co jen čtou o ,, maximálkách"

Motory
Mi38
2800 shp/2

NH90
2230 shp /UK/ nebo 2115 shp /USA/

Hybnost
Mi38
1711

NH90
2765 !!!!!!!!

NH90
RCS low
Stealth
Nízké emise
Vynikající poměr výkonu
Moderní stroj
Exportní úspěchy

Mi38
Uveze více nákladu
Papírově lepší parametry:)))


Ruská propaganda a časté lži, nepřesné,zavádějící informace jsou standardem.

Hmotnost
NH90
Empty weight: 6,400 kg (14,100 lb)
Useful load: 4,200 kg (9,260 lb)Max. takeoff weight: 10,600 kg (23,370 lb)

Mi38
Empty weight: 8,300 kg (18,300 lb)Loaded weight: 14,200 kg (31,300 lb)
Max. takeoff weight: 16,200 kg (35,700 lb)

Pro ty co to nechápou nebo to nechtějí chápat.

Uváděná hmotnost je vždy 1. prázdný stroj, 2. náklad, 3 maximální hmotnost celého stroje.

Zde je to trochu jinak, opět zavádějící informace odlišné od standardu.

Mi38
Uveze 5900 Kg při údajné cestovní rychlosti 290 Km/h a vlastní hmotnosti - doufám bez paliva 8300 Kg při hybnosti
1711.

NH90
Uveze 4200 Kg při cestovní rychlosti 260 Km/h při hybnosti 2765!!!!

NH-90 je hi-tech vrtulník pro taktické operace, který lze využívat i k čistě transportním účelům, spíše je to ozbrojený taktický vrtulník pro výsadkové operace.
Velmi agilní s vynikající akcelerací s velmi vynikajícími pohybovými možnostmi; stealth charakteristikou, relativně malým RCS, kvalitními senzory a pokročilou Avionikou.
Rusové se neustále snaží mít alespoň o jednotku výkon lepší, ale výsledný stroj je pak výkonově horší, někdy tyto limity uvádějí dokonce lživě.

Mi-38 je spíše pomalý vrtulník pro pŕepravu nákladu, který umí vysadit i vojáky s kratším reakčím časem; zastaralou konstrukcí, Non- Stealth materiály a o avioonice si nechci dělat ani pŕedstavy nebo o spotřebě paliva,hlučnosti, tepelných emisích.
V posledním Design je poněkud zastaralý, působí velmi archaicky. Je to střední mula co dlouho bude nabírat rychlost na údajných 290 Km, přistávací, vzlétající manévry z dlouhým reakčím časem a enormní spotřebou energie za doprovodu hluku.

Inu Mi26 v menším....Nic více.
Nebo Mi-8 co uveze o něco více.

Závěr Mi38 je dobrý pracovní stroj pro pŕepravu nákladu na dlouhé vzdálenosti.

NH90 je vynikající taktický výsadkový vrtulník /vojáci/, kterému přeprava nákladu moc nesvědčí...

Je možné výužít více dat...a začít počít

Datum: 22.05.2016

Vložil: SD

Titulek: Opr

Mi-38 je spíše pomalý vrtulník pro pŕepravu nákladu, který umí vysadit i vojaky s DELŠÍM reakčím časem

Datum: 22.05.2016

Vložil: pažout

Titulek: Re: Opr

Pro ty kterým ještě nedošlo že tu porovnávají Fábii s Oktávií, přesto že oboje jsou automobily s volantem a 4 koly. NH-90 a Mi-38 jsou vrtulníky rozdílných kategorií! Kde všude bude Mi-38 působit je zatím otevřená otázka, však jeho kariéra je teprve na samém počátku, a verze pro armádu jsou ve vývoji. Zprvu byl projektován převážně jako civilní vrtulník. Samozřejmě že cestovní rychlosti obzvláště s nákladem jsou někde jinde, dále jsou tu ekonomické rychlosti, namáhání draku, opotřebení provozem i prostředím apod. Takže tyto papírové výkřiky do tmy dokáží někdy celkem pobavit. A co třeba hmotnost s plnými nádržemi + prázdná hmotnost + další provozní kapaliny - tím pádem vzletová hmotnost - bez toho ti to nepoletí, pak nějaký náklad. Dále motory mají jmenovytí výkon, maximální výkon, a nouzový maximální výkon a vždy jsou letové vlastnosti někde jinde.... ale to asi již dál nemá cenu když někdo nepochopí že Fábie je Fábie a nikdy nebude Oktávii

Datum: 22.05.2016

Vložil: SD

Titulek: Opotřebení draku nejspíše min.

No myslím že právě opotřebení draku a jiné s tímto jevem spojené bude u Mi-38/383 spíše minimální-je projektován aby toto vydržel, Otázkou je, jak jeho silné motory, opotřebí drak samotný, vibrace, teplota...
Také je otázkou životnost motoru při namáhání/ překročení dop. limitů .

Datum: 23.05.2016

Vložil: veterán 47

Titulek: Re: Pro ty co jen čtou o ,, maximálkách"

SD, aby ste bol v správnom obraze tak si ešte ráz preštudujte čo to o tých homtnostiach a o tom čo ste prípísal naviac NH 90, čakám.

Datum: 24.05.2016

Vložil: Flanker.27

Titulek: Re: Pro ty co jen čtou o ,, maximálkách"

Proč mám pocit, že při psaní nebyl přítomen mozek... :)

Datum: 24.05.2016

Vložil: veterán 47

Titulek: Re: Pro ty co jen čtou o ,, maximálkách"

Posudzovať aké koľvek lietadlo, či vrtulník z publikovaných technických parametrov, ktoré sú vždy len orientačné, je vhodné akurát tak pri pive. Aby to bolo skutočne možné, museli by sme poznať celú letovú obálku každého konkretného stroja, lebo letecká výroba je malosériová, skôr by som povedal že až kusová. V praxi to znamená, že všetky stroje v danej sérii niesú totožné, teda nemajú jednake parametre. Je to presne ako udetí aj keď sú jednovaječné dvojičky aj tak je každé iné.

Datum: 21.05.2016

Vložil: SD

Titulek: Kompozit

Myslím že NH-90 je velmi sofistikovaný stroj.
Díky využití kompozitů je na svou kategorii lehčí a také rychlejší, také došlo ke snížení detekce radarem i tepelného vyzařování.
Tento stroj zákonitě předběhl svou dobu a stal se vzorem pro všechny budoucí stroje.

Datum: 22.05.2016

Vložil: pažout

Titulek: Re: Kompozit

Tak max. rychlost NH-90 je cca 300 km/h, u Mi-38 je maximálka 320 km/h. Maximální vzletová hmotnost u NH-90 je udávána 10 600 kg a max. náklad cca 4 tuny. Naproti tomu maximální vzletová hmotnost Mi-38 je až 16 200 kg a uveze náklad cca 5 tun uvnitř trupu, popřípadě 5 tun v podvěsu. Mi-38 je prostě větší a uveze více jak nákladu tak vojáků než NH-90, tudíž spadá do jiné kategorie a přesto je rychlejší. Nějaké vyzařování nemá vůbec smysl řešit, žádný zázrak to nebude ani v jednom případě - rotory, nechráněné výfuky, výstupky apod. Mimo to již u moderních ruských verzích Mi-8/17 které jsou hojně exportovány jsou používány kompozity, ovšem v rozumné míře. Například listy nosného rotoru jsou vyrobeny z kompozitů. Takže pro rusy nic nového, např. dopravní stroj Jakovlev Jak-242 má mít celokompozitové křídlo, ale nějaký stealth se určitě neřeší.

Datum: 22.05.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: Kompozit

B 2 stealt startují jen z USA nikde jinde nejsou jejímu choulostivému povrchu schopni poskytnout potřebnou drahou péči. Přesto je stealt bombardér vzorem pro bombardéry budoucnosti např PAK DA. Ano NH 90 je nyní méně "praktický" než MI 38. Nicméně kterému z těchto vrtulníků se budou spíše podobat vrtulníky budoucnosti. Pokrok se nezastaví i když dnes ještě není tak praktický jako Ruská filozofie "bytelnosti a výkonnosti" Která má ostatně taky budoucnost. NH 90 je velmi pokrokový vrtulník.

https://en.wikipedia.org/wiki/NHIndustries_NH90

Wiki rozhodně není rusofilní zdroj přesto tvrdí že je MI 38 skutečně výkonný stroj

https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-38

Dokonce výkonnější než jemu podobnější stroj EH 101 Merlin

https://en.wikipedia.org/wiki/AgustaWestland_AW101

Vrtulník který je výkonnostně o polovinu parametrů lepší a o polovinu horší. Tedy s MI 38 drží "lajnu" Je paradoxně evoluce staré dobré superpumy Eurocopter EC 725...

https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC725

PS: S od pohledu solidním ruským dříčem MI 38 jsem srovnával jen evropské typy.

Datum: 20.05.2016

Vložil: SD

Titulek: Náhrada nebo dotahování

To má být náhrada za Mi 8?
Nebo dotahování EU co mají NH90.

Je mi jasné že k NH90 se vyspělostí nepřiblíží, nicméně jedná se o stejnou/podobnou kategorii?

Datum: 21.05.2016

Vložil: Militarybox

Titulek: Re: Náhrada nebo dotahování

Mi-38 byl kdysi původně zamýšlen jako náhrada Mi-8/17/18 - mělo jít však o čistě civilní vrtulník. Vývoj se však hodně protáhl a několikrát změnil směr, takže dnes je výrazně podporován armádou, která na jeho dodávky čeká. Jestli však zastane funkci náhrady za Mi-8/17 není úplně jisté. Mi-38 je přece jenom o trošičku větší a má i větší vzletovou hmotnost, a současně řada Mi-8/17 je zatím stále rozšiřována o nové verze.
Co se srovnání s NH90 týče, tak Mi-38 (i Mi-8/17) je větší. Papírově má i mírně lepší parametry, ale celkovou vyspělost si netroufáme hodnotit. Rusové mají obvykle na vrtulníky trošku jiné požadavky než západoevropané, nebo i američané, takže každé srovnání bude trošku pokulhávat.

Datum: 21.05.2016

Vložil: +++

Titulek: Re: Náhrada nebo dotahování

A Chytrolín SD promluvil ví sice o tom uplné h-vno , ale hlavně že něco vypotil....

Datum: 21.05.2016

Vložil: SD

Titulek: Re: Re: Náhrada nebo dotahování

Vím o tom vše co lze vědět a jen jsem čekal,až zkrachovalci jako ty vylezou z děr a začnou mlet cosi o vyspělosti Ruska

Datum: 21.05.2016

Vložil: SD

Titulek: Co ti Vadí

Proč se rozčiluješ i blbé opici došlo že Rusko, bolševici, zloději,kriminálníci a také vrazi jsou systematicky vytlačování z pozic moci v Čr, nechceme totiž dopadnout jak v rusku, všechno rozkradnuté, nefungující stát a kriminalita a neschopní lidé ve vedoucích pozicích.
Jdi se rozvíjet do Ruska a spolkni tam svůj vztek,
Hlavně klídek

Datum: 21.05.2016

Vložil: +++

Titulek: Re: Co ti Vadí

Ale běž ty starej brebto, s těma bolševikama jsi tomu dal korunu, jen tak dál čest tvé práci...

Datum: 21.05.2016

Vložil: Sd

Titulek: Tak jsem rád

Tak jsem rád, že jsme si to vyjasnili...))))))
Zkus příště lepší nick ty ++++
:))))

Datum: 21.05.2016

Vložil: Cateye

Titulek: Re: Náhrada nebo dotahování

Srovnání s NH-90 je absolutně mimo mísu. Stačí si vyhledat špatné zkušenosti jeho uživatelů, kdy na supermoderní kompozitový trup vymýšlejí dřevěné rošty aby si neodřeli a nedelaminovali podlahy. S časem se totiž ukázalo že je tento stroj velice náchylný k poškození v běžném provozu, opravy jsou několikanásobně dražší a velice náročné a že zkrátka být supermoderní za každou cenu nemusí být ta správná cesta.
Rusové nejsou blbí a touto cestou určitě nepůjdou, protože potřebují bytelný a odolný stroj...

Datum: 21.05.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: Re: Náhrada nebo dotahování

Přesně tak. Vrtulník Mi-38 musí být hlavně odolný a zvládat práci v těžkých podmínkách a to zejména v Arktidě. Místo Mi-38 je "viděno" někde mezi Mi-8M (Mi-17) a Mi-26. Samozřejmě může v určitých rolích nahradit Mi-17, tam kde bude nadbyteční se otevírá místo pro Ka-60 či podobně.

Datum: 21.05.2016

Vložil: Strikehawk

Titulek: Re: Re: Náhrada nebo dotahování

Přesně tak, souhlas. NH-90 je dobrý vrtulník ale s těmi kompozity to vážně přehnali. Hmotnostně je o třídu níž než Mi-38.

Datum: 21.05.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Náhrada nebo dotahování

Ano Mi 38 je stále od pohledu Ruský bytelný vrtulník určený hlavně pro drsné Rusko.

http://www.russianhelicopters.aero/en/mvz/news/6185.html

Nicméně i jeho vývoj může jít také cestou která bude vyhovovat západním požadavkům

http://www.russianhelicopters.aero/en/press/publications/4980.html

Já si vždy když mi rusové připadají příliš primitivní a buranští vzpomenu na sputnik a Gagarina. Jasné důkazy že i Rusko může být absolutní špička! No a snaha být na špičce je znát také na jejich projektech nových vrtulníků.

http://www.paralay.com/hely.html

Mě nejvíc zaujal projekt robotického vysokorychlostního víceúčelového stealth vrtulníku. Ano otázka je co se z těchto projektů uskuteční. Papundekloví model zvládne každý a velkohubá Ruská prohlášení nebere vážně už nikdo! No a kde na to vemou! No a Sputnik :) ...

http://www.armyrecognition.com/forum/viewtopic.php?t=1355&start=15&sid=29e10a694682c74ffd39b81dc9c39de1

Záznamy: 1 - 25 ze 25

Vyhledávání