internetový armádní magazín

Saab nepřestává Indii nabízet své letouny Gripen

30.09.2014 17:40

Švédská společnost Saab nepřestává Indii nabízet své víceúčelové bojové letouny Gripen E/F. Stále věří, že Indie i po získání celkem 126 letounů Dassault Rafale z výběrového řízení MMRCA a dalších domácích a ruských strojů bude pokračovat v nákupu nových zahraničních bojovýchn letounů. 

Saab nabízí Indii produkci Gripenů v indických továrnách, převod technologií a vytvoření společného podniku s pomocí vysoce kvalifikovaných místních pracovníků.

Podle některých odborníků bude indické letectvo i po přijetí 126 letounů Rafale stále ještě potřebovat asi dvě stovky nových bojových letadel k náhradě velkého množství zastaralých MiGů a švédské Gripeny E/F by mohly být tím nejlepším řešením. Militarybox, CC BY-NC-SA

 

Diskusní téma: Saab nepřestává Indii nabízet své letouny Gripen

Datum: 01.10.2014

Vložil: Mike

Titulek: Indie

Proste Indie je uplne jinej svet, jina rozloha, jinej pocet obyvatel(i kdyz je 90% na hrane bidy, porad maj spoustu bohatejch lidi), necekaj az je nekdo zabere(hranice s Cinou, Pakistan je jina liga), naopak se snazi prosperovat. Tezko rict, ale logicky potrebujou tezsi dvoumotorovy letoun, misto pro Gripena zabere asi nakonec Tejas. I kdyz je Gripen schopny letadlo, porad je to lehka kategorie.
By me docela zajimalo, jak by na tom byl s manevrovatelnosti takle nalozenej, jak je na obrazku :P

Datum: 01.10.2014

Vložil: Viper

Titulek: Re: Indie

Jojo, narazí na Tejase. Snad se jim to podaří dotáhnout do konce po dvaceti letech :-D. Lehká kategorie není problém, chtějí nahrazovat Migy-21. Když dojde na manévrový boj, jdou nádrže i bomby do pole. Což je významný problém plně natankovaného dvoumotorového stroje...

Datum: 01.10.2014

Vložil: Mike

Titulek: Omyl

Tejas je ve vyvoji mnohem dele, snad prez 30 let ! Indove se snazi o sobestacnost, Tejas je stejna kategorie, dokonce to pouziva stejnej motor(zatim, ale kdo vi jestli dotahnou Indove svuj vyvoj do zdarneho konce)
Nejsem expert, ale dvoumotorovej letoun urcite nema nevyhodu oproti jednomotorovemu v nakladu(palivo). Naopak ma vyhodu moznosti vetsi "nosnosti"(naklad, vic paliva, vetsi dolet atd), ve vetsi "bezpecnosti" co se tyce sanci na preziti, i s jednou motorem doleti ze, nevyhody urcite drazsi nakup, provoz.

Datum: 01.10.2014

Vložil: Viper

Titulek: Re: Omyl

Vývoj začal v roce 1983!!!! Takže opravdu více než 30 let. První vzlet 2001 - 13 let. Výhody či nevýhody jedno - dvoumotorových koncepcí byly široce diskutovány již před mnoha lety. Není to tak černobílé, jak to vypadá. Jak píši, interně nesené palivo nemusí být vždy výhoda, dvoumotorová koncepce není bezpečnější (statistika...). Navíc každé letadlo u letectva nemusí být zrovna Su-27, Su-30 nebo F-22, F-15. F-35 je jednomotorová ve všech konfiguracích. A zadavatel a výrobce to mají asi dobře spočítáno. Rusové přiznávaj, že jim stroj této kategorie krutě chybí...

Datum: 01.10.2014

Vložil: Mike

Titulek: Ano :-)

Vsak ano, ono v tom hlavne hraje roli cena a cena provozu, nejdrazsi vec na letadle je motor, s tim jsou spojeny i naroky na provoz. Ale zase na tak velkou zemi jako je Indie, proste ty dvotorove typy potrebuji, i kdyz uz maji spousty Su-30, no neznam presne duvody(vim i o prevodu knowhow okolo Rafalu atd v tendu, to ja asi ten duvod), treba uz opravdu nepotrebuji k doplneni dvoumotorove stroje.

Datum: 01.10.2014

Vložil: Viper

Titulek: Počty letadel

Upřímně řečeno, z těch počtů nových letadel se mi točí hlava... U nás se hádáme, zda pronajmout 14, 18 nebo 24 Gripenů či dostavět 25 km dálnice jako jednopruh/dvoupruh...

Vyhledávání

 

 

 

 

 

 

 

Prozdravi.cz