internetový armádní magazín

Saúdská Arábie chce pořídit nová letadla radioelektronického boje založená na An-132

05.12.2016 18:30

Vojenské letectvo Saúdské Arábie (RSAAF - Royal Saudi Arabian Armed Forces) uvažuje o pořízení minimálně dvou nových letounů radioelektronického boje (EW - electronic warfare) založených na ukrajinském dvoumotorovém turbovrtulovém transportním typu Antonov An-132.

Letouny Antonov An-132, které jsou výrazně modernizovanou variantou populárních An-32 mají být vyráběny v Saúdské Arábii v podniku Taqnia Aeronautics. Stroje mají být poháněny motory Pratt & Whitney Canada PW150 s šestilistými vrtulemi R408 od společnosti Dowty Propellers Company, vybaveny digitálními řídícími systémy firmy Honeywell a podpůrnými systémy Liebherr. Drak nového An-132 je velké míře tvořen moderními lehkými slitinami a kompozity.

An-132 má oproti An-32 disponovat dvojnásobným doletem, větší nosností, schopností krátkého startu a přistání (STOL - short take off and landing) a možností působit z neupravených drah. Militarybox, CC BY-SA

                                                                   XXXXXXXXX

                                                               Antonov An-132

                                                        (foto: defence-blog / FU)

 

Diskusní téma: Saúdská Arábie chce pořídit nová letadla radioelektronického boje založená na An-132

Datum: 06.12.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Saudská Arábie...

...podobně jako Čína jen využívají těžké finanční situace Antonova a jejich zájmem není nic jiného, než získat know how a vyrábět letouny, respektive jejich kopie přímo u sebe doma (případně na jejich základě postavit další domácí vývoj). Čína si tak před nedávnem například koupila kompletní technickou dokumentaci k An-225 a zaplatila Antonovu dokončení druhého kusu, který již mnoho let stojí rozestavěný na Ukrajině. Je to prostě business-někdo má peníze, někdo zázemí. A na Ukrajině se nyní dá podobně investovat velice snadno...

Datum: 06.12.2016

Vložil: Mirra

Titulek: původ

co na tom nakonec bude ukrajinského? Akorát tak drak, ostatní systémy jsou západní. A v současném trendu je to možná jeden s posledních "výstřelů" Antonova...

Datum: 06.12.2016

Vložil: Pepe

Titulek: Re: původ

Naprostý souhlas.

Datum: 06.12.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: původ

A to tato firma vyrobila nejdelší a nejtěžší letoun na světě v historii!…Nicméně je tu ještě jedno želízko v ohni Antonov An-148. Tento Ukrajinsko-Ruský projekt měl mít dobře našlápnuto. Dokonce tak že nestíhali kapacitně plánovanou výrobu. Jak je to v současné situaci „Podivné války“ ovšem nevím. Primárně mělo jít o proudovou dvoumotorovou náhradu letadlového parku společenství nezávislých států na regionálních tratích. O toto by se dělil ještě s čistě ruskými typy. Nevíte náhodou jaká je situace tohoto projektu nyní? Sem to patří neboť projektovaná verze An-178 by měla konkurovat strojům třídy CASA C-295 nebo C-130 Hercules…

Datum: 06.12.2016

Vložil: vombar

Titulek: S dovolením doplním.

Tak už to vím civilní An-148 se již vyrábí. No a vojenský An-178 létá jako prototyp. Vypadá to sním všelijak. Ve hře je například čína. Tvarově je to určitě zajímavý letoun. Ostatně posudte sami. Antonov ještě není KO…

http://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/o-k-antonov/an-178/

Datum: 06.12.2016

Vložil: Mirra

Titulek: Re: S dovolením doplním.

na Čínu bych nesázel té jde o kopírování technologií. A ze Západu si pochopitelně nebudou chtít živit konkurenci. A jelikož spolupráce s Rusy fakticky padla a probíhá prodej technologií do Číny, tak bych si iluze nedělal. Dokud byly ve svazku s Ruskem tak měly dobré naděje, ale takhle horko těžko.

Datum: 06.12.2016

Vložil: vombat

Titulek: Potenciál

Ano s Ruskem by jim to šlapalo slušně připomenu jenom obnovení výroby obřího Antonovu An-124-100M z kterého po Krymské krizi sešlo. Nicméně když to horko těžko zvládnou tak by se mohli znovu rozjet. Vždyt jen An-178 plánují vyrobit 1 100 letouny do roku 2035. S Ruskem respektive pro něj se měla rozjet výroba AN-70. Samozřejmě i z toho sešlo. Nyní by měl z AN-70 vzniknout AN-188. Úspěch typu An-188 (An-70) na mezinárodním trhu přitom není úplně bez šancí, neboť tento stroj nabízí srovnatelně charakteristiky s evropským typem A400M Atlas za přibližně poloviční cenu. Kromě toho tento typ může být atraktivní pro země, které požadují předání výrobní licence. Antonov tedy stále má velký potenciál. Jestli ovšem tento potenciál využije ukáže až čas. Tož prostě uvidíme ogaři…

http://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/o-k-antonov/an-70/

Záznamy: 1 - 7 ze 7

Vyhledávání