internetový armádní magazín

Společnost TAI zahájila vývoj nového bitevního vrtulníku

05.11.2017 11:30

V minulých dnech vešlo ve známost, že turecká společnost TAI zahájila vývoj nového zcela vlastního bitevního vrtulníku. Stroj nese označení ATAK 2 a má disponovat prázdnou hmotností kolem 6 tun, což naznačuje jeho ambici postavit se vedle typů jako je AH-64 Apache nebo AH-2 Rooivalk (evropský Tiger má prázdnou hmoznost cca poloviční).

V současné době turecká společnost TAI vyrábí pro turecké ozbrojené síly lehké bitevní vrtulníky T129 ATAK, což jsou mírně zdokonalené licenční kopie italských strojů Agusta (Leonardo) AW129 Mangusta. Z tohoto výrobního programu budou pravděpodobně čerpány některé technologie i pro nový vrtulník.

Turecký vrtulník ATAK 2 má být silně pancéřován a má být schopen nosil širokou paletu výzbroje ve formě různých kulometů, kanónů, bomb, neřízených raket i řízených střel. Vrtulník ATAK 2 má být u společnosti TAI vyvíjen společně s desetitunovým transportním vrtulníkem T625 určeným pro přepravu až dvaceti osob. Přes rozdíly v uspořádání a účelu mají tyto dva stroje  disponovat řadou podobných a zaměnitelných prvků, což má ušetřit vývojové i budoucí logistické náklady. Militarybox

                                                                   XXXXXXX

                                             předpokládaná podoba vrtulníku ATAK 2

                                                          (foto: TAI / WAFF / FU)

 

 

Diskusní téma: Společnost TAI zahájila vývoj nového bitevního vrtulníku

Datum: 07.11.2017

Vložil: Lockdown

Titulek: Re

No neviem na tom obrázku ten nový stroj stále vyzerá dosť subtilne pripadá mi to ako viac obrnena verzia T 129 Za ťažku váhu v tejto kategórii pokladám iba Ah 64 Apache a Mi 28 . Turci budú mat problémy hlavne s pohonnými jednotkami viz. Podobne problémy s tankom Altay

Datum: 06.11.2017

Vložil: Mates

Titulek: re

Zajímavé je,že i italský výrobce Leonardo ohlásil vývoj výrazně modernizované verze svého bitevníku označenou nyní jako AH-249.

Datum: 06.11.2017

Vložil: Sd

Titulek: Heli

Nejsem zadny rosofil, ale kdyz ted turecko si libuje v ruské nàruči a požadují silně panceřovaný stroj - můžou si nakoupit Mi-28, nebo popř. Apache z Usa klidně i Viper a ten si upravit...nevidím důvod proč by turecko mělo vyvíjet stroj, který už je dávno vymyšlen...zkrátka nic nového

Datum: 06.11.2017

Vložil: David

Titulek: Re: Heli

No, nevšiml jsem si, že by Turecko bylo v ruské náruči. A k samotným vrtulníkům. Zkuste se prosím podívat na dobu zrodu Mi-28. Turecko chce něco nového...

Datum: 07.11.2017

Vložil: Lockodown

Titulek: Re: Re: Heli

Čo nové apač je ešte starší veterán ale stále osvedčený a hlavne modernizovaný pre Turkov by bolo najvýhodnejšie vyjednať licenčnú výrobu verzie na základe longbow ako člen NATO púšťať sa do vývoja vlastného stroja s minimálnymi skúsenosťami je veľké riziko s tímto s Heli súhlasím načo niečo vyvíjať keď už to je a celkom dostupné...

Datum: 06.11.2017

Vložil: feri

Titulek: vývoj nového bitevního vrtulníku

po "vlastnom" vyvoji obrnenej techniky je vrtulnik dalsim logickym krokom. aj ked ak to nebude len "prekopany licencny stroj", bude to pre turecky priemysel prilis velke susto.

Datum: 05.11.2017

Vložil: David

Titulek: Nový vrtulník

Přiznám se, něco takového jsem čekal. Ostatně, už onen někdejší výběr AW 129 byl trochu kontroverzní, protože to je jen lehce pancéřovaný stroj - a turecká armáda vrtulníky nasazuje do opravdu ostrých akcí, proti nepříteli vybavenému velkým množstvím velkorážních kulometů a malorážových kanonů. Na druhou stranu pro AW 129 tehdy hodně hovořilo to, že Italové byli ochotni k transferu technologií. Proto si myslím, že vývoj nového vrtulníku bude snazší, než se na první pohled může zdát

Datum: 05.11.2017

Vložil: Sm

Titulek: Nevím

No nevím jestli to turecko zvládne.Vývoj vrtulníku je složitější než vyvoj letounu nebo obdobně....je to velice náročné i pro vyspělé státy s bohatou zkušeností

Datum: 06.11.2017

Vložil: Rase

Titulek: Re: Nevím

spoustu technologií mají od Italů a i u stávajících vrtulníků ATAK (licenční Mangusta) mají vlastní elektroniku a systémy. Teď to jen zvětší a upraví, což snad zvládnou. Hlavně aby jim někdo prodal motor, jinak dopadnou jako s Altayem :D

Vyhledávání