internetový armádní magazín

Společnost Uralvagonzavod dokončí vývoj kolového BVP Atom

14.08.2014 22:20

Ruská společnost Uralvagonzavod se vynasnaží sama dokončit vývoj těžkého kolového bojového vozidla pěchoty Atom, které vzniklo na základě spolupráce výzkumného ústavu Burevestnik (patří do skupiny Uralvagonzavod) a francouzské firmy Renault Trucks Defense. Do konce letošního roku má být u vozidla zcela odstraněna závislost na dovážených komponentech a všechny díly mají být nově dílem ruských firem.

Největším problémem u vozidla Atom bude náhrada původně plánovaného motoru Volvo s výkonem kolem 450 kW vhodnou ruskou pohonnou jednotkou, ale ve společnosti Uralvagonzavod věří, že se jim tato překážka podaří překonat.

Těžké kolové bojové vozidlo pěchoty Atom bylo původně zamýšleno především pro exportní účely, ale nyní po pozastavení spolupráce se západoevropskými partnery není situace zcela jasná. Společnost Uralvagonzavod nyní pravděpodobně jako hlavní plánuje nasadit vozidlo do souboje o zakázky u ruské armády. V současné době jsou dokončovány montážní práce zkužemního prototypového vozidla a plánovány jeho testy na zkušebním polygonu.

                                                     demonstrátor vozidla Atom 

                                                   (foto: A. Kitajev / CC BY-SA)

 

Kolové bojové vozidlo pěchoty Atom je vyvíjeno na základě francouzského vozidla VBCI, má disponovat bojovou hmotností kolem 32 tun, délkou 8,2 m, šířkou 2,5 m a výškou po strop věže asi 3 m. Maximální rychlost vozidla má být 100 km/h a jeho maximální dojezd kolem 750 km. Atom by v základní verzi bojového vozidla pěchoty mohl být vybaven novou bezosádkovou bojovou věží osazenou 57mm rychlopalným kanónem BM-57 s rychlostí palby až 140 ran za minutu a stokusovou zásobou munice v pohotovostním stavu (další 100 ks munice je vezeno v korbě v muničním bunkru). Namontovat by se však měly dát i jiné bojové věže s různou výzbrojí typickou pro bojová vozidla pěchoty. Ve verzi vozidla palebné podpory by pak mohl Atom nosit i věže osazené velkorážnými kanóny kalibru 125 nebo 120 mm. Militarybox, CC BY-NC-SA

                                                                         Atom

                                                    (foto: Alexej Grečiščev / CC BY-SA)

 

 

Dřívější zpráva 3.4.2014 : Vývoj rusko-francouzského bojového vozidla Atom byl francouzskou stranou pozastaven

 

Diskusní téma: Společnost Uralvagonzavod dokončí vývoj kolového BVP Atom

Datum: 16.08.2014

Vložil: ft

Titulek: bvp,ot

A co na to Bumerang,Armata,Kurganec budou vůbec dokončeny, jak se zdá tak možná ne ,nebo po technologické injekci v podobě Atomu.

Ruský výzkumný potenciál zůstal a čerpá z dob sovětů a mladí a chytří lidé utíkají na západ-ČR,EU,USA
Proto Rusko kupuje Mistraly,testuje boxery,Iveco lmv a jiná západní vozidla.
Rusko má staré zbraně a ty nové co zavádí dnes vznikly ještě za SSSR a techniku na dnešní kvalitativní úrovni nemá a to nemluvím o perspektivní.

Nejzávažnější problémy jsou v oblasti digitalizace moderního bojiště,C4ISTAR,miniaturizace,systémy velení,průzkum,elektronické součástky,moderní materiály,výcvik a profesionalizace velení/důstojníci/,nízký plat velení/důstojníci,vědci/
slabý vědecko-výzkumný,technologický potenciál,přitom ruští studenti nejsou zdaleka hloupý.

Hold dnešní bvp,ot nejsou jednoduché systémy jako BTR-82A/kde pro konstrukci postačí svářeči a elektrikáři/ a zapojení je plně do digitálního bojiště je ještě složitější.Na takové systémy už nestačí Těžký průmysl je třeba zapojení Hight-tech průmyslu v kombinací s veřejnými zakázkami,volnými výběrovými řízeními+zapojení školství. Na toto Rusko nedosáhne min do roku 2030.

Datum: 16.08.2014

Vložil: op.lll

Titulek: Re: bvp,ot

Francouzská strana dodala podvozek, motor a systém řízení palby.

Datum: 17.08.2014

Vložil: KAPO

Titulek: Re: Re: bvp,ot

TAKŽE VEŠKERÉ ZÁSADNÍ DÍLY.

Datum: 16.08.2014

Vložil: srajunek

Titulek: Re: bvp,ot

á inženýr a chytrolín dohromady, žééééééééééé..........

Datum: 16.08.2014

Vložil: Jirka4form

Titulek: Re: bvp,ot

Bumerang, Armata a Kurganec jsou dávno rozpracované a těsně před dokončením a rozhodně nepotřebují technologickou injekci zrovna v podobě technologií použitých na vozidle Atom. Tyhle technologie jsou již celkem běžnou záležitostí a proto je Francouzi Rusům rádi poskytli, protože peníze nesmrdí a Rusové by se bez nich nakonec stejně obešli. Rozhodně je řada oblastí, kde Rusové zaostávají, ale existují i oblasti kde mají mírný předstih (např. některé oblasti raketové techniky, aerodynamika apd.). Rozhodně by bylo velkou chybou Rusko podceňovat a chybně se utvrzovat o své technologické nadřazenosti. Na světě však vždy budou lidé, kteří budou věřit tomu, že americký klacek je vždy lepší, než klacek ruský a nebude mít velký smysl je přesvědčovat o něčem jiném.

Datum: 17.08.2014

Vložil: ft

Titulek: Re: Re: bvp,ot

No jasně, proto když měli rusové problémy vytvořit nový průzkumný automobil,tak ruská strana si nevěděla rady, tak si objednala Iveco LMV,protože nástupce Gaz vodník-nedosahoval zdaleka dnešních standardů. Po technologické injekci v podobě Iveca LMV vznikl GAZ Tigr, který také nedosahuje dnešních a perspektivních standardů,ale některé splnuje-pozn.Žalostná cesta plná útrap byla vidět když vznikl ruský MRAP Medved.Firma Kamaz se velice snaží oživit ruskou moderní techniku a proto cpe západní systémy do svých vozidel-KAMAZ-53949 v rámci programu Tajfun-K,ale ukrajinská krize nejspíš znevýhodní nákup s politických důvodů.Zato firma Ural vyvíjí vojenskou techniku výhradně nezávislou na západní technologické pomoci a výsledky jsou zcela rozdílné dokonce žalostně zastaralé s malým procentem moderních prvků,ale politicky není znevýhodněna.

MISTRAL-Ruské konstrukční kanceláře nacházející se v žalostných podmínkách už nejsou schopny držet krok.Všichni subdodavatelé technologií se rozpadly a ruské loděnice možná jsou schopné postavit pouze kostru budoucích plavidel samozřejmě na standardech 90 let.A proto,že Rusko se chystá na stavbu nových torpédoborců,letadlových lodí a dalších plavidel je nutné získat pokročilé systémy/exportní verze/ ze západu /a samozřejmě je vylepšit/-pomocí zpětného inženýrství- vyvinout své systémy kvalitativně přibližné západním,aby po roce 2020-2025-2030 mohla být realizována stavba nové flotily.Mistral je opět technologickou injekcí-převážně rusy zajímá digitální srdce lodí-velení-průzkum,distribuce informací,ale i moderní konstrukce,design,motory...

BUMERANG,KURGANĚC,ARMATA
Podobná situace panuje u obrněné techniky.
Bumerang-zatím v nedohlednu-řešeno systémem ATOM/technologická injekce,která má projekt Bumerang posunou vpřed a pokud to nebude možné zařadit ATOM do výzbroje.
KURGANĚC-zatím v nedohlednu
ARMATA-Tento kontroverzní projekt,který měl za cíl přinést nejlepší tank na světě/ochrana,palebná síla/ sahající do dob sovětů přešel v projekt BlackEagle a nakonec v ARMATU s velkou pravděpodobností revoluci v tancích nepřinese a v tom nejlepším případě vznikne pouze unifikovaný podvozek jako náhrada za podvozek T-90,který je dnes prakticky relikt minulosti +nová věž z T90MS v tom horší případě nevznikne nic.Projekt ARMATA bývá označován za Potěmkinovu vesnici a za cíl má odvést velké finanční zdroje z ruského rozpočtu a následně ho rozkrást.

Možná projekt Ratnik bude realizován po testech starších verzí francouzských kompletů FELIN a reverzním inženýrstvím a následnou modifikací vzniká Ratnik u kterého není vyřešena hlavní zbraň jednotlivce/AK-12 neodpovídá dnešním standardům,ale představuje větší krok vpřed než původní zbraně/.Ale Ratník systém bude potřebovat i vozidla a další systémy,bez kterých se voják budoucnosti neobejde,ale ten ruský bude muset.Jde především o různé druhy UAV především malé systémy jsou doslova neřešitelný problém,prvky velení,miniaturizace,digitální bojiště.....

a další,další systémy Jak 130 řešen formou technologické spolupráce jinak by ani tento letoun nespatřil světlo světa.

MI28N-vysoce poruchový,technologicky na úrovni 90. let-je radarové pouzdro nad rotorem je zcela nevyhovující,že s ním nelze ani létat,protože se letem po krátké chvíli stane nefunkční a o přenosech informací není aní řeč-doslova šrot

KA52 je poměrně moderní vrtulník ale s verzí AH-64D se nemůže ani srovnávat,nedosahuje zkrátka kvalit AH-64D a to mají USA připravenou novou verzi AH-64E GUARDIAN APACHE.

MIG-29K-Jediný úspěšný projekt,který posouvá vlastnosti Mig29 výše nad SUPER HORNET.USA proto rychle reagovala v podobě ADVANCED SUPER HORNET

MIG-29K-lepší boj se vzdušnými cíli,mírný důraz na prvky stealth
ADVANCED SUPER HORNET-větší důraz na prvky stealth,lepší boj s povrchovými cýli

PAK-FA-Pouhá evoluce SU-27,žádný zbrusu nový letoun,malá procento zastoupení kompozitů,větší důraz na boj s povrchovými cíli,levný, větší počet,export

proti F22 vyhraje v přečíslení a střední technologii asi v počtu /PAKFA 2-3-4---1-2 F22 RAPTOR

Ekvivalent F35 zcela chybí

pouze moderní PVO je na dobré úrovni možná ponorky,přičemž střela Bulava velice nespolehlivá až 30-40 a někdy 60-70 procentech.

Datum: 18.08.2014

Vložil: Jirka4form

Titulek: Re: Re: Re: bvp,ot

Jak jsem již uvedl, Rusové v řadě oblastí zaostávají a určitě mají řadu problémů, které by se jim podařilo lépe vyřešit spoluprací se západními státy, ale ve většině Vámi uvedených případů s Vámi absolutně nesouhlasím. Nebudu to nijak dlouze rozebírat, ale nějakou tu větu ještě přidám, a použiji stejně jako Vy velmi zjednodušený pohled, protože nemám mnoho času.
Např. Gaz Tigr je stejně starý, nebo ještě starší než IVECO LMV a nic od LMV, ani náznakově nepřebírá. V oblastech, na které Rusové kladou velký důraz - to je např. jednoduchost, opravitelnost, vojákuodolnost, provozuschopnost při velmi nízkých teplotách, průchodnost terénem apd. je lepší než LMV a je to ověřeno praktickými testy, žádným teoretizováním na papíře. LMV se dnes jeví jako hezké italské auto, jehož vlastnosti jsou pro mírové operace zbytečné a pro válečné operace zcela nedostatečné. LMV je typickým představitelem techniky pro obchod, ale ne pro válku.
Např. F-22 Raptor, první letoun páté generace je velká reklamní bublina na něco strašně předraženého, co ještě ani za deset let nebude umět to, čím se již od počátku na papíře chlubí. Američané kdysi dávno sepsali seznam vlastností, které by letoun měl mít, ale všichni to pak jako troubové začali přebírat jako seznam vlastností, které letoun již má. Miliardy investované do tzv. vlastnosti stealth u tohoto letounu se dnes jeví jako miliardy vyhozené do studny, protože protiopatření potírající tuto výhodu přicházejí na sumy řádově menší. Teprve ruská PAK FA přinutí Američany dotáhnout F-22 opravdu na úroveň tzv. "páté generace" nejen papírově. Američané začínají v poslední době velmi rychle zapomínat na své dřívější představy o ploužících se nezjistitelných letounech a začínají utíkat k hyperzvuku jako k spásné záchraně.
Např. F-35 - no to je totální průser. Letoun, který by měl být páteří letectev západního světa, není schopen se v řadě oblastí ani vyrovnat o půl generaci starším ruským nebo západoevropským letounům, ani svému předchůdci F-16E/F. To letadlo nemá dolet, nemá rychlost, nemá nosnost, nemá obratnost. I zde je vše postaveno na několika málo revolučních, ale značně předražených technologiích, které budou bránit masovému rozšíření letounu a celkový výkon prostě nenahradí.

Datum: 16.08.2014

Vložil: Strikehawk

Titulek: Re: bvp,ot

Obecně máš jistě pravdu ale totéž lze vztáhnout na všechny ostatní velmoci s vyjímkou USA, kde je situace ohledně výzkumu a vývoje naprostou katastrofou vztaženo na množství investovaných prostředků a reálný výstup. Nebo snad mají Američané, Číňané, Francouzi, Britové a Němci ve výzbroje jiný typ zbraní ( s několika vyjímkami ) než těch vzešlých z vývoje spadajícího hluboko do 80 a 70let ? Navíc i v USA jsou testovány zapůjčené PUMY, PzH-2000 apod. stejně jako jakýkoliv prvek ruské armádní výzbroje a výstroje. V USA situace již dosáhla takových absurdit, že si stěží vzpomínám na jakýkoliv program týkající se pozemních sil spuštěný od konce osmdesátých let, který by po utracení desítek miliard nebyl zrušen podle klasického schématu spočívajícím v neustále protahovaných a opakovaných programech pro klíčové druhy výzbroje.Typický příklad : náhrada houfnice M109 z konce 50 let, která má být po žalostném výstupu z programu Crusader, XM NLOS... a desítkách miliard USD znovu hloubkově modernizována se stávajícím kanonem L/39 (!!). A situace v letectvu a NAVY není o moc lepší. Je tedy jasné, že i Rusové hledají inspiraci ve světovém měřítku, částečně pod tlakem shora, protože jak si správně podotkl pro mnoho ruských výrobců je snazší neustále recyklovat sovětskou techniku, která má stále nadprůměrné vlastnosti než se pouštět do náročného vývoje. Ovšem na druhou stranu je pravda, že drtivá většina zahraničních konstrukcí jako celek není hodnocena příliš dobře ani ruskou armádou ani výrobci ( zde jsou ovšem důvody složitější - viz výše ).

Datum: 16.08.2014

Vložil: Libor

Titulek: Re: bvp,ot

no hlavne mlady a chitri utekaju do CR to si uhadol v Rusku ho zaplatia stvornasobne lepsie ako v Cechach zapad a usa tam mozno hej rusko hlavne zaostalo vdaka nizkemu rozpoctu v 90-rokoch zato dnes roby milove kroky a my CR a SR milovymi krokmi upadame nase strojarstvo uz neni nase a kvalita made in Taiwan nanajvys

Datum: 08.05.2015

Vložil: Jan

Titulek: Re: bvp,ot

Tak se dívej na přehlídku na RM dne 9.5.2015.

Datum: 16.08.2014

Vložil: juro78

Titulek: atom

vyzera velmi dobre a nechapem preco ho zavrhli.

Datum: 16.08.2014

Vložil: Jirka4form

Titulek: Re: atom

Však nic nezavrhli, to je asi nějaké nedorozumění. Uralvagonzavod asi nasadí Atom proti Bumerangu, stejně jako i Kamaz nasadí svůj transportér. Řekl bych, že zde půjde o státem vyprovokovaný a podporovaný konkurenční boj.

Datum: 15.08.2014

Vložil: Terminator

Titulek: Atom

Vypadá to dost dobře, dokonce až hrůzostrašně - není to nějak moc veliké???

Datum: 15.08.2014

Vložil: RICHARD

Titulek: Re: Atom

JE TO OBOJŽIVELNÉ

Datum: 16.08.2014

Vložil: kkkoll

Titulek: Re: Re: Atom

Ano, JE OBOJŽIVELNÉ

Datum: 16.08.2014

Vložil: okoer

Titulek: Re: Re: Re: Atom

Ano, JE OBOJŽIVELNÉ,ale podle stupně modulární ochrany.

Záznamy: 1 - 16 ze 16

Vyhledávání