internetový armádní magazín

Diskusní téma: Argentina bude opět vyjednávat o Kfirech

Datum: 22.01.2017

Vložil: Tomáš

Titulek: Kfir Block 60

Tak jsem trochu zapátral a zjistil jsem, že firma IAI garantuje provozní dobu draku 8 000 h (při ročním náletu 200 h to skutečně dělá 40 let provozu). Navíc motory mají mít "vynulovanou" životnost, takže jejich generální oprava má být třeba až po 1 600 hod. Navíc Kfiry Block 60 mají být kromě již zmiňovaného radaru EL/M-2052 (umožňuje sledovat až 64 cílů současně) vybaveny i skleněným kokpitem s velkými displeji a přilbovým zaměřovačem Elbit DASH. Kromě dvou kanonů DEFA 552 r. 30 mm nesou až 9 závěsníků (kam lze mimo jiné umístit i navigačně-střelecký kontejner Litening, průzkumný kontejner RecceLite, ŘS vzduch-vzduch Python a Rafael Derby, široké spektrum protizemních řízených bomb a raket a proti lodím může stroj nést protilodní ŘS AGM-176 Griffin atd). Všechny tyto úpravy povýší tento víceúčelový stroj na 4. generaci stíhacích letadel!
Jen s tou cenou jsem se trochu sekl - Argentina totiž v roce 2014 poptávala až 18 letadel Kfir Block 60 za cenu cca 500 mil USD (tzn cena 1 stroje činí zhruba 28 mil USD). Je pravda, že u Kolumbijských Kfirů se objevily údajně vážné nedostatky v hydraulických a elektrických soustavách a navíc se údajně objevily potíže i s jejich motory J79-J1EQD, ale je otázka, jak kolumbijci dbali o jejich údržbu a navíc náročné kolumbijské klimatické podmínky strojům ještě ubraly.
Takže suma sumárum i když Kfir (česky LVÍČE) pochází z poloviny 70. let (v roce 1975 byla do služby zařazena verze C1), jeho verze Block 60, která se poprvé objevila v roce 2012, představuje moderní a výkonný stroj, který je navíc i cenově dostupný!!!

Vyhledávání