internetový armádní magazín

Diskusní téma: Nová příležitost pro ruský Freestyle

Datum: 27.07.2017

Vložil: Roll

Titulek: Re: Re: Freestyle

Technologicky nevidím problém, krom toho co se časem pojebalo. Vždyť technologie pohonu - zdvihu tohoto Jaku, byla prodána do USA, kde ji využili v projektu letounu F-35B, aneb USA si postavilo vlastní moderní verzi sovětského stroje, který postavily kole pohonného ústrojí vzniklého ze sovětského vývoje. Sankce byli velmi potřebným a zároveň povzbudivým impulsem pro vlastní domácí ruský vojenskoprůmyslový komplex. Na západě se diví jak sou sankce neúčinné a v konečném důsledku nevýznamné. Co se financí týče, vždy se najdou na nezbytně nutné projekty, ale zde je spíše otázka, zda tento letoun skutečně Rusko potřebuje, zda Rusko opravdu potřebuje letadlové lodě atd. To jsou ony neustálé a věčné diskuze, ze kterých tu a tam vzejde nějaké prohlášení. Vždyť ve vzduch se nemůže rovnat Su-33 či budoucímu námořnímu derivátu T-50K a pro bitevní akce je možná výhodnější a bezpečnější Ka-52K, který je pokládán některými za určitý hybrid mezi vrtulníkem a letounem. Je to spíše mlživá zpráva a přání některých představitelů. Ono mýti nějakých 6 VTOL letounů na lodi jako je Mistrál není příliš ekonomicky výhodné a jejich bojová efektivita je vcelku nevýznamná krom somálských pirátů, ruská námořní doktrína je v současnosti spíše defenzivní, takže než mít nějakých 6 VTOLů na 4 lodích je daleko smysluplnější i ekonomičtější mytí v každé flotile pluk cca 24 námořních letounů se slušným doletem Su-30SM (Krym, Kaliningrad, Sachalin, Kamčatka, Kola) což se ostatně děje, i když vrtulníkové nosiče jsou potřeba hlavně v Pacifiku.

Vyhledávání