internetový armádní magazín

Diskusní téma: Španělsko se chce rychle zapojit do programu FCAS

Datum: 08.12.2018

Vložil: str.

Titulek: Re: Re: Re: Re: Fcas v predstave Airbusu

Vážený pane Bein, takto to nedefinuji já osobně, to bych si ostatně ani nedovolil, ale sami konstruktéři a lidé z daného oboru. Poté to interpretují různé "mediální žumpy" tím způsobem, že rusové končí s Su-57 protože nesplňuje požadavky viz. motory 4,5 generace a podobné nesmysly, ono se již dlouho ví, a ostatně se tím ani netají, že je to pouze prozatímní řešení. Ano motory jsou o několik let později než je měli američané (nikdo jiný) a to také zcela jasných a známých důvodů. Již v SSSR roku cca 1982 započal vývoj motorů páté generace a to původní AL-20 pro plánovaný MiG-39. Tento motor byl testován na létající laboratoři MiG-25UBLL, po pádu SSSR bylo vše zrušeno a nastal kolaps prakticky všeho až do otevření programu PAk-FA, který měl zase jiné definice. Ostatně původní definice které má splňovat letoun páté generace, hrubě nesplňuje nejnovější americký stroj F-35, vyvíjený i za pomoci ruských technologií prodaných od OKB Jakovleva.
A o novém radaru je dostupno mnoho informací, zvláště tedy z ruských zdrojů, protože jsou zatím asi jediní kdo jej prakticky vyvíjí, všichni se spíše soustředí na drahé AESA, kterým nejmodernější ruské PESA dovedou konkurovat, ale za mnohem nižší náklady. Ono je to logické pokud je počítáno s dalším novým letounem jako s náhradou MiGu-31BM s jeho Zaslonem. On tento perspektivní radiolokátor by smazal technologii "Stealth ". Již svého času nabídly rusové svým americkým (tehdy ještě přátelům) praktickou zkoušku technologií kdy chtěli proti F/A-117 postavit MiG-31, američtí partneři to razantně odmítli, asi věděli proč. Pokud se vrátíme k motorům znamená to, že nový il.30 je postaven za pomoci nejnovějších technologií a materiálů (které přesahují ty které byly k dispozici před 30 lety ), tedy překonávají původní definice motoru 5. generace a jaksi jsou na cestě ke generaci vyšší, rozhodně mají perspektivu pro další modernizace odpovídající v budoucnu generaci 5,5 či možná dokonce perspektivně i 6. Samozřejmě bude záležet co budou od nové generace chtít, respektive co budou rusové chtít po náhradě Migu-31BM, to je samozřejmě horizont let po roce 2030.

Vyhledávání