internetový armádní magazín

Diskusní téma: Brazilské letectvo dostave v červnu první letoun KC-390

Datum: 05.04.2019

Vložil:

Titulek: Re: Re: KC-390

milý Neshere, me taky vrta hlavou to co Davidovi - pamatuji se, že koncem 90. nebo zacatkem milenia, tak jako dnes nas media presvedcuji, jak ceska armada nutne potrebuje nove tezke moderni zapadni BVP a vyradit zastarale ruske nebo napr. terenni auta a jak se pripravuji vyberova rizení nebo zatím aspon ruzna prezentace ruznych vyrobcu, potom že prý tanky, a taky vrtulníky, zda ano, ne, jaké, od koho, rozebírá se to ze všech stran ........, tak presne takto se tehdy rozebíralo o nutnosti vyrazeni TU154 a AN24 a jejich obmeny za nová (západní) jako jedna z priorit ozbrojených sil. Jako že je potřeba mít dostatečně kapacitní transportní letectvo pro různé zahraniční mise, rychlý transport jednotek, pro výsadkáře, dopravu zásob, materiálu, evakuace z ohrožených oblastí, humatitární mise atp. a je to nutné a musí se pořídit a ..., a když nebudeme mít nové transportní stroje, tak taky nebudeme moci už nevím co, asi plnit nějaké závazky nebo co ... .
K vyřazení letadel sovetskeho puvodu došlo, a pak se zacalo mluvit a psát o možnosti vyvíjeného Embraeru 390. S tím, že by to byl výkonově celkem optimální typ pro české potřeby - o něco výkonnejsí než Herkules, menší, slabší než Globemaster a podobná výkonná ale pro ČR ponekud drahá a asi zbytečná letadla. Dále, že na vývoji i výrobě nějakých dílů by se mohly podílet čeští výrobci, případně servisu, prodeji apodobně ve středoevropském prostoru. Tady už asi přecházím od možností reálných do oblasti vlhkých snů některých činitelů a military-fandů. Nicméně vzájemné delegace na různých úrovní se konaly a vypadalo to seriozně. Potom vše utichlo, letectvo po mnoha peripetiích nakoupilo 4 CASY, 2 Airbusy319 a nevím, nejaký ten VIP tryskáč? Pak o tomto typu vojenské techniky, jakož i spolupráce ČR-výrobců s Embraerem - nastalo ticho. Jestli se mýlím, a chyba je na mé straně, a něco jsem prošvihl, omlouvám se a prosím o doplnění info.
Jinak me osobne se tento typ také zamlouvá - robustní (na pohled samozřejme, laický názor, u pevnostních zkoušek jsem nebyl ani nevidel protokoly z nich ani ze zkušebních letů), opravdu vojenský transportní, ne odvozenina civilního typu, řekl bych tak akorát pro letectvo ČR, řešením, velikostí, cenou, výkony ....
Myslím, že mezi Herkulesem a velkými strategickými typy snad ani ve světě není nic podobného?
Pro Alexe - tech 28 letadel do 10 let to byla víceméně pobídka na dokončení vývoje, to není nijak moc. Ta objednávka nebyla daná jakože vše nachystáno pro seriovou výrobu a ted mi teda vyrobte 10 kusů.
Vývoj ještě probíhal. U vývoje všech!!! nyní nejnovějších transportních typů - evropského, japonského, ukrajinsko-ruského to trvalo roky,lépe řečeno nějaká ta desítka let, a vlastně stále trvá i když první kusy (desítky kusů) už lítají. (u rusko-ukrajinského ted nemám na mysli problémy dané přerušením spolupráce, abych nenavodil jiné téma, než se týká článku).
Jestli narážíte na nějakou neschopnost nebo nižší úroveň obecně Brazilie a jejího průmyslu, tak samozřejmě nemohu proti-argumentovat, neznám to tam, ale samotný Embraer je dnes zavedený renomovaný výrobce. Úspěšně vyrobil stovky letadel menších-cvičně-bojových do celého světa, a civilní proudová letadla létají ve velkém počtu např. u Lufthansy na kratší a méně vytížené trasy (resp. u jejich regionálních dcer či spřízněných areolinek)
a létají normálně bezpečně bezproblémově.

Vyhledávání