internetový armádní magazín

Diskusní téma: Nejnovější čínský Flanker - J-11D

Datum: 21.04.2019

Vložil: nechálu

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oč tu jde

Netřeba. Přestav si že pro mně není novinkou že je PESA o generaci starší a co má jako být. Pokut jsou výkonově dostatečné , levnější dostupnější atd. Kde je problém. Rusko má technologii AESA a používá ji, pravdou je že né sériovo v letounech. Čína získal mnoho technologii ve všech oborech. Nic nevyvinula. Čína produkuje jednoduše řečeno všechno. Čína je světovým výrobním centrem kde čeho. I u tvého mobilního komunikačního zařízení bude x věci made in China. Ale oč běží nejsou to čínské technologie. Také je dost možné že Čína zaplaví za čas automobilový trh, kde jaká evropská automobilka tam nyní vyrábí, a čína získala spoustu technologií. Nastane čas kdy čína bude vyrábět nejen levnější ale i kvalitativně srovnatelná auta a co pak s evropskými koncerny. Tak to je se vším. Kdo si pak bude sypat popel na vlastní hlavu.

Tak Rusko neprodukuje jen Al-41F1 že. Vždyť to má být o cca nejméně 0,5 generaci starší technologie né. :D Vše o čínských motorech začíná slovíčkem údajně. Je to další derivát AL-31 vylepšený může být.?? nejde jen o maximální tah ale i o to jak dlouho motor na takovýto tah poběží a zda po dokončení akce nebude ve stavu zvaném šrot. stealth lopatky nebyli vůbec v zadání pro motor Al-41F1 a proč by je měl mít když Su-35S není stealht :D Dále se asi nemá k tomu cenu vyjadřovat, hm lopatky nevidimka. Né kdy doběhnou Rusy ale celý svět, čína je světová manufaktura. Rusko má svá specifika dokáží si proto udržet svou unikátnost. Čína nedokáže splácnou motory jako ruské D-30F6 nejen že jsou výkonnější ale dokonce představ si o nejméně generaci starší.

J-20 je dobrý příklad reverzního inženýrství ničeho jiného. Vývoj projektu začal tak že koupili prodejné odborníky z bývalého SSSR, tiše koupily zrušený projekt sovětského programu MFI od MiGu. Shánění všeho a pověstné snažení bez ohledu na náklady. K tomu šikovní čínští hekři po stahovali vše potřebné z Pentagonu i Lockheedu. J-20 oficiálně již není v prototypové fázi, je ve zkušební operační. Oficiálně zavedený jo jo hihi, ale vlastně nemá ani jisté mory. Rusové nechtějí plácat nedotažené letadlo, číňané to pro svou reputaci dělají .A o tom je čínský zájem o Al-41F1. A´t se vám to líbí nebo ne Su-57 bude ovšem výkonnějším a schopnějším strojem a evidentně složitějším stojem bude splňovat definici 5. generace. Nebudu se k tomu vracet je jednoduché si to zjistit. Ovšem na J-20 je vidět ten pokrok. Asi vizuální hodnocení dle líbivého a ukradeného stealht potahu. No proč ne. Někomu to stačí.

Ale i Zirkon ve své podstatě má kořeny v SSSR a onen J-20 vlastně taky. A co má být. Mají vývojovou a výrobní základnu, odborníky, zkušenosti x let. No nesmí se brát moc vážně onu čínskou propagaci. Důležité je že létají upraveným sovětským Sojuzem. Okopírovali sovětské skafandry samozřejmě s vylepšením.Sou to kluci malý šikovní. I SSSR měl spoustu projektů. Hypersonický kluzák měl již SSSR snad někdy v 60 letech, to chce studovat. I slavná čínská balistická raketa proti letadlovým lodím je z 50 procent úplně k ničemu a slouží jako papírový strašák. Ovšem systém Kinžal je skutečnou hrozbou za minimální náklady a nejen to rodí se nám Zirkon.

Tak povím malé tajemství, které je přes svojí okatost je pro někoho problém uvidět. Pro Čínu je Námořnictvo číslo 1 je pro ni prioritou. Oblast s maximálními investicemi. A staví plavidla které nikdy před tím neměla v arzenálu. A chce vytvořit jakousi protiváhu US NAvy. Rusko nemá námořnictvo jako prioritní oblast. Léta se do něj vela moc neinvestovalo. K tomu doplatily na svou naivitu, a rozpadl se jim dodavatelský komplex který zdědily po SSSR. Také již vlastnily a vlastní lodě o výtlaku které Čína teprve staví. Čína staví oceánské námořnictvo. Kdežto Rusko se mělo omezit na obranu svých břehů a doplňovat a stavět pobřežní námořnictvo. Zřejmě nyní se názory mění. Samozřejmě bude ještě trvat než se dají věci do pořádku. No ale zase na druhou stranu pro export vyrobily 6 plavidel o výtlaku nad 3000 tun. Ještě sovětské konstrukce prodaly 4 Číně protože je nepotřebovaly a vlastně ani nechtěli.



Vyhledávání