internetový armádní magazín

Diskusní téma: Nejnovější čínský Flanker - J-11D

Datum: 22.04.2019

Vložil: Nechápu

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oč tu jde

Vlastní vývoj cizí technologie za pomocí cizích odborníků. No dejme tomu to samé dělali vlastně i v USA po válce s pomocí odborníků nacistických. Jen bych těl vědět v čem jsou dále než Rusi. To že oficiálně podepsaly papír o přijetí nějakého výrobku který ještě není tak nějak celkově dodělaný.

Rusko by AESA nejraději přeskočilo, protože samotný AESA v klasickém pásmu X je pro jejich potřeby jako "anti-stealht" nedostatečný, proto jej kombinují s radary AESA v pásmu L, pro detekci stealht (některé takové má již Su-35S). Su-57 nebude mít jen radar, ale celý radarový komplex který se bude skládat nejméně s 5 antén AESA radarů, ale možná až z 8 antén pracujících v několika pásmech. Takto sofistikovaný systém J-20 nemá. Dále optické detekční prostředky jejiž úroveň J-20 také postrádá. Obraný laserový systém který dokáže ochránit proti přilétající raketě také J-20 postrádá ( to ostatně i Raptor.) No tak to jen málo, nechci to dále rozebírat, nikam to nepovede. Ale to málo mi dovolilo být trochu drzí napsat že Su-57 bude sofistikovanějším, výkonnějším strojem. Nechci tu jen plácat a nebo dělat ramena. Pravdou je že pro trh a úspěch na zahraničním obchodu by se jim nějaký exportní AESA hodil, i když by praktický užitek jako Anti-stealht nepřinesl, byl by to prodejní tahák.

No ty úvahy o vytlačení Ruska z trhů se vedou od devadesátých let a přesto se nic takového nestalo. Spíše na to doplatí po čase západ prvně se svým spotřebním zbožím. Indie, Vietnam, Irák, Pakistán, státy SNS, Indonésie, Venezuela, nyní i Turecko, Srbsko, rád by v nákupech pokračoval Írán, Sýrie, Líbye , Alžír, Egypt, pomálu i Saudská Arábie, Kuvajt ... I taková Uganda raději pořídila olétaná ruská Su-30 než cenově příznivé čínské klony. Dokonce i samotná Čína nakupuje ruské zbraně, méně ale nakupuje (Su-35, S-400, Mi-17, financuje ruský vývoj - nový vrtulník, nové širokotrupé letadlo, nové motory atd.) A ruské zkušenosti s čínskými výrobky nejsou dobré, příkladem můžou být lodní motory které Rusko od Číny odebírá jako substituci dovozu v rámci sankcí, klasický lodní diesel, která příliš dlouho nevydrží, 2-3 ze šesti motorů nevydrží ani testování, další se pokazí během služby. Již nyní rusové zahájily vývoj domácích ekvivalentů. Těmito zkušenosti skončily úvahy některých admirálů o nákupech plavidel v Číně, protože ty lodě jsou šité horkou jehlou a mají obdobnou kvalitu, ale jo na propagačních materiálech a videích vypadají mooc pěkně.

Vyhledávání