internetový armádní magazín

Diskusní téma: Vysokorychlostní Apache

Datum: 29.05.2019

Vložil: hujer

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Rechtěl jsem tím jenom říci, že pokud

Mil PSV slouží jako výzkumný stroj a to hlavně k ověření různých technických řešení. (jako chování různých konstrukčních řešení při vysokých rychlostech apod..... to se dá odzkoušet a nemusí se stavět drahý nový prototyp). To není vývoj celkově nového vrtulníku jako takového, pouze se z existující platformy cucá co se dá. A dá se ještě evidentně dost a poznatků se právě využívá při modernizaci již používaných strojů. Takže to nejsou jen tak vyhozené peníze na nějaký "fantastický" projekt. Je to takové určování budoucí cesty. Obě konstrukční kanceláře předložily své koncepty svých vysokorychlostních vrtulníků, jak Mil (tlačná vrtule) tak Kamov (protiběžné vrtule). Nevím jestli se již něco opravdu hnulo (prosakovaly informace že vítězem a budoucím stavitelem se má stát MIL - tedy jeho návrh). Také "prý" probíhají "papírové projekční práce" a konstrukce prototypu by měla začít cirka kolem roku 2023 (do konce roku 2018 se měla hledat nejlepší koncepce a vyhodnocování návrhů obou konstrukčních kancelářích). Údajně se má jednat o cestovní rychlost někde kolem či až 400 km/h. (?) Pokud bude vše schváleno a připraveno, pak přijde i financování ze státního rozpočtu a pak se projekt stane skutečným (ale jak jsem psal v roce 2018 ještě ani neměly jasno jakou koncepci budou vyvíjet - tedy přivedou k životu).

K tomu "rychlenému" Apači, je to jen pravděpodobně takové nahození......... a že se možná někdo chytne (projeví zájem), ale tento projekt příliš neoslňuje (pokud jsou tedy uveřejněné údaje pravdivé či nějaká chybka v překladu apod.).

Již zmíněný Lockheed AH-56 Cheyenne se dostal na rychlost (dle různých zdrojů) 398-407 km/h (tedy na úrovni letu, různé sklony se nepočítají). Zde nedotáhly vývoj dokonce přes technické potíže (a to právě mimo jiné i s rotory) tak nakonec armáda slevila ze svých požadavků a z nového programu vznikl právě Apač.

Vyhledávání