internetový armádní magazín

Argentinské letectvo otestovalo italské letouny M-346 Master

27.10.2016 16:50

Argentinské vojenské letectvo provedlo testy italského cvičného a lehkého bitevního letounu Alenia Aermacchi M-346 Master pro posouzení jejich možného budoucího nákupu. Argentinští piloti si letouny Master prakticky vyzkoušeli na italské letecké základně v Lecce, kde se také zajímali o systém výcviku italských pilotů.

Podle italských zdrojů se Argentinci velmi podrobně zajímali o možnosti bojového použití letounů Master, jejich možnou výzbroj v konfiguraci vzduch-vzduch i vzduch-země. 

Italské M-346 Master nejsou prvními cvičnými a lehkými bitevními letouny, které si argentinské vojenské letectvo v poslední době otestovalo. Stejnými zkouškami a prověřením možností si údajně již prošly i jihokorejské stroje KAI FA-50. V Argentině by se mohla otevřít možnost i pro české L-159 Alca. Militarybox, CC BY-SA

                                                                      XXXXXXXXX

                                  argentinský pilot v kabině italského letounu M-346 Master

                                                     (foto: aeronatica.difesa.it / FU)

 

 

Diskusní téma: Argentinské letectvo otestovalo italské letouny M-346 Master

Datum: 30.10.2016

Vložil: David

Titulek: Argentina

Obávám se, že Argentina si vybere nějaký lehký letoun, jako je právě M-346 - a rezignuje na plnophodnotný stíhací letoun. Škoda. V situaci, kdy Chile disponuje desítkami F-16 a Brazílie pořizuje nové Gripeny, je to krok, který ukazuje na oslabení pozice Argentiny.
A co se týče západních konstrukcí - ono slovo západ je přeci jen poněkud obtížný pojem, moderní konstrukce vznikají i jinde. Podle mne zajímavou alternativou pro argentinské letectvo by byl vyvíjený turecký letoun 5té generace. Bude k dispozici až za delší dobu, ale jistě by se dalo vymyslet nějaké dočasné řešení (přebytečné olétané Mirage F-1 či Mirage-2000)

Datum: 29.10.2016

Vložil: Alex

Titulek: Argentina

Co pořád řeší kluci argentinští? Jednu kapsu mají prázdnou a druhou vysypanou. Hlavním a rozhodujím prvkem v jejich výběru bude cena a u M-346 nebo FA-50 bude spíše větší než menší. Pokud nechtějí zůstat na zemi, tak musí koupit nějaké staré slušně zrekonstruované L-39, které pak nechají předělat na L-39NG, a nějaké izraelské Kfiry. Vždyť o těch Kfirech už byli skoro přesvědčeni.

Datum: 28.10.2016

Vložil: Xawier

Titulek: V Argentine...

...ted horecne vyjednavaji i o porizeni Mirage F1 z Francie (jiz vyrazene letouny ze sluzby). Ti proste hledaji jakoukoli levnou moznost porizeni aspon trochu letuschopnych proudovych letounu. Vse ale zalezi na Velke Britanii, ktera k tomu musi dat alespon tichy souhlas. S L-159 tomu neni jinak. A kdyz vime, jake obstrukce delali pri prodeji L-159 do Iraku, tezko si dokazi predstavit L-159 v argentinskem letectvu...

Datum: 29.10.2016

Vložil: Pepe

Titulek: Re: V Argentine...

Problém přeglobalizovaného světa. Argentinci budou mít potíže najít "západní" letadlo v kterém by nebyly nějaké podstatné britské komponenty. Myslím si, že tak jak jsou v L-159, tak jsou i v M-346. Argentinci by se měli smířit s tím, že jejich cesta k letadlům, která obchází Brity vede přes Čínu nebo Rusko. Pokud by jim měl vyhovovat M-346, tak téměř to samé dostanou v podobě Jaku-130. Je pravdou, že Italové nabízí možnost dovybavení Masterů radiolokáry, což Rusové u Jaků asi ne, ale místo toho mají v rukávu jiné vychytávky.

Vyhledávání