internetový armádní magazín

Dánsko si vybralo houfnice Caesar na podvozku Tatra 8x8

15.03.2017 08:00

Ministerstvo obrany Dánska oznámilo své rozhodnutí ve výběru nové samohybné 155mm houfnice pro dánskou armádu. Na základě posouzení předložených nabídek byl vybrán francouzský typ Caesar společnosti Nexter na podvozku českého automobilu Tatra 815 8x8, který ve finále porazil izraelský Elbit / Soltam Systems ATMOS, taktéž na kolovém podvozku (i zde se možná jednalo o Tatru).

Nové samohybné 155mm houfnice Caesar s délkou hlavně 52 ráží mají u dánské armády nahradit zastaralé americké 155mm M109A3DK s délkou hlavně 39 ráží. Počítá se s nákupem celkem patnácti kusů a zajištěním opce na dalších šest.

Společnost Nexter představila prototyp své houfnice Caesar na podvozku Tatra 8x8 v roce 2015 na výstavě Defence and Security Equipment International (DSEI). V této variantě má houfnice maximální hmotnost kolem 32 tun, automatické nabíjení a palebný průměr 30 nábojů. Rychlost palby je maximálně 8 ran za minutu. Obsluhu zbraně mohou zajišťovat pouze tři osoby, běžně se však počítá s obsluhou pěti osob. Prototyp byl vybaven tatrováckým motorem o výkonu 410 koňských sil (305,7 kW), ale sériové houfnice mohou být vybaveny motorem jiného výrobce. Houfnice Caesar na podvozku Tatra 8x8 počítá s možností vzdušné přepravy pomocí letounu Airbus A400M (nebo podobně velkého stroje).

Dánská armáda se stane celkově šestým zákazníkek francouzských houfnic Caesar a prvním, který zvolil podvozek Tatra 8x8 s větší nosností a lepší průchodností terénem. Dosud si tyto moderní trendové houfnice pořídily ozbrojené síly Francie, Saúdské Arábie, Thajska, Indonésie a pravděpodobně Libanonu (prostřednictvím Saúdské Arábie). Houfnice Caesar objednané Saúdskou Arábií využívají německý podvozek Merdeses Unimog U5000 6x6, ostatní zákazníci zatím vždy zůstali u základní nabídky francouzského podvozku - Renault Trucks Defense Sherpa 6x6. Militarybox, CC BY-SA

 

 

                                                                    XXXXXXXXXX

                                               houfnice CAESAR na podvozku Tatra 8x8

                                                            (3 x foto: Nexter / FU)

 

Diskusní téma: Dánsko si vybralo houfnice Caesar na podvozku Tatra 8x8

Datum: 17.03.2017

Vložil: ZHN

Titulek: Díky

Díky Vám Militaryboxáci, čtení podobného, trošku okopčeného a trošku opožděného někde jinde se "skvělou" diskusí šulinků na dvorku mě již trošku prudí. Caesar 8x8 je skvělý, ale koncept československé Dany byl a je lepší, a tudy by měla směřovat cesta. Dánům přeji hodně štěstí s novými houfnicemi, bude to něco jiného něž na co byli zvyklí.

Datum: 17.03.2017

Vložil: Pepe

Titulek: Re: Díky

:-)) Jo. Tento typ houfnic jako Ceasar vznikl, aby to bylo všechno lehčí menší a jednodušší. Pokud chceme. aby to bylo velké a složité, je věžový koncept celkově lepší.

Datum: 16.03.2017

Vložil: Rase

Titulek: jiná kabina

Umím si velice dobře představit, že i AČR koupí houfnice CAESAR. Tatrovácký podvozek je samozřejmostí, patrně i 8x8. Místo kabiny od Nexteru pak rozhodně tu novou čtyřdvéřovou (pancéřovanou). Zkrátka mít absolutní unifikaci s těmi novými tatrami 8x8 co se teď koupily a vozí minomety Prám. V budoucnu mají převážet munici pro houfnice. Myslím že do věže vyříznout ono vykrojení pro hlavěň by nebyl problém

Datum: 16.03.2017

Vložil: Xawier

Titulek: Re: jiná kabina

Také bych to považoval za ideální řešení...

Datum: 17.03.2017

Vložil: Deutschmann

Titulek: Re: Re: jiná kabina

Jako ideální řešení bych to neviděl. Byl by to přechod z plně automatického systému na ručně nabíjenou houfnici. Sic lepších parametrů, ale není to automat.

Datum: 15.03.2017

Vložil: libor

Titulek: Tatra

pre Evu sa pocita samozrejme s podvozkom Tatra

Datum: 15.03.2017

Vložil: libor

Titulek: tatra

pre Evu sa pocita s podvozkom Tatra

Datum: 15.03.2017

Vložil: vombat

Titulek: Re: tatra

Perfekt! Tak jedem dál na plný plyn! Pro mě příjemné překvápko!

Datum: 15.03.2017

Vložil: vombat

Titulek: Re: tatra

Jo a omlouvám se že s kolovými dělostřeleckými systémy začalo česko. Samozřejmě to bylo československo...

Datum: 15.03.2017

Vložil: Jirka4form

Titulek: CAESAR

CAESAR 8x8 vypadá skvěle. Je to další vítězný krůček v tažení Tatry. :-)

Datum: 15.03.2017

Vložil: vombat

Titulek: Re: CAESAR

Jen škoda že když česko s kolovými dělostřeleckými systémy začalo (Dana), že v nich nedokázalo pokračovat...No a taky že tatra už není česká...Ovšem auto vypadá velice pěkně...Tak jen houšt a větší kapky!

Datum: 15.03.2017

Vložil: Jirka4form

Titulek: Re: Re: CAESAR

Myslím si, že Tatra je již několik let opět celá v českých rukách. Pokud se mýlím, komu patří?

Datum: 15.03.2017

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: Re: CAESAR

To je super vypadá to že máte pravdu a je opravdu opět česká.

https://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tisk-a-media/aktualne/automobilka-tatra-zmenila-sveho-vlastnika-i-nazev/

Datum: 15.03.2017

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: Re: CAESAR

Nevypadá, je to tak!:)

Datum: 16.03.2017

Vložil: Deutschmann

Titulek: Re: Re: Re: CAESAR

Tatra patří většinově společnosti Czechoslovak group registrované v Belgii (pokud se nepletu).
Majitelem společnosti Czechoslovak group je pan Jaroslav Strnad.

Datum: 15.03.2017

Vložil: skelet

Titulek: Re: CAESAR

Tatra už pár let patří pod CSG páně Strnada, takže je česká. A houfnice se dělají a vyvíjejí na Slovenku. Exportovali Zuzanu, nabízejí Zuzanu 2 a nově vyvíjejí Evu.

Datum: 15.03.2017

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: CAESAR

A pro tu Evu počítají primárně s jakým podvozkem?

Datum: 16.03.2017

Vložil: Alex

Titulek: Re: Re: Re: CAESAR

Prototyp stál na Tatře 6x6.

Záznamy: 1 - 18 ze 18

Vyhledávání