internetový armádní magazín

Dassault NGF - krok k novému evropskému bojovému letounu

23.10.2018 15:35

Francouzská firma Dassault předvedla na výstavě Euronaval 2018, konané ve dnech 23. až 26. října, model připravovaného víceúčelového bojového letounu NGF, který má kolem let 2035 až 2040 nahradit současnou generaci letadel reprezentovanou typy Dassault Rafale a Eurofighter Typhoon.

Podle pozorovatelů je vývoj stroje NGF součástí rozsáhlejšího evropského programu bojového letounu FCAS (Europe’s Future Air Combat System).

Francie a Německo se v dubnu letošního roku dohodly na hlavních požadavcích na nový evropský bojový letoun FCAS. Síly ve vývoji nového letounu spojí společnosti Dassault a Airbus. Podle jejich učiněných prohlášení je důležité, aby Francie a Německo zahájily ještě v letošním roce práce na společné studii, a aby do roku 2025 byly vytvořeny demonstrátory technologií. Podle Erica Trappira, generálního ředitele společnosti Dassault, nebude nový evropský letoun žádnou kopií americké stíhačky F-35, ale bude ambicióznější.

Podle modelu předvedeného Dassaultem, bude nový evropský bojový letoun dvoumotorové bezocasé koncepce. Stroj by měl stavět na pokročilých stealth technologiích a vyspělých informačních systémech, a měl by využívat umělé inteligence. Militarybox, CC BY-SA

                                                                       xxxxxxxxxxx

                                    Dassault NGF / foto: Anonymous / boards.4chan / FU)

 

 

 

Diskusní téma: Dassault NGF - krok k novému evropskému bojovému letounu

Datum: 28.10.2018

Vložil: veterán 47

Titulek: NFG

Nemyslím si, že by lietadla stealth, mali nejakú svetú budúcnosť. Ruský vojenský expert A. Chorolenko konštatuje, že Rusko si v Sýrii oťukalo F-22 a F-35 a veľké skusenosti získalo aj pri vývoji vlastného Su-57. V komentári o systémoch s-300 a S-400 napísal, nákup takýchto lietadie je len zbytočným vyhadzovaním peňazi.
Toto konštatovanie možno potvrdzuje aj fakt, že Rusko sa nijak naponáhla so zavedením Su-57 do výzbroje a zároveň nepočíta s nejkými veľkými počtami týchto lietadiel.

Datum: 24.10.2018

Vložil: David

Titulek: ČR?

Působí to hodně zajímavě. Že by budoucnost českého letectva?

Datum: 24.10.2018

Vložil: Xawier

Titulek: Re: ČR?

Za mě jsem přesvědčený, že by jsme se měli k programu připojit co nejdříve! Do roku 2040 s Gripeny 39 E/F (na základě příští smlouvy) a zhruba od tohoto data přejít na "evropské" letouny "5++" generace...

Datum: 24.10.2018

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: ČR?

A samozřejmě se pokusit z toho zavčas vytřískat co nejvíce ( maximum možných komponentů tohoto letounu z ČR )...

Datum: 24.10.2018

Vložil: Jirka4form

Titulek: Re: Re: Re: ČR?

Doufejme, že se u nás najde dost podobně uvažujících, kteří se zasadí o zapojení do projektu.

Datum: 24.10.2018

Vložil: str.

Titulek: Re: Re: ČR?

Připojit.... k studii? a čím? Na nás nikdo žádné velké ohledy brát nebude a ani vyrábět "nic důležitého nás nenechají". Pouze součásti u kterých si to mohou dovolit a vyjde je to možná až na třetinu ceny co by výroba stála u "našich západních partnerů", když uvážíme např. naše ceny energií a ještě dovezenou - co nejlacinější pracovní sílu z východních koutů EU. Takže z toho hlavně vytřískají naši "západní partneři" tam bude směřovat i zisk, zde zanechají nějaké to "zdanění a nutné náklady", které se pravda nepěkně zvyšují, tedy ušetří nejméně polovinu toho co by museli zaplatit na "západě". Takto vypadá realita všedních dnů spolupráce v EU. A pak si objednáme a možná i pořídíme 12, no možná i 20 těchto společných evropských letounů a zjistíme, že se nám jejich provoz, tedy těžších dvoumotorových strojů příliš nevyplácí, jsou pro nás zbyteční a drazí, tedy začneme hledat nějakou vhodnou lehčí jednomotorovou a postačující alternativu, která je rozumná a není postavena na míru pro Francii a potažmo Německa. Británie, Belgie, ale třeba i Polsko apod... prokáží svou poníženou oddanost a budou tíhnout k americkým strojům. Není to poprvé co se "evropské státy dohodly na společném projektu", i kdysi před léty měl vzniknout společný evropský letoun a vznikl Eurostíhač a frantíci si postavili vlastního Rafala. Spíše si Francouzi připravují náhradu za Rafala, chtějí si udržet vlastní "know how" = vyspělost a nezávislost a rádi by snížily náklady a tedy zapojili do projektu co nejvíce partnerů. Dokud bude projekt na papíru může to fungovat než začnou opět vznikat mezi evropskými potřebami rozpory. V roce 2040, kdo ví co bude s Evropou....

Datum: 24.10.2018

Vložil: bog

Titulek: :)

Keď už im nakrimigrovali z Afriky vedci, inžinieri a iní experti, tak určite využijú ich inteligenčný potenciál pri vývoji a výrobe tohto lietadla.

Datum: 24.10.2018

Vložil: Hrázný

Titulek: soběstačnost

Evropa rozuměj Francie a ta nesnese nic amerického jak v dopravních letadlech tak v námořnictvu letectvu i jaderných zbraních.

Datum: 23.10.2018

Vložil: Sm

Titulek: Dobra zprava

....

Záznamy: 1 - 9 ze 9

Vyhledávání

200001631-57b9758b31/50000000.jpg