internetový armádní magazín

Delší život pro Super Hornety

03.03.2018 19:15

Americké vojenské námořnictvo (U.S. Navy) uzavřelo smlouvu s firmou Boeing na prodloužení životnosti letounů F/A-18E/F Super Hornet v rámci programu SLEP (Service Life Extension Programme). Podle publikovaných informací se má opravou a modernizací letový život Super Hornetů prodloužit z 6 tisíc na 9 tisíc letových hodin. Toto prodloužení jim má umožnit zůstat v provozu dalších 10 až 15 let.

Svůj původně plánovaný život v nedávné době již vyčerpaly první čtyři letouny F/A-18E/F, které byly převzaty námořnictvem na konci devadesátých let. Jejich oprava a modernizace má být zahájena v dubnu letošního roku a bude stát celkem 73 miliony dolarů. V příštím roce plánuje Boeing otevřít novou linku, na které budou současné Super Hortnety aktualizovány na stroje verze Block III.

V současné době má americké vojenské námořnictvo a americká námořní pěchota asi 568 strojů F/A-18E/F Super Hornet. Kolik z nich se bude modernizovat, závisí na tempu výroby nových letadel F-35C Lightning II a načasování jejich zavádění. Militarybox, CC BY-SA

                                                                 F/A-18F Super Hornet

                                                                    (foto: USN / PD)

 

Diskusní téma: Delší život pro Super Hornety

Datum: 05.03.2018

Vložil: ---

Titulek: Re: Provozuschopnost SH

Potvrzuješ moji myšlenku že prostě nejsou love , bude potřeba zase někoho okrast....

Datum: 05.03.2018

Vložil: Skeptik

Titulek: Provozuschopnost SH

Nedávno proběhla informace, že až 2/3 Super Hornetů jsou uzemněny a čekají na opravu. Z důvodů nedostatku financí na náhradní díly i několik měsíců.
Bylo by zajímavé vědět, zda se toto prodloužení životnosti se týká jen těch provozuschopných nebo i těch uzemněných.

Datum: 08.03.2018

Vložil: Tommy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: pochybuji

A všechno je to pravda :-D
Nebo snad není pravda, že F-35 je objednáno více než 2000ks a Su-57 jen 12?

Datum: 07.03.2018

Vložil: +++

Titulek: Re: Re: Re: Re: pochybuji

Tommy co příspěvek to perla. BRAVO.... ,Nechceš si zajít do bordelu pro další inspiraci..

Datum: 07.03.2018

Vložil: Tommy

Titulek: Re: Re: Re: pochybuji

Hehe, tohle už přestaly tvrdit i Aeronety. Jediný problém F-35 je neschopnost linky uspokojit vysokou poptávku. Přeci jenom jich mají vyrobit postupně víc než 2000 ( to je 160x tolik, kolik je objednáno Su-57...:-D

Datum: 07.03.2018

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: pochybuji

jo je těžké si přiznat, že F-35 není povedené letadlo, proto se US rozhodly, logicky/nelogicky, radši koupit další ověřené F-18. Protože jinak je tohle to holý ekonomický nesmysl ....

Datum: 07.03.2018

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pochybuji

ale i v tom Iráku US přišly o desítky letadel..

Datum: 07.03.2018

Vložil: Tommy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pochybuji

Problém je v těch rudých hlavách, co se tu promenují. Neškodí jim občas připomenout, jak dopadá reálný střet těch technologií. Co se Vietnamu týče, to byla po většinu času "podivná" válka, ve které měla armáda a letectvo notně svázané ruce. A když se Nixon rozhodl to ukončit a ty ruce jim rozvázal, semleli severovietnamskou PVO a následně celý S. Vietnam jako mlýnek na maso a do tří měsíců byl konec.

Datum: 06.03.2018

Vložil: hunter.killer

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pochybuji

Já nevím proč se pořád objevují podobné zjednodušující srovnání? Nic proti, ale kdy si konečně lidi uvědomí, že vojenská technika se nedá srovnávat jak auta v Top Gearu? Nutné je vzít v úvahu mnoho proměnných a ty pak utvářejí celkový obraz. Ty píšeš, že ruská PVO je na hovno. Ok, je to tvůj názor, ale podle mě je nutné říct kým byla užita, kde a kdo ji obsluhoval, stáří, síla protivníka atd, atd. Když vezmu 1. válku v zálivu, tak sice Irák měl papírově silnou PVO, ale neměl nic s čím se už západ nepotkal a neměl čím překvapit (S-75, S-125, 2K12, S-10M, Roland, kanony a MANPADS) a nic proti čemu by US nemělo protiopatření (beru, že rozestavení bateríí měli striktně podle sovětského modelu a ten se podle mě neukázal dostatečně účinný) a když si k tomu, co už dávno věděli, připočteš jejich schopnosti průzkumu SIGINT, ELINT, družice, E-8 JSTARS, E-3 Sentry, Prowler, Wild Weasel, SR-71, U-2 tak je jasné, že neměl Irák šanci. Stačilo "pouze" dobře naplánovat vše step-by-step, když to zjednoduším. Jiná situace, byla ve Vietnamu, kde S-75 slavili poměrně dost úspěchů a požívali zasloužený respekt, ale to byl tento PVO komplet na své tech. výšši a až během války US vytvořili proti němu několik protiopatření (protiradarové střely a mise SEAD atd.) Podobné to bylo za války v roce 1973, kdy Egypt rozmístil tehdy nové 2K12 + ZSU-23-4, kdy KUBy nejdříve přinutili IAF létat v nižších hladinách, kde se zase dostali do palby Šilek. Takže za mě to není tak jednoznačné. :)) Přidávám odkaz na US bojové ztráty letadel po Vietnamu (nekontroloval jsem, jestli je tam chyba a snad nevadí WIKI): https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_combat_losses_of_United_States_military_aircraft_since_the_Vietnam_War
I s tou převahou, co US měl, se celkem dost letadel podařilo iráčanům poškodit/setřelit, ale to hlavně svědčí o intenzitě náletů a bylo by celkem smutné, kdyby se jim nic nepodařilo sundat. :)))

Datum: 06.03.2018

Vložil: Tommy

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: pochybuji

Přesně, ono se to má jako s celou ruskou PVO. Ta má ve střetu s Američany pokaždé vyrovnanou bilanci 1:1. Jedna poražené země na jedno sestřelené americké letadlo :-D
Jinak si doufám uvědomuješ, že F-18E je jiný letadlo než F-18? To jsou dvě odlišné konstrukce.

Vyhledávání