internetový armádní magazín

Exportní Suchoj Su-57 může být představen v listopadu v Dubai

29.03.2019 18:50

Podle Viktora Kladova, ředitele pro mezinárodní spolupráci společnosti Rostech, Rusko pravděpodobně v listopadu 2019 na letecké výstavě Dubai Airshow představí exportní verzi svého víceúčelového bojového letounu páté generace - Suchoj Su-57.

                                                                    xxxxxxxxxxxxx

                                 Suchoj Su-57 / foto mod.: Michail Poljakov / Russianplanes / FU

 

Kladov na tiskové konferenci na výstavě LIMA 2019 v Malajsii uvedl, že společnost Rostech a korporace OAK předaly ruské vládě již všechny potřebné dokumenty pro získání povolení k prodeji letounu Su-57E (E=exportní) do zahraničí. Ruská vláda by mohla o povolení rozhodnout již v nejbližších týdnech.

Podle Kladova je pro Su-57E atraktivním trhem Střední východ, zájem však může mít Indie i Čína.

Čína nedávno obdržela 24 ruských víceúčelových bojových letounů Suchoj Su-35 (SK) generace 4++. Předpokládá se, že během příštích dvou let se může tato země rozhodnout pořídit další stroje tohoto typu, nebo letouny páté generace Su-57E. Podle názoru některých leteckých odborníků se má Čína od Ruska stále co učit, takže možnost brzkého získání Su-57E může být zajímavá. Militarybox, CC BY-SA

 

Diskusní téma: Exportní Suchoj Su-57 může být představen v listopadu v Dubai

Datum: 31.03.2019

Vložil:

Titulek: Re: SU-57

Promiňte ale hadate se jako děti že školky. Nevíte nic akorát věříte nebo neverite podle momentalniho iracionalniho stavu zamilovanosti nebo nemilovanosti vůči Rusku, Rusakum... . Su57 jiste bude vynikající stroj. Je ve vývoji, některé schopnosti ma už teď, jiné ziska postupně dalším vývojem. Ruku v ruce s vývojem a zahájením produkce jdou bez mediálního zájmu záležitosti provozu servisu nahradnich dílů taktiky zkoušek manuálu úprav stojanek vycviku prostě logistiky v nejširším slova smyslu. Je to stejně jako u všech ostatních východních i západních nových strojů. To vše se děje. Rusové nyní pouze deklarují že Su57 bude na prodej. Ne že veškerý vývoj logistika a všechny souvislosti jsou již dořešen. A sanci na prodej mají. Po světě se nakupují moderni bojova letadla ruska cinska evropská americká a tak tomu bude i v nejbližší době. Vase diskusní příspěvky, že Rusaci zveřejnili takové a takové video a video toho a onoho nikoliv a odvozování a hadky že z toho vyplývá nebo nevyplývá to či ono, jsou úplně bláboly.

Datum: 02.04.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: zeptal ses US co bylo tak tajného na F-22

že ho nechtěli exportovat?? rusové SU-57 exportovat chtějí, ale né samozřejmě v top verzi, asi vědí moc dobře proč

Datum: 31.03.2019

Vložil: otazka

Titulek: Re: SU-57

Budou to úplně stejné technologie.. Otázka je, co je na Su-57 tak tajného, aby to nešlo exportovat? jen se osekají softwarově trochu parametry radarů v množství současně postřelovaných cílů, PLŘS i ty dalekého dosahu v exportní verzi jsou stejně osekané na max. dosahu o minus 20/30% proti ruským. Stealth vlastnosti jsou dané tvarem, ten změnit nejde bez podstatných zásahů do konstrukce.

Datum: 01.04.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re:ne Putinovi se nic nesnívá, snívá se US

že by někdy něco takového měli, aprotože jsou v protilodních střelách cca 20 let pozadu, tak si o tom mohou jenom zdát a hlavní problém mají, že neumí obecně US ruské protilodní střely sestřelit......

Datum: 31.03.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re:ani US námořník nikdy Zirkon neuvidí

protože ty raketa přiletí takovou rychlostí.....

Datum: 31.03.2019

Vložil: Hup

Titulek: Re: Re: Re: Re: SU-57

Stále jsem žádný Zirkon neviděl! :D To jako staré sovětské systémy ze začátku videa. NA konci je pouze známý a pro export povolený systém Bastion. Víš co je Zirkon? :D ? Na videu žádný Zirkon není !!! :D Nesmíš věřit všemu co kde kdo napíše pod video. :D

Datum: 31.03.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: SU-57

To je somarina. Videa Zirkonu uz zverejnene boli:
https://youtu.be/IxGTHA_1i80
Akurat, ze je ta raketa stale vo vyvoji a Putinovi sa len sniva o jej zavedeni do vyzbroje :-)

Datum: 30.03.2019

Vložil: Hup

Titulek: Re: Re: SU-57

Nesmysl. A zase nesmysl. Nejlepší techniku určitě exportovat nebudou. Kinžal není žádná nová super - technologie. Je to upravený Iskander. Technologický pokrok pouze za určitého úhlu pohledu. Pokrok je to pouze hlavně v boji proti letadlovým lodím. A vesele to ukazují protože je to součást odstrašení. Ne proto aby se chlubily. Ale aby to video viděli správní lidé. Skutečný technologický pokrok je Zirkon. Ale žádné hodnotné video jsem ještě neviděl. Proč asi. Žejo. Pro někoho těžko pochopitelné.

Datum: 30.03.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: SU-57

Na to, aby to lietadlo vôbec niekto chcel, tam bude musieť byť tá najlepšia ruská technika. Pretože aj tá dnes značne zaostáva za konkurenciou.
A prečo by Rusi mali tajiť, že Su-57 už má integrovanú nejakú protilietadlovú raketu alebo že zhodí bombu? Veselo nám ukazujú zábery z testovania Kinžalu, ktorý je posledným výkrikom ich technologického pokroku.
Či logika ovečky odchovanej na socialistickom utajovaní nepustí? :-)

Datum: 30.03.2019

Vložil: Peter

Titulek: SU-57

V tomto pripade je potrebne nechat naivitu bokom. V exportnej verzii bude iba technologia, ktoru Rusi uznaju za vhodne pustit na trh. Ku tym videam ešte: je sice pekne, že sme si zvykli v dobe internetu nato, že kazdy co ma v zadku dieru nieco zavesi na web, ale si treba uvedomit ze sa tu bavime o vyrobku zbrojarskeho priemyslu, ktory podlieha istej urovni utajenia. To co sa objavi na weboch je iba to co niekto predtym schvalil pre zverejnenie. Takze preco asi by vesali na net videa z testov zbrani? Neocakavate nahodou ze zverejnia vyrobne vykresy od lietadla? Aj ked je pravda ze niekedy Rusi hraju divadielko, ze nieco akoze nahodne uniklo ale to je ich informacna hra. Nic viac a nic menej. Ved ovce treba obcas nejako pobavit.

Datum: 31.03.2019

Vložil: Cateye

Titulek: Re: Re: Re: Re: Opravdu?

Tak do vývoje letounu bylo investováno obrovské množství prostředků, ale protože chybí obrazový důkaz, neumí tak triviální věc, jakým je odpal PLŘS :D
To je fakt neprůstřelný argument typu: země je placatá, protože já nikdy ve vesmíru nebyl! Ve školce taková argumentace fungovala výborně... :)))

Datum: 31.03.2019

Vložil: podivné

Titulek: Re: Re: Re: Re: Opravdu?

Bobře. takže R-77 dokáže odpálit i k tomu uzpůsobený MiG-21 ale Su-57 tuto tak náročnou záležitost určitě nedokáže. trochu chabí argument. ty inteligentnější již zjistily to. mají svůj patentovaný systém závěsníků pro vnitřní pumovnice. tak možná logický důvod. nemají vůbec žádnou povinnost zveřejňovat či natáčet videa

Datum: 31.03.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: Re: Opravdu?

Dobre, Rusove maji 5 zbrani divu, ke nekterym pritom existuje aspon foto dukazy, ale zkouska R-77 byla tak utajena, ze verejna je jen jeho CGI podoba. Myslim si, ze to staci :)))

Datum: 31.03.2019

Vložil: Cateye

Titulek: Re: Re: Opravdu?

Samotný odpal není CGI. To že si někdo dal práci a natočil k tomu animovanou omáčku aby bylo video delší je jeho věc.
Nicméně i kdyby tomu tak nebylo, to že si dovolujete stav zkoušek zbraňových systémů na Su-57 odhadovat podle (ne)dostupnosti veřejných videí působí poněkud naivně... :)

Datum: 30.03.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: Opravdu?

Jediny odpal, ktery (prevepodobne) probehl, byl odpal strely s plochou drahou letu. I tak 144p zaber nepusobi zrovna nepresvedciveji
https://www.youtube.com/watch?v=iACk08Gp2HE

Datum: 30.03.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Opravdu?

Spis je to moje linie. Neumite rozpoznat realitu od 3d grafiky?

Datum: 29.03.2019

Vložil: Cateye

Titulek: Re: Opravdu?

Odpověď mířila na Jiřího.M
Poslední dobou si ta diskuze dělá co chce...

Datum: 29.03.2019

Vložil: Cateye

Titulek: Opravdu?

https://youtu.be/3BipGASLGBI?t=57

Já nevím jak vy, ale já tam tu odpálenou R-77 jasně vidím. Co tam máte dál? :D

Datum: 02.04.2019

Vložil: Hup

Titulek: Re: Re: Re: Franto pochop už,že ruské PESA radary zcela

Lepší je již v přípravě, tedy v začátcích, v počítačích, papírech, laboratořích. Laserový tedy radiofotonický radiolokátor. Alespoň víme směřování ruského vývoje. Co to bude znamenat v praxi - asi tušíme.

Datum: 01.04.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: Franto pochop už,že ruské PESA radary zcela

LPI dela u AESA divy. Ale co, mas pravdu, Rusove maji ten nejlepsi PESA na svete a at to tak zustane, at nepotrebujou lepsi ;)

Datum: 01.04.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Franto pochop už,že ruské PESA radary zcela

setřely rozdíl oproti AESA radarům, každý z těch radarů má své výhody či nevýhody. Vy US trollové se na tom pořád točíte, ale přitom IRBIS E má třeba i větší dosah než radar F22...

Datum: 01.04.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re:jasně takže protože nepodarku F-35 trvalo

7 let než se naučitl pálit aa střely(to už samoosobě něco znamená), tak rusům to podle tebe bude trvat 17 let že, protože nikdo to nemůže zvládnout rychleji přeci o))

Datum: 01.04.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne

A o tom take je :))) mas jednu letku operujici jako hunter- ti budou viditelnejsi, mohou mit zapnuty radar, rusice a budou s ostatnimi komunikovat pomoci Link 16, a pak killer letka, ktera se nachazi 10-20km od te prvni a pouziva ciste IFDL ci MADL ke komunikaci s jinymi stealth letouny a dalsi pasivni sensory. Vidis jednu, ale nevidis druhou. Soustredis se jednu, pritom na tebe jde dalsi a o tom ani nevis. Hod to toho decoy drones a nahle neni tvuj scenar tak jednoduchy jako predtim. Ono se uz delsi dobu vedelo o zranitelnostech Link 16, ktery pouziva obdobna pasma jako bezne telekomunikacni site, ale i tak z vyse uvedenych duvodu neni lehky vysilace L16 lokalizovat, i kdyby mela Su-57 dalsi 2 L-band radary a spolupracovala by s jinymi letadly. I kdyby k tomu doslo tak by trvalo dost dlouho, nez by bylo mozne vygenerovat pouzitene udaje, a vyzaduje druhou stranu, aby L16 pouzival co nejcasteji. Pri prvni detekci na vzdalenosti 400km, rychlosti vzajemneho priblizeni cca 2600km/h a za predpokladu, ze nikdo nezmeni kurs, vysku a rychlost, bys mel jen 9 minut do merge. Zapnes li radar jako prvni, riskujes 3 veci 1) stanes se viditelny 2) jeste vic se ti zhorsuje Situation Awareness, protoze soustredeni vykonu radaru na urcity sektor snizuje jeho celkove pokryti 3) letadla "hunter" letky jako F-35 muze tvuj radar rusit, coz predvedla na APG-77 na F-22.
Konec koncu, Su-57 muze mit L-bandy, ale nic nezmeni na to, ze Rusove nadale neumeji delat male AESA radary. 2 jednoznacne indice toho jsou 1) Zhuk A a MiG-35 stale nejsou ve sluzbach 2) Nedoslo k zadnemu odpaleni raket AA na Su-57, pritom Rusove dali vedet o zkouskach noveho motoru. To, ze jine stroje umi odpalit R-77 nemusi znamenat, ze to umi i Su-57. Opakuji, ze i F-35 trvalo 7 let, nez si to "naucil"

Datum: 01.04.2019

Vložil: otazka

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne

Jenže MADL, IFDL a podobné směrové datalinky (to jsou v podstatě malé radary), mají velice omezený dálkový dosah díky použitým vlnovým délkám v Ku,k pásmu - má to ještě dálkově horší parametry než klasické AESA radary v pásmu X, slouží to hlavně na vysokorychlostní výměnu dat mezi letouny v taktické skupině a blízkém okolí, detekce jakéhokoliv směrového vyzařování je dost problém z principu. Z čehož vyplývá, že směrové datalinky v pásmech X,Ku,K mají mizerný dálkový dosah v řádu pár desítek km, a ještě musíš znát před zahájením vysílání docela přesně polohu příjmače na který hodláš vysílat, a tu kde a přes co zjistíš? možností je více, přes jiný datalink, vlastní radar, IRST senzor.

Datum: 01.04.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne

P.S Pokud je umisteni tech 2 dalsich L-band radaru pravdive tak moc by to nepomohl s urceni vysky cile- optimalni by byla spise ocasni plocha. A opet zopakuji- proti novejsim datalink (MADL, IFDL) operujici v pasmu 20-30GHz by to bylo k nicemu.

Datum: 01.04.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne

Nemusim ani zbytecne nic vic dodat nez toto:

Rozhovor s prestavitelkou Rsk MiG Anastasii Kravchenkovou:
https://www.defenceiq.com/air-forces-military-aircraft/articles/what-does-the-mig-35-bring-to-air-combat-interview-with-anastasia-kravchenko

"It has no AESA radar yet. The current radar is the Zhuk-M with a mechanically steered antenna (!!!). However, its developer [Phazontron-NIIR] is working on AESA versions, called the Zhuk-A/AM, which possess more than 1,000 solid-state transceiver-receiver modules."

Premysli:
1) Jak mohou mit AESA na Su-57 zmachlou, kdyz nedokazali ani starsi AESA z 2007 dokoncit?

2) Z teto fotky (https://i.imgur.com/xWGcfM8.jpg) je videt, ze kazda hrana kridla Su-35 disponuje 24 jednotek, celkove 48. Maly prenosny counter-artillery radar ma neco pres 100 jednotek. A to je priserne malo (bezny AESA na strihacich ma tak 1500-2000 jednotek). I kdyby Su-57 mela 2x poctu jednotek tak stejne je to malo. Navic jsou tu jen 2 sestavy v nabeznych hranach kridel- nevim odkud beres 4 L-band radary. Jeste horsi je to, ze kvuli malemu poctu jednotek se jedna o 2D radar, ktery neumi urcit letovou hladinu. Cokoli letajici prilis vysoko ci nizko by se mohl nachazet v mrtvem uhlu. V pasivnim modu by byl zachytceny Datalink signal non-directional a to jeste vic snizuje schopnost urcovat cile. Mej na pamet, ze i rakety s aktivni navadeni potrebuje behem inicialni faze letu informace o letove hladine, rychlosti a kurzu cile. Bez 3D kryti a vyuziti Dopplerova efektu a za predpokladu toho, ze Amici budou pouzit Link 16 neustale pro hlasovou komunikaci by ani triagulace 2 ci vice Su-57 nemuselo stacit- nemely by udaje o tom, zda se cil konstatne priblizi ci oddaluje ci nejak manevruje a na jake vysce je. Vyuziti OLS proti stealth letadlum zepredu na vzdalenost vyssi nez 50km je spise taky spekutabilni, navic zapinanim radaru ci pripadne datalinku by Rusove mohli rovnez riskovat prozrazeni.

3) Konstatni urceni polohy za vyuziti zachytcenych signalu Datalinku (16) je mozne za predpokladu, ze datalink bude neustale zapnuty, coz neni pravda. Namisto hlasove komunikaci by mohly byt pouzity kratke zpravy. Transmise dat probiha stridave mezi uzivateli v jedne siti a to po kratkych pulsech po 6.4 mikrosekund. Kazdy puls muze byt nahodne prenasen na 1 z 51 frekvenci. Pro srovnani takovy APG-81 radar ma doba pulsu 20 mikrosekund a to uz patri mezi Low Probability of Intercept radary (LPI). A to jeste nemluvim o novejsi MADL ci IFDL datalink na F-35/F-22 s jeste lepsi schopnosti LPI a hlavne ze operuji NAPROSTO MIMO L-BAND (20-30GHz).

Takze co? Ty hezke hracicky na Suckach jsou sice pekne, ale nijak prakticke. Az za dva roky predvedou "novy" prototyp s novymi motory a plnefunkcnim radarem pak se budeme opet bavit. Ono totiz odpal R-77 z MiG-21 nemusi implikovat toho, ze Su-57 to umi take- pred par lety mel problem s integraci AMRAAM i F-35.

Datum: 31.03.2019

Vložil: otazka

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne

To je taky důvod, proč se Rusové této hybridní radarové architektury drží i na Su-57, kde to ještě vylepšili a místo dvou AESA radaru L pásma má Su-57 čtyři tyto radary - dva v levconech a dva v náběžné hraně křídla (zde jdou jasně vidět jejich dielektrické kryty i jejich stejná délka https://youtu.be/52Tq16nIBHU?t=119 což má důvod hlavně v přesnější lokalizaci cílů pasivně i aktivně, ale taky to umožňuje práci v 3D režimu a získat už i přibližnou výšku cíle). Hlavní síla této hybridní radarové architektury je v tom, že v pasivním režimu radary v L pásmu dokáží přibližně lokalizovat polohy i stealth letounů, hlavně je ale jasně klasifikovat na velkých vzdálenostech 200 až 300km úplně bez problému právě ve spolupráci s hlavním radarem, podmínkou jen je, že letouny protivníka neudržují rádiový klid a mají zapnuté datalinky např. na AWACS a berou si od něho situační povědomí, tak aby se nemuseli demaskovat vyzařováním vlastním radarem. Jaké mají ty radary v L pásmu dosah v aktivním režimu, to nikdo asi neví, ale v pasivním režimu mají dosah obrovský a dovolují i skrytou klasifikaci obrovského množství rádiově vyzařujících objektů včetně stealth letounů a jejich sledování. Su-57M už bude mít plně AESA radary v pásmu X, ale určitě se nezbaví těch L pásmových AESA radarů, protože ta hybridní radarová architektura poskytuje obrovskou taktickou výhodu nejen nad stealth letouny.

Datum: 31.03.2019

Vložil: otazka

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne

Celý problém je, že se tu šermuje s AESA vs PESA, ale už nikomu nedochází, že pokud chcete dosáhnout max. dosahu čistého AESA radaru, musíte jej stejně softwarově přepnout do defakto PESA režimu, kdy soustředíte většínu T/R modulů do malého prostoru.. A to, co zde mate je to, že rusové využívají hybridní AESA/PESA architekturu na totální maximum z důvodu dřívějšího dlouhodobého zaostávání v radarech celkově, to nikdo nepopírá, ale taky do dovoluje dělat vývoj na čisté louce a jinak, bez nutnosti řešit sklady plné starých AESA radarů a výsledek je např ten nízkokeramický FGA 50, který je všemi parametry ve své kategorii na světovém vrcholu aktuálně. Od Su-35S rusové dostávají z PESA maximum, co jde, kdy hybridní AESA/PESA fázované anténní pole hlavního radaru spolupracují s AESA radary pásma L v náběžných hranách křídel, co v pasivním režimu mají extrémně velký dosah na různé druhy rádiového vyzařovaní z letounů protivníka a udávají jeho vzdálenost (ne výšku je to 2D), následně pak do prostoru v kterém už víte, že se nehází nějaké letouny protivníka mohou už cíleně směřovat svazky z hlavního radaru. A víte v čem je největší vtip? Že při této radarové architektuře dokážete na velké vzdálenosti dokonce klasifikovat letouny do kategorií: stealth, klasika :D Jak? Jednoduše, pokud pasivním AESA radarem v pásmu L detekuji pracující datalink (např. komunikaci F-35 s nějakým AWACSem) ve vzdálenosti 300km, tak vím, že něco ve vzdálenosti 300km se vůči mě pohybuje aktuálně rychlostí 900km/h, a když do této oblasti nasměřuji maximální výkon svého radaru a ten objekt hlavním radarem pracujícím v pásmu X nevidím ani na vzdálenosti 250km, tak mám 100% jistotu, že jde o stealth letoun/y a už na základě toho mohu upravit svoji taktiku nebo roje.. Jak jednoduché, že ;)

Datum: 31.03.2019

Vložil: otazka

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne

Zjisti si něco i Žuku-AMEh (FGA 50) - 3D LTCC technologie (low temperature co-fired ceramic technologies/nízkoteplotně vypalovatelná keramika). Ten je už seriový a plně AESA, všemi klíčovými parametry dokonce strčí výrazně do kapsy AN/APG-81 z F-35 a nebudeš tomu věřit, ale váží celý jen 100kg!!, AN/APG-81 210kg. Udávaný max. dosah na typ stíhač má 260km, max. dosah oproti předchozímu FGA 35 zvednut o 50%!. Pak bych ještě doporučil k zamyšlení nové AESA radary Žuk-AU (FGA 51.1 hlavní radar X pásma, FGA 51.2 boční X pásmo, FGA 51.3 P pásmo!) pro UAV a kontejnery. Jinak stojí za zmínku, že s příchodem fotonických radarů, kde se využívají laserové diody pro modulaci rádiového signálu a vysílání přes T/R moduly, tak se zas bude muset přejít k PESA architektuře, kde se shlukne 64 T/R modulů do jednoho fotonického modulu, druhá generace fotonických radarů bude mít fotonické uzly o velikosti 32 T/R modulů, až se za cca 50 let dostaneme na plně fotonický AESA radar ;)

Datum: 31.03.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne

Nemaju. Nedokazali zatial vyvinut ani len palubny AESA radar pre stihacku

Datum: 31.03.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne

vyčerpávající vysvětlení a to ještě nemluvíme otom, že rusové budou či již mají R77 s AESA hlavici...

Datum: 31.03.2019

Vložil: otazka

Titulek: Re: Re: Re: Re: No vazne

Evidentně o radarech krom CTRL+C a CTRL+V moc nevíš, podívej se na Irbis-E a NIIP Otakar N050 s 1526 T/R moduly. Obávat se můžeš čeho chceš, ale AESA T/R moduly jsou velice podobné těm použitým v Irbisu-E a na 99.9% architektura vychází z něho, N050 samozřejmě má podstatně novější elektroniku a řídící software, plus je celý radarový komplex Su-57 řešen jako multiradarový hybridní, což je dost podstatná věc, něco si o tom zjisti., kdy máš hlavní radar, dva boční + zadní, a čtyři AESA L pásmové antény schopné spolupracovat pasivně i aktivně s hlavními radarem pracujícím v pásmu X. Že Irbis-E není AESA "Aktivní fázová anténní soustava", to je jen slovíčkaření, že má režim PESA nic podstatného neznamená při jistém typu architektury - vysvětleno níže. Přehlížíš jeden podstatný fakt, AESA má velkou výhodu, že může současně vysílat i přijímat každý T/R modul, což se využívá hlavně tak, že část AESA T/R modulů třeba sleduje vzdušné cíle a další část ve stejný čas jen naslouchá a hledá nepřátelské pracující radary a tak dokážeš pasivně lokalizovat pracující radary letounů protivníka a další část mapuje třeba povrch. A teď, co ti uniká, Irbis-E a Otakar N050 (a jeho X pásmová integrovaná AESA pole) i PESA je hybrid AESA a PESA (oba radary zvládají současně sledovat vzdušné cíle i mapovat povrch například), protože shlukuješ a ovládáš například 56 T/R modulů současně při vysílání, má to své výhody i nevýhody. Ale hlavní výhoda AESA radarů schopnost při vysílání být v pasivním režimu a naslouchat, kterou tu šermuješ, řeší rusové jinou architekturou na letounu od Su-35S, tak, že hlavní radar v pásmu X spolupracuje současně s AESA L pásmovými anténami (Su-35S má dvě v náběžné hraně) Su-57 má čtyři, a proč je tato filozofie efektivnější? Protože AESA L pásma co pracují v pasivním režimu defakto dělají obdobnou práci jako T/R modul/y, kdy část radaru nebo celý vysílá a část T/R modulů vyhledává nepřátelské radary čistě pasivně. Velká výhoda této architektury je v tom, že s AESA radary pracujícím v L pásmu pasivně jde dobře detekovat komunikační (datalinkový provoz) nejen u letounů protivníka na extrémně velké vzdálenosti, dáno užívanými rádiovými frekvencemi skrz potřebu velkého dosahu, oproti detekci protivníka podle rádiových emisí jeho pracujícího radaru jen čistě AESA radarem pracujícím v pásmu X. Pravděpodobnost, že letouny protivníka při vypnutém radaru budou mít zapnuté datalinky je podstatně větší, což znamená, že jejich přibližná poloha půjde zjistit na podstatně větší vzdálenosti, než jsi schopny dosáhnout s "výhodou" čisté AESA koncepce bez spolupráce s radary pracujícím v L pásmu, a to je tu ještě režim, kdy radary L pásma pracují současně aktivně spolu s hlavním radarem v X pásmu a vytváří drobné rádiové interference/rezonance i v X pásmu hlavního radaru, což se používá pro detekci stealth letounů, proto rusové rozvíjí hybridní radarové komplexy, Nebo-M, teď už to tahají i do taktických letounů, začali s tím na Su-35S a Su-57 to posouvá zas na úplně jinou úroveň díky 8 radarům na palubě. Samozřejmě i u Su-57 dojde k přechodu na čistý AESA radar, ale zatím hybrid AESA/PESA vycházející z Irbisu-E plně dostačuje, a poskytuje nad protivníkem i nezanedbatelnou výhodu právě v možnosti lokalizace jeho polohy na extrémně velké vzdálenosti díky čtyřem AESA L pásmových radarů, kdy mohou pracovat dokonce i čistě v pasivním režimu, propojte fázovaná anténní pole roje Su-57 přes výměnu objemných dat přes jejich boční radary, a získáte obří virtuální pasivní/aktivní radarovou stanici pracující pasivně i aktivně v L pásmu, toto je jen má spekulace, ale je to dost dobře možné, fungují takto například radioteleskopy, a už se dostanete v určení a sledování polohy protivníkova letounu jen přes jeho vysílací datalink na přesnost určení polohy cca 2-4km, což už je použitelné pro skryté napadení takového cíle s PLŘS dalekého dosahu s aktivním RL. Moc ty Rusy nepodceňuj.. a hodně studuj ;)

Datum: 31.03.2019

Vložil: Jiri.M

Titulek: Re: Re: Re: No vazne

"In the AESA, each antenna element is connected to a small solid-state transmit/receive module (TRM) under the control of a computer, which performs the functions of a transmitter and/or receiver for the antenna. This contrasts with a passive electronically scanned array (PESA), in which all the antenna elements are connected to a single transmitter and/or receiver through phase shifters under the control of the computer"
Ja se obavam, ze to neni jen ledajaka jednoducha modifikace Irbis-E :). Ostatne i ostatnim evropskym statum trvalo skoro 10 let, nez si jim povedl uspesne zavest AESA modifikace CAPTOR radaru na Eurofighter. Dalsi priklad je MiG-35, ktery i po 10 letetch vyvoje neni stale ve sluzbe. Jeho Zhuk-A/AM AESA radar stale trpi cetnymi problemy a nebude instalovan na prvni batch.

Rozhovor s prestavitelkou Rsk MiG Anastasii Kravchenkovou:
https://www.defenceiq.com/air-forces-military-aircraft/articles/what-does-the-mig-35-bring-to-air-combat-interview-with-anastasia-kravchenko

"It has no AESA radar yet. The current radar is the Zhuk-M with a mechanically steered antenna (!!!). However, its developer [Phazontron-NIIR] is working on AESA versions, called the Zhuk-A/AM, which possess more than 1,000 solid-state transceiver-receiver modules."

Datum: 31.03.2019

Vložil: otazka

Titulek: Re: Re: No vazne

To, že člověk, co nikdy nic nevyvíjel evidentně, tak tento přístup nedokáže ocenit je věc druhá ;)

Datum: 31.03.2019

Vložil: otazka

Titulek: Re: No vazne

nemá dokončen radar? :D když je to derivát Irbis-E z Su-35S (používá stejné T/R moduly). Su-57 má ještě dva boční radary a jeden zadní v pásmu X postavené na stejné technologii jako hlavní radar (takže s radary jsou nejmenší problémy, jelikož je už bojově použit na Su-35S), další čtyři radary v pásmu L. Avioniku má dávno dokončenou (netřeba to porovnávat se složitostí vývoje avioniky u F-35), protože je odvozená od Su-35S a jednotlivé upgrady se dělají průběžně. Dokonce v simulátoru používají na vzdušné cíle krom R-77-1 novou PLŘS R-97 o dosahu 160km, je to pravděpodobně ramjet verze R-77PD ala Meteor. https://youtu.be/Zvy9yXxI6U4?t=1282 Motory izd.30 jsou zpožděné, ale ne nijak výrazně, staví se letka pro experimentálně bojové testovací nasazení, kde se bude vymýšlet taktiky bojového nasazení, což bude trvat rok či dva a podle toho se upraví sériové stroje už s novými motory. Náhodou je to velice efektivní přístup.. a že mají zpoždění motory, není to poprvé ani naposled.

Datum: 31.03.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: No vazne

neblábol Franto jsi už trapný

Datum: 01.04.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: motory

já si to myslím také ale vysvětli to US trollům, které se na tom motoru stále točí, aby nám dokázali, že SU57 ještě není hotov o))

Datum: 01.04.2019

Vložil: bog

Titulek: motory

Asi export. Изделие 30 je od základov nová konštrukcia, označujú ju za generáciu 5+. Svoju pýchu by vyvážať nechcelo nikto.

Al-41F1 /4++/ sú dostatočne výkonné aby umožnili supercruise. Má nové kompresory pre výššie stlačenie i turbíny/turbínu 1. stupňa?/ pre vyššie teploty. Motor na úrovni PW-F100-232. Pre zahraničie je to i tak špička.

Datum: 01.04.2019

Vložil: OMny

Titulek: Re: Rrusové už několikrát řekli indům, že jim nové

motory nedají, ted je otázka, jestli to mysleli tak, že s nimi nebudou sdílet technologii , druhá věc může být export

Datum: 31.03.2019

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: No vazne

Oficiálne nikto pokiaľ viem. Preto som použil podmieňovací spôsob. Vychádzal som zo správ o postoji Indie ku T-50.

Záznamy: 1 - 40 ze 53

Vyhledávání