internetový armádní magazín

Letouny MiG-31 - služba maximálně do roku 2028

31.03.2016 14:45

Generální ředitel ruské společnosti RSK MiG Sergej Korotkov uvedl, že letouny MiG-31 po poslední modernizaci budou ve službě u ruských VKS maximálně do roku 2028. V tomto roce letouny MiG-31 skončí čistě fyzicky, uvedl Korotkov. Životnost letounů není možné věčně prodlužovat. 

V dubnu roku 2013 velitel ruského vojenského letectva Viktor Bondarev, v odpovědi na otázku o tom, zda obnovit výrobu strojů MiG-31, zastavenou v roce 1994, řekl, že podle jeho názoru to není nutné, a že je třeba se soustředit na vývoj úplně nového letounu stejného určení. V této souvislosti byl tehdy zmíněn rok 2020, jako rok, kdy by již měla existovat náhrada za MiG-31. Dnes se zdá tento termín jako spíše méně reálný.

                                                                 letouny MiG-31BM

                                                        (foto: V. Kuzmin / CC BY-SA)

 

MiG-31 byl uvedena do provozu v roce 1981. Byl navržen tak, aby zachytil a zničil vzdušné cíle v širokém rozsahu výšek. Instalovaný výkonný radarový systém mu umožňuje bojovat i s hůře zjistitelnými cíli včetně střel s plochou dráhou letu. Na relativně málo chráněné severní vzdušné hranici Ruska jsou stroje MiG-31 primárním prostředkem obrany proti vzdušnému napadení.

Aktuání verze - stroj MiG-31BM, je vybaven kompletně novou avionikou a novým radarovým systémem Zaslon-M. Jeho detekční schopnosti narostly na 320 km, počet současně sledovaných cílů až 24 a současně postřelovaných cílů na 8. Výzbroj zahrnuje i nové protiletadlové řízené střely dlouhého dosahu, zatím známé jako RVV-BD, s doletem 280 a 300 km. Militarybox, CC BY-SA

 

 

Diskusní téma: Letouny MiG-31 - služba maximálně do roku 2028

Datum: 31.03.2016

Vložil: Mates

Titulek: re

Osobně si myslím,že nástupce Migu-31 je zbytečný a letouny řady Su-30/35 a Su-50 plně dostačují,ale na druhou stranu jsem rád za každou novou konstrukci bojového letounu,zejména jde li o Mig..

Datum: 31.03.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: re

Ne ne, není zbytečný pro zemi jako je Rusko. Již původní MiG-31 fungoval jako PVO " z hora" spolu s A-50. Také patřil spolu s letouny Su-27P k PVOS a ne k VVS (letectvu).

Datum: 31.03.2016

Vložil: Jirka4form

Titulek: MiG-31

Jsem moc zvědavý, jak ten nástupce bude vypadat. Jaké parametry by si vůbec pro nástuce Rusové představovali?

Datum: 01.04.2016

Vložil: SD

Titulek: Re: MiG-31

Konkurenční program PAK FA byl Mig 1.44- Mig se této konstrukce nechce vzdát, údajně na tomto konceptu měl vzniknout lehký stíhač - náhrada za Mig-29/35, to už je ted minulost. Nástupce Mig-29 bude nejspíše jiný.

Nicméně nástupce Mig-31 by měl vycházet zcela určitě z Migu 1.44.

Datum: 01.04.2016

Vložil: SD

Titulek: Re: Re: MiG-31-J-20

Mimochodem J-20 Mighty dragon přímo vychází z Migu 1.44.

Datum: 01.04.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: Re: MiG-31

PAK-Fa je až následovník programu MFI (po změně priorit), pod který patřil Mikojanův demonstrátor Iz 1.44 a S-37 od Suchojovců. Jakovlev vypadl kůli jednomotorové koncepci. Rozhodnutím ještě z dob SSSR program MFI vyhrál MiG se svým modifikovaným Iz 1.42. Ovšem po rozpadu SSSR již bylo vše jinak, někdy po roce 2000 vznikl program PAK-FA, který svým návrhem vyhrál Suchoj s T-50. Samozřejmě MiG může při navrhování náhrady vycházet právě z Iz. 1.44, je to dosti pravděpodobné. Také na program nahrazení MiGu-31 může obdržet prostředky ze státního rozpočtu, kdežto náhrada MiG-29 je čistě ve vlastní režii RSK MiG. U VKS RF MiG-29 nahrazují prakticky dnes Su-30SM (Domna, Millerovo).

Datum: 01.04.2016

Vložil: Alex

Titulek: Re: Re: MiG-31

Myslím si, že náhrada za MiG-31 nebude vycházet z MiG-1.44. Když si položíme otázku, jak 1.44 vypadá a co by mohlo na jeho základě dalším vypipláváním vzniknout (?), tak musíme dojít k výsledku, že by to bylo letadlo podobné - plus, mínus - PAK FA. A chtějí takové letadlo? Asi ne, protože kdyby ano, tak by otevřeli cestu vzniku dálkové PAK FY přímo od Suchoje, tak jak se o ní kdysi dávno hovořilo, že by mělo jít o mírně zvětšené letadlo s kabinou dvou pilotů-operátorů vedle sebe. Já si myslím, podle těch několika "výkřiků do tmy", co si bylo možno u nás přečíst, že chtějí letadlo o stupeň rychlejší. Do toho mi MiG-1.44 moc nepasuje.

Datum: 02.04.2016

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: MiG-31

Tak, tak. Prioritou bude i naďalej zrejme vysoká rýchlosť a radar jak hovado - na to sedí koncepcia 25 a 31, nie 1.44.

Datum: 03.04.2016

Vložil: Locket

Titulek: Pro informaci

Již tu byl pokus o náhradu MiGu-31, i když zatím jen na rýsovacích prknech z konce 80-let. Byl to Iz. 7.01 (projekt 701) , letoun který v základu vycházel z Iz. 1.42 pro který byl rezervován název MiG-39. Důležitá vlastnost pro něj byla vysoká nadzvuková rychlost udržitelná na velké vzdálenosti, dolet, ale Mach 3 požadován nebyl. RSK MiG zde může začít, ale samozřejmě doba pokročila, priority se změnily a o "další nějaký J-20" VKS jistě nestojí....

Datum: 31.03.2016

Vložil: alexa123

Titulek: .

... životnost letounů není možné věčně prodlužovat...

B-52 a TU-95 by povedali niečo iné

Datum: 31.03.2016

Vložil: kiko

Titulek: Re: .

ktovie ake problémy maju s predlžením...možno motory..možno drak..predsa len Mig 31 lieta pri extrmne vysokých rychlostiach a využivaju titan na najviac exponovaných miestach.. možno tam je problém-

Datum: 31.03.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: .

Letouny Tu-95MS které aktuálně používá dálkové letectvo VKS RF, byli vyrobeny v 80-letech minulého století. Oficiálně od roku 1981. "Takže zas tak staré nejsou, cca jako B-1B". V současnosti podstupují modernizaci na verzi Tu-95MSM (nová avionika, a zbraně)

Datum: 01.04.2016

Vložil: Terminator

Titulek: Re: Re: .

Osobní názor - i po modernizaci na Tu 95 MSM toto letadlo v současnosti i v letech budoucích nemá moc šancí, takže celkové je vše moc drahé, udržování, provoz, možná by měli vyrábět pouze Tu 22 a Tu 160

Datum: 02.04.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: Re: Re: .

Proč by nemělo šanci? Jistě, na to aby proniklo moderní PVO nemá, ale to se dnes už od něj nemůže ani žádat. Tu-95MSM berte jako mobilní vzdušnou platformu pro odpalování střel dlouhého doletu. Při použití Kh-101 nebo jaderné Kh-102 (dle zdrojů dolet až 5000 km), ani nemusí teoreticky opustit vzdušný prostor RF při útoku na "některé případné cíle". Popřípadě svůj náklad odpálí v dostatečné vzdálenosti od případné hrozby..... efektivní a celkem laciné řešení... Tu-22M3 nemá dostateční dolet, a vyrábět se již pravděpodobně nikdy nebude, avšak situace s Tu-160 je jinde a výroba aktualizované verze je velmi pravděpodobná.....

Datum: 02.04.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: Re: .

Naprosto souhlasím. Nicméně budoucnost bombardérů v RF leží čistě na bedrech Tu-160M2 a letounu vzešlému z programu Pak-Da. Po roce 2030 nebude mít Rusko nic jiného ve výzbroji.

Datum: 01.04.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: .A ted tu o červené karkulce

Rusové prohlašují že zahájí výrobu kde čeho a až to vyšumí začnou prohlašovat že zahájí výrobu čeho kde. Zásadní otázka je za co? Amerika která na to zatím pořád ještě má se snaží operačně dokončit vývoj teprve druhého stroje 5 generace F 35...Rusové nejspíš zahájí výrobu modernizovaného MIG 35. Ten může být modernizovaný jako MIG 31 ve srovnání s MIGem 25. Takže to vlastně bude nový letoun. Určitě zajímavý a výkonný. Bude to ale evoluce nikoli revoluce. Jako úplně nový by první na řadě měl být noví lehký stíhač 5 generace který by měl velký exportní potenciál a mohl by přinést rublíky na vývoj skutečně koncepčně nových strojů. Hrozně rád bych viděl koncepčně nového nástupce Migu 31. Jestliže by už nebyl neviditelný. Ale vzhledem k ekonomické situaci ruska jsem krajně skeptický. Nebo se pletu?

Datum: 02.04.2016

Vložil: Locket

Titulek: A zlém vlkovi

No některá prohlášení jsou občas komická, obzvláště od Rogozina. Lehký stíhač není prioritou a nikdy nebyl. Pro RSK MIG , který do nedávna na tom byl finančně bídně (do dob na zakázky na MiG-29K z Indie), je vývoj nového stoje na vlastní pěst bez jistého zákazníka (VKS ho vlastně nepotřebuje) velké riziko nejen finanční, ale i "životní" (krach). Proto jde cestou pozvolného vývoje - modifikace až do současného MiGu-35. To se vůbec nedá srovnávat s F-35 který má jisté zakázky na sta kusů a "financí do syta". Tam je problém někde jinde, i když nakonec americký Jak-41 zřejmě ožije. Suchoj má své jisté do budoucna s T-50, kde zákazník-odběratel je stát, který se také podílí na tomto projektu finančně. Také to vypadá na exportní úspěch s Su-35E, což by měl být poslední letoun na platformě T-10S - (tedy Su-27). A právě že někdy kolem roku 2030 bude potřeba náhrada za MiG-31BM a zde je šance pro RSK MiG, a pokud to bude státní zakázka jako (PAK-FA) tak i finance budou, jak to u státních zakázkách bývá..... Také bude zajímavé sledovat obnovu výroby Tu-160, nejméně tři nedokončené draky se dnes nacházejí v továrně v Kazani, takže to není nic neuskutečnitelného, nejsložitější bude zorganizovat subdodavatele a nekrást......

Datum: 04.04.2016

Vložil: sd

Titulek: O labuti

nejsložitější bude zorganizovat subdodavatele a nekrást

Nechtěl bych to mít na bedrech- zorganizovat subdodavatele .
Opravdu těžký úkol.

Datum: 04.04.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: O labuti

No když vezmeme v úvahu, že se "různé součástky" vyráběli všude možně po "bolšaj" SSSR, třeba na Ukrajině apod..... tak nebude to jistě zcela jednoduchá záležitost. Některé komponenty se budou dělat "nově-moderně-z nových materiálů apod. Spíše než nějaké módní kompozity - titan (to také není levná záležitost), kde rusové již dokázaly, že v tomto oboru dokáží být na špici. Na "fórech" již proběhla informace, že výroba se zřejmě rozdělí pod výrobní kapacity jak Tupoleva tak i Mikojana, Suchoje, Jakovleva, Mjasisčeva, Berieva atd. Konečná montáž Tu-160M2 by měla probíhat v Kazani. Nu uvidí se.....

Datum: 04.04.2016

Vložil: veterán 47

Titulek: Re: Re: .A ted tu o červené karkulce

Rouhodne modernizácia MiG 31 asi dosiahla svojho vrcholu. Vzhľadom k hlavnej úlohe týchto strojov a to je ochrana Ruska pred napadnutím zo severu, nový stroj nebude určite "neviditeľný", nakoľko nieje predpoklad, že by sa v tejto obrovský rozlahlej oblasti stretol so stíhacími lietadlami protivnika. Určite ako s podporným typom pre svoj dolet sa počíta so strojmi radu Su 30, 35.

Datum: 05.04.2016

Vložil: vombat

Titulek: UFO

Možná máte pravdu. Ona to byla spíš součást vtipu... Jak si tedy budoucí zbranový systém který nahradí MIG 31 představujete? Konvenčně: Výkonný špičkový radar s raketami dlouhého doletu které dokáží plně využít informací radaru a zasahovat co nejširší spektrum cílů plus konvenční letoun který velmi rychle dosáhne pozice pro zteč a provede odpal. Letoun který vzhledem k ekonomické situaci RF bude využívat tajné výzkumy prováděné snad ještě SSSR. U MIGU se přeci pracovalo na hypersonických strojích ne? I když nový letoun by jistě hypersonický nebyl jen by využil všech poznatků v této oblasti...na jejichž využití by byli finance... Nebo nějaký exotický systém třeba: Podzvukové automatické stroje s extrémní výdrží pokrývající radarovým signálem celou severní hranici RF. Pravidelně se střídajících ve svých patrolách a vytvářející tak neprostupnou vysokou modrou zed. Platformy na bázi letadel vzducholodí? Američané vyvíjí pododné vytrvalostní stroje. A rusko číně prodává radarové vzducholodě. Nebo snad budou použity??.....

Záznamy: 1 - 21 ze 21

Vyhledávání

 

 

 

 

faynmobil120x600.gif