internetový armádní magazín

MMWT - nový střední tank

03.11.2016 17:10

Společnosti FNSS (Turecko) a PT Pindad (Indonésie) představili na výstavě Indo Defence 2016 konané v Jakartě projekt svého moderního středního tanku MMWT (Modern Medium Weight Tank) s hmotností kolem 35 tun.

                                                                       XXXXXXXXXX

                                                                           MMWT

                                                                  (foto: FNSS / FU)

 

Podle zveřejněných informací jsou v současnosti dokončovány dva prototypy, jeden v Turecku a jeden v Indonésii, které by měly být připraveny ke zkouškám v příštím roce. Připraven by měl být i jeden korpus vozidla určený ke zkušebnímu odstřelování. 

Tank MMWT se vyznačuje klasickou koncepcí s motorem vzadu a šesti skrutnými tyčemi odpruženými pojezdovými koly na každé straně. Jeho délka je přibližně 7 m, šířka 3,2 m a výška 2,7 metru. Stroj má být schopen překonat brod hluboký 1,2 m, příkop široký 2 m a stupeň o výšce 0,9 m.

Pancéřování tanku MMWT je tvořeno svařovanými plochými ocelovými pancíři a přídavnými kompozitními pancéřovými moduly. Pohon zajišťuje vznětový motor o odhadovaném výkonu přesahujícím 520 kW (osobně si myslíme že to bude ještě o něco více), který je spojen s plně automatickou převodovkou. Maximální rychlost tanku na silnici má být 70 km/h a jízdní dosah se má pohybovat kolem 450 km.
Osádku tanku tvoří tři osoby. Velitel a střelec tanku mají své místo v bojové věži, řidič pak ve středu přední části korby. Použitá bojová věž pochází z vývoje belgické firmy CMI Defence a je osazena kanónem ráže 105 mm na náboje NATO a spřaženým 7,62mm kulometem. Kanón je vybaven automatickým nabíjecím zařízením s bubnovým zásobníkem munice umístěným v zadní části bojové věže.
MMWT je vybaven digitálním systémem řízení palby, systémem detekce a indikace ozáření laserem, soustavou vrhačů dýmových granátů, informačním a kontrolním systémem, navigačním systémem a soustavou kamer sledují okolí vozidla. K dispozice je také systém ochrany proti ZHN, automatický protipožární systém, klimatizace a pomocná energetická jednotka dodávající vozidlu enegii při vypnutém motoru.
Projekt středního tanku MMWT byl firmami FNSS a PT Pindad zahájen v roce 2014. Tvůrci si vytýčili cíl vytvořit vozidlo s rozumnou mírou pancéřové ochrany, palebné síly a mobility. Militarybox, CC BY-SA

 

 

                                                                      XXXXXXXXX

                                                                          MMWT

                                                               (3 x foto: FNSS / FU)

 

 

Diskusní téma: MMWT - nový střední tank

Datum: 09.11.2016

Vložil: Polemik

Titulek: stredný tank je dnes nezmysel

Stredný tank je nezmysel.

Dnes má zmysel len plnohodnotný ťažký MBT a k nemu ľahký tank, povedzme plávajúci, prepraviteľný vzduchom pre VS ako je SPRUT či pred ním bol PT-76.
Niečo medzi tým - teda stredný tank - je nezmysel, pretože na rolu MBT je slabý a pre využitie VS je zase priťažký.

Skôr mi to celé pripadá tak, že tento stredný tank má byť akási ekonomická varianta k drahému MBT pre ekonomicky slabšie krajiny.

Datum: 08.11.2016

Vložil: Jenda

Titulek: kategorie?

To co byl za WWII lehký tank, to dnes co do odolnosti a palebné síly zastane BVPčko.

A co bych já nazval středním tankem?

Střední tank by měl mít výzbroj MBT, ale menší hmotnost a odolnost. Měl by odolat palbě lehkých tanků (BVP) a RPG z přední polosféry, tzn i ráži 57mm. (RHA cca 300-400mm). Hmotnost do 35t (25t korba, 10t věž).

Datum: 04.11.2016

Vložil: alexa123

Titulek: .

Nekonečná debata na tému ľahkého tanku. Takže môj názor je takýto - tank s hmotnosťou do cca 30-35 ton nemá šancu postaviť sa tvárou v tvár dnešnému tanku s kanónom min. 120mm a iba s problémami sa postaví BVP s kanónom 35-40mm so zodpovedajúcou rychlopalnou muníciou. Dnešný tank s hmotnosťou cca 55-65 ton má šancu zničiť iba zboku resp. zozadu. Na toto mu ale netreba 105mm kanón so všetkými jeho nevýhodami - hmotnosť, množstvo munície a rýchlosť streľby. Na toto mu predsa stačí kanón 57-76 s výkonnou protitankovou muníciou. Výhodou je podstatne menšia hmotnosť kanónu, väčšia rýchlosť paľby a väčšia zásoba munície. S takýmto kalibrom by to s vhodnou muníciou mohlo byť aj vozidlo palebnej podpory pechoty. Ak sa teda takýto ľahký tank nevie postaviť dnešnému MBT tanku zoči-voči, na čo mu je teda kanón 105mm?

Datum: 05.11.2016

Vložil: JiriR

Titulek: Re: .

Diky za nazor, lip bych to nenapsal. Jen doplnim, ze hledani kompromisu a nejake rozumne miry mezi dvema extremy u tanku proste v informacnim prostredi nefunguje.

Datum: 04.11.2016

Vložil: Rase

Titulek: lehké tanky

Opravdu lehký tank, postavili třeba korejci na podvozku K-21, věž je XC-8 105-120HP, stroj váží do 25ti tun. MMWT oproti tomu má CT-CV 105HP (patrně levnější). Pancéřování podvozku je typické pro FNSS - pěkné. Jsem hodně zvědavý na polský tank PL-01, který má být hotový příští rok. Ten bude spadat také spíš do kategorie středních tanků. Až jednou AČR bude vybírat BVP, tak snad nezapomenou na variantu s podobnou věží :)

Datum: 04.11.2016

Vložil: Pepe

Titulek: MMWT

Zajímavé a na pohled pěkné vozidlo. Zdá se že korba má spíše tvar blízký BVP a klidně by umožňovala i umístění motoru vpředu.

Datum: 04.11.2016

Vložil: David

Titulek: MMWT

Ukazuje se, jak problematický je termín střední/lehký tank tank. MMWT má stejný kanon a nejspíš i podobně silné pancéřování jako CV-90-105, tedy BVP CV-90 vyzbrojené kanonem 105 mm.
Přesto si myslím, že právě obdobných vozidel bude spíše přibývat. Ostatně, lze uvést i příklad čínského "lehkého" tanku VT-5, mající obdobné parametry. Vnímám to i jako určitou odpověď na příliš těžké a drahé MBT, které se také nehodí do každého terénu. A je příznačné, že se do něčeho takového pustila právě Indonésie s převážně džunglovitým terénem

Datum: 04.11.2016

Vložil: Jirka4form

Titulek: Re: MMWT

Souhlasím s Vámi. Kategorizace lehký / střední se začíná stávat problematickou.

Datum: 04.11.2016

Vložil: Deutschmann

Titulek: Re: Re: MMWT

Lehký tank by měl mít menší ráži než střední tank.
Těžký tank - ráže 120 mm a více a hmotnost cca 50 tun
Střední tank - ráže cca 80 až 105 mm a hmotnost cca 30 až 45 tun
Lehký tank - ráže do 80 mm a hmotnost do 30 tun.

Ale kam zařadit SPRUT to netuším. :-)

Datum: 04.11.2016

Vložil: Rase

Titulek: Re: Re: Re: MMWT

Dnes je to spíš u lehkých tanků ráže 105mm, může být i víc, ale hlavně jsou velice lehké (cca 25 tun) - tedy patřil by sem i ten SPRUT. Většinou bez přídavného pancéřování na podvozku. U středních tanků je to ráže 105-120, ale váhově jsou už do 40ti tun, podvozek je už víc opancéřovaný ve stylu tanků. MBT pak 120mm+ a plnohodnotné pancéřování a systémy.

Záznamy: 1 - 10 ze 10

Vyhledávání