internetový armádní magazín

Modernizace vrtulníků Ka-52 Alligator

24.10.2018 18:40

Na základě výsledků bojového nasazení v Sýrii si ruská armáda údajně objednala modernizaci bitevních vrtulníků Kamov Ka-52 Alligator. Zadání hovoří o použití nového kompozitního pancéřování, posílení arzenálu zbraní novými modifikacemi řízených střel Vichr a střelami Hermes-A dlouhého dosahu (asi 20 km), a o instalaci novějších optoelektronických systémů se schopností za všech podmínek spolehlivě detekovat obrněnou techniku protivníka na vzdálenost přesahující 10 km.

Ruské zdroje uvádějí, že v současné době má Ka-52 Alligator velmi účinný systém protiraketové obrany, ale vlastní pancéřová ochrana (s vyjímkou čelní) může odolat pouze projektilům ráže 7,62 mm. Zásah z kulometu velké ráže může tedy být pro posádku osudný. Inženýři se nyní snaží zvýšit odolnost kabiny aplikací nových lehkých kompozitních materiálů s vysokou pevností, které mohou odolat zasahům až 23mm projektilů. Militarybox, CC BY-SA

                  Kamov Ka-52 Alligator / foto: V. Kuzmin / CC BY-NC-ND / se svolením autora

 

 

 

 

Diskusní téma: Modernizace vrtulníků Ka-52 Alligator

Datum: 25.10.2018

Vložil: Alex

Titulek: .

Nie som si istý, ale Ka-52 bol vraj považovaný za najlepšie pancierovaný bitevný vrtuľník na svete. Realita asi bude iná.

Datum: 25.10.2018

Vložil: bog

Titulek: Re: .

Skor Mi-28. Ten kalibru 23mm odolá

Datum: 25.10.2018

Vložil: Terminator

Titulek: Re: .pancéřování

Nikde jsem nečetl, že Ka 52 byl mezi nejlépe pancéřovanými, spíš, že je špička mezi nejlepšími co se týče vybavení a letovými schopnostmi

Datum: 25.10.2018

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: .pancéřování

Tak, tak...

Datum: 25.10.2018

Vložil: Polemik

Titulek: Re: .

Ka-50/52 nepatria medzi najlepšie pancierované, no sú jedny z najodolnejších voči bojovému poškodeniu. Údajne vrtulník bezpečne znesie aj odstrel niekoľkých listov jedného z hlavných rotorov a dokáže bezpečne pristáť. U iného vrtuľníka by to znamenalo skazu stroja vrátane posádky. Nehovoriac o tom, že Ka-50/52 umožňujú aj katapultáž posádky čo je u vrtuľníkov unikátna vlastnosť.

Veľmi silno pancierovaný je Mi-28, ten zvládne aj zásah striel až do kalibru tuším 30 mm do skiel kokpitu ak si dobre pamätám.

Mnohí ľudia sa už od 90.rokov čudujú, prečo vôbec Rusi majú 2 moderné bojové vrtuľniky Ka-50/52 a Mi-28, vraj je to zbytočné a stačil by len jeden z nich. Skutočnosť je taká, že každý z nich má v niečom silnejšie stránky než ten druhý. Ka-50/52 sú veľmi obratné stroje vhodné aj pre vzdušný boj s vrtuľníkmi protivníka. Mi-28 je zase pracant a ťahún proti pozemným cieľom. Význam a využitie majú teda oba typy, každý je špecialista v niečom inom.

Datum: 27.10.2018

Vložil: ...

Titulek: Re: Re: .

Trocha propagandy a teď fakta: odstřelení listu rotoru nebo několika má okamžité fatální následky. Ka-50/52 snese ustřelení velké části kompozitového trupu včetně ocasu, který díky pohonnému systému nenese vyrovnávací rotor ani jiné systémy a plní pouze aerodynamickou funkci. Katapultážní systém je doslova pohromou pro tento vrtulník. Znemožňuje jeho nasazení v typickém profilu letu vrtulníku, protože je naprosto neúčinný a vedl by k okamžité smrti osádky - tomu říkám unikát!!!
Mi-28 je opravdu postavený jako workhorse, ne nadarmo jeho koncept koncepčně vychází z AH-64. Kamov na fatální selhání Ka-50/52 zareagoval klasickou konstrukcí, ale 50/52 sežral tolik financí, že k jeho realizaci nedošlo, později byla použita jako základ pro čínský WZ-10.

Tvrdíte, že Rusko má dva bitevní vrtulníky, myslím si, že pravdou bude že mají dva nepovedené vrtulníky, čili nemají pokročilý bitevní vrtulník ani jeden....

Datum: 27.10.2018

Vložil: Polemik

Titulek: Re: Re: Re: .

"...mají dva nepovedené vrtulníky, čili nemají pokročilý bitevní vrtulník ani jeden...."

= toto je len zlatý kliniec toho tvojho smiešného panfletu a nemá cenu reagovať na nezmysly.

Datum: 27.10.2018

Vložil: ...

Titulek: Re: Re: Re: Re: .

Oba dva tyto zázraky se vyvíjely od poloviny osmdesátých let a dodnes nejsou etablovány v řadové službě (i když propaganda mluví jinak). Export? Pche. Nula, nula, nic. Dar Egyptu. Pár Irák.
Sni dál. Ale žádný další vrtulník už v Rusku nebude. Jedou z kopce a rychle. Už to ani netají.

Datum: 28.10.2018

Vložil: Militarybox

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: .

Nepoužívejte ke svému označení tři tečky!

Datum: 28.10.2018

Vložil: Pepe

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: .

Myslíš, že už žádný další vrtulník nebude? Takže všechno co dnes dělají je zbytečné? Zajímavý názor. Co se stane, až sjedou z toho kopce?

Datum: 28.10.2018

Vložil: Murar

Titulek: Re: Re: Re: .

Ak je pravda, ze katapult Ka 52 vedie k istej smrti posadky, zaujimalo by ma ci prebehli vyvojove testy uspesne a az neskor sa ukazalo, ze usmrcuje.
A ak sa teda neskor ukazalo, ze je fatalny, z akeho dovodu ho nakoniec nechali zavedeny vo finalnej variante stroja..

Pokial si pamatam spravne, vseobecne sa povazuje konstrukcna skola sovietskych a ruskych katapultaznych systemov za vrchol v odbore. Ze by tuto dlhu tradiciu a skusenosti nechceli vyuzit pre Kamov? Chyba rozumny dovod. Nerozumiem preco by po odstreleni rotora katapultaz z vrtulnika prekracovala technicku kapacitu vrcholoveho katapultu Zvezda s parametrami 0/0.

V tomto odkaze sa pise, ze sami americania povazuju ruske systemy za lepsie ako tie zo zapadnej produkcie a aj ich vo velkom pre seba nakupuju.

https://www.defenceaviation.com/2016/07/who-makes-better-fighter-jet-ejection-seats-the-americans-or-the-russians.html

Posobis presvedcivo, tak mas snad aj hodnotne zdroje informacii...

Datum: 28.10.2018

Vložil: Skwptik

Titulek: Rádio Jerevan upřesňuje

Ka-52 není "nejlépe pancéřovaný vrtulník", to platilo o Ka-50.
Ka-52 a Ka-50 jsou fakticky dva rozdílné stroje.
Ka-52 nevydrží "odstřelení" několika vrtulových listů, nýbrž jejich prostřelení.
Katapultážní systém Ka-52 nevede k okamžitému usmrcení posádky nýbrž dává jí velkou šanci na záchranu.
Mi-28 vychází z koncepce AH-64 asi stejně jako F-16 z konceptu MiG-21.
Ka-50 selhal asi stejně jako YF-23 proti YF-22 ... Armáda si prostě vybrala konzervativní řešení.
Ka-52 neselhala, jen je prostě dražší, a lepší, než Mi-28N. Proto je určen pro speciální jednotky a námořní pěchotu, zatímco Mi-28N je "armádní spotřebka" asi jako AH-64.

Určení, zda je nějaký vrtulník pokročilý či není vyžaduje stanovení, které vrtulníky jsou pokročilé. Nevím, jestli jsou Ka-52 a Mi-28N lepší než AH-64D, ale nenapadá mne jiný vrtulník, který by byl lepší než tato trojice.
WZ-10 vychází z projektu 941 konstrukční kanceláře Kamov, která tento projekt zpracovala "tajně" v roce 1995 na základě objednávky Číny.

Datum: 28.10.2018

Vložil: veterán 47

Titulek: Re: Re: Re: .

S tým rotorom to máte pravdu, ak by došlo k odstreleniu väčšej části rotoru, momentálne by to viedlo k deštrukcii celého stroja.
Ten katapultážny systé dokáže zachániť posadku zrovna v profile výšky jeho najčastejšieho bojového nasadenia. Práve preto bol skonštruobaný.
K Mi-28. Nenechávajte sa zmiasť podobou. Ale Mi-28 vychádza z Mi-24/35, v ňom však boli uplatnené skúsenosti z jeho bojového nasadenia. kde bolo zistené, iba obmedzenej miere využivania výsadku ktorý môženiesť.
Zaujimavosťou je však skutočnosť, že Rusko nezavrhlo ani koncepciu Mi-24/35, ktorého výroba naďalej pokračuje, tak že i v budúcnosti počíta s ich prevádzkou.

Datum: 29.10.2018

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: .

dyť jsi žádné fakta nenapsal, ale pouze žvásty ajinak je to nástupce AN 24 chytráku, AH-64 s tím nemá nic

Záznamy: 1 - 14 ze 14

Vyhledávání