internetový armádní magazín

Nejnovější čínský Flanker - J-11D

19.04.2019 18:30

Ve filmu, věnovaném 60. výročí Výzkumného centra čínského vojenského letectva, byly poprvé předvedeny kvalitnější snímky víceúčelového bojového letounu J-11D, který je jakýmsi čínským ekvivalentem ruského Su-35S generace 4++.

Čínské letadlo je vybaveno radarem zatím neznámého typu s aktivní fázovou anténní soustavou (AESA) pod odlišně tvarovaným krytem, novým elektro-optickým lokátorem, novým digitálním elektro-impulsním systémem řízení (FBW), modernizovanými motory WS-10 (WS-10IPE) a novým systémem tankování za letu. V konstrukci letounu bylo také ve výrazně větší míře použito kompozitních materiálů, takže letoun má menší hmotnost oproti starším členům rodiny J-11.

První prototyp letounu J-11D se poprvé dostal do vzduchu 29. dubna 2015. V současné době existují asi čtyři prototypy hototo typu. Zatím není jasné jestli J-10D bude sériově vyráběn, nebo je pouze zkušebnou pro modernizační prvky starších J-11B. Militarybox, CC BY-SA

                                                                      xxxxxxxxxxxxxxxxx

 

                                                    snímky J-11D / 2 x foto: (?) china int. / FU

 

Diskusní téma: Nejnovější čínský Flanker - J-11D

Datum: 21.04.2019

Vložil: kiko

Titulek: Re: Re: Re: Re: US trollové jako Franta, Rase a dalši rádi mluví

tak to si trafil teda fakt najdôveryhodnejšie media Frantiku...wikipediu kde si môže napisať ktochce čo chce..a Armadní hovínka ..propagandistický platok pre amerických trollíkov,Kde vás Grohmann krmi proamerickými bludmi a ani sa tým netají,lebo to má napisane v popisku jeho webu..takže máš naštudované chlapče..))))

Datum: 20.04.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: US trollové jako Franta, Rase a dalši rádi mluví

24 kusov je eminentny zaujem? Hlavne, ze rusi im tak male mnozstvo ani nechceli predat.

Datum: 22.04.2019

Vložil: Cateye

Titulek: ... a prvá stokorunačka poputuje...

Franta je doslova Oskár Vtipkár. :D

Datum: 20.04.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: trollové jako Franta

Bog, citam aj Armadne noviny a Wikipediu. Preto mam tolko kvalitnych informacii, na rozdiel od bezneho trola.

Datum: 20.04.2019

Vložil: bog

Titulek: trollové jako Franta

Ten by bez leteckého magazínu nebol taký múdry :)

Datum: 20.04.2019

Vložil: KóĎA

Titulek: Re: Re: US trollové jako Franta, Rase a dalši rádi mluví

Když je na tom Čína tak dobře, proč ten eminentní zájem o SU-35? Nákupy motorů pro stíhací letadla či vrtulníky? Vstup do Antonova (respektive co z něj zbylo)?

z odkazovaného článku - "Raketa je údajne vybavená radarom typu AESA a obojsmernou dátovou linkou"

a v Tvém příspěvku je to hotová věc. Papír snese všechno, že... :-)

Datum: 20.04.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: US trollové jako Franta, Rase a dalši rádi mluví

Omny, ja osobne nepociťujem žiadnu radosť pri tom, keď hodnotím čínsku techniku. Väčšinou ide o suché konštatovania, ktoré však ty nevieš stráviť, lebo si chorobný rusofil.
Ale keď už si ma spomenul, tak si poďme zhrnúť, kde všade v prípade letectva ušiel Rusom vlak:
1. v článku sa uvádza, že "letadlo je vybaveno radarem zatím neznámého typu s aktivní fázovou anténní soustavou (AESA)". To je typ senzoru, ktorý zatiaľ nemá žiadna zavedená ruská stíhačka. Na rozdiel od Číny, ktorá ho už používa v stíhačkách J-16:
https://www.leteckymagazin.sk/l/cina-zvysuje-pocty-stihaciek-j-16/
2. v článku sa uvádza, že lietadlo poháňajú "motory WS-10 (WS-10IPE)". Asi toľko k tvojim zavádzajúcim vyjadreniam, že Čína nevie ani len vyrobiť/okopírovať letecký motor.
3. Rád by som ti dal do pozornosti čínske stíhačky J-10C, ktoré poháňa tiež čínsky motor a sú vyzbrojené raketami vzduch-vzduch s dualnym datalinkom a radarom AESA (čo Rusko stále nemá):
https://www.leteckymagazin.sk/l/cinska-stihacka-j-10c-zachytena-s-novou-vyzbrojou/
4. Čína má už zavedené stíhačky piatej generácie J-20 a pracuje na FC-31, o ktorej sa špekuluje, že má byť novou palubnou stíhačkou:
https://www.leteckymagazin.sk/l/cina-hlada-nastupcu-j-15/
5. Zatiaľ čo Rusko kreslí bombardér 5. generácie stále na papier, Čína už reálne dva takéto stroje vyvíja:
https://www.leteckymagazin.sk/l/cina-vyvija-dvojicu-stealth-bombarderov/
6. Čína dnes sériovo vyrába najväčšie vojenské dopravné lietadlo na svete Y-20 s nosnosťou 66 ton. Zatiaľ čo Rusko nevie ukončiť vývoj ani len malého Il-112 s nosnosťou 5 ton.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Si-an_Y-20

Asi toľko k tomu, kto tu trolluje.

Datum: 22.04.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: US trollové jako Franta, Rase a dalši rádi mluví

aha takže transfer technologie nikoliv vlastní vývoj.......
WTO s právy duševního vlastnictví souvisí až moc, nastuduj si o tom něco. Platí to co jsem napsal v předchozím příspěvku, ještě ti to napíši jinak.
Rusko neprodá Číně ikdy uplně to TOP co právě má, takže než si Čína osvojí tu stávající techniku a třeba na základě licenční dohody za x let rozjede vlastní výrobu, tak RUsko už dávno bude mít něco jiného ......

Datum: 22.04.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: ano souhlas pro Čínu je NAVY priorita

tak staví více než RUsko. Otázka je samotná kvalita těch lodí, co ty systémy umí neumí.
Doufám, že se tu žádný mamlas nebude snižovat k tomu, aby nás tu ještě přesvědčoval že čínské protilodní střely a PVO už ty ruské také dávno předběhly o))

Datum: 22.04.2019

Vložil: Nechápu

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oč tu jde

Vlastní vývoj cizí technologie za pomocí cizích odborníků. No dejme tomu to samé dělali vlastně i v USA po válce s pomocí odborníků nacistických. Jen bych těl vědět v čem jsou dále než Rusi. To že oficiálně podepsaly papír o přijetí nějakého výrobku který ještě není tak nějak celkově dodělaný.

Rusko by AESA nejraději přeskočilo, protože samotný AESA v klasickém pásmu X je pro jejich potřeby jako "anti-stealht" nedostatečný, proto jej kombinují s radary AESA v pásmu L, pro detekci stealht (některé takové má již Su-35S). Su-57 nebude mít jen radar, ale celý radarový komplex který se bude skládat nejméně s 5 antén AESA radarů, ale možná až z 8 antén pracujících v několika pásmech. Takto sofistikovaný systém J-20 nemá. Dále optické detekční prostředky jejiž úroveň J-20 také postrádá. Obraný laserový systém který dokáže ochránit proti přilétající raketě také J-20 postrádá ( to ostatně i Raptor.) No tak to jen málo, nechci to dále rozebírat, nikam to nepovede. Ale to málo mi dovolilo být trochu drzí napsat že Su-57 bude sofistikovanějším, výkonnějším strojem. Nechci tu jen plácat a nebo dělat ramena. Pravdou je že pro trh a úspěch na zahraničním obchodu by se jim nějaký exportní AESA hodil, i když by praktický užitek jako Anti-stealht nepřinesl, byl by to prodejní tahák.

No ty úvahy o vytlačení Ruska z trhů se vedou od devadesátých let a přesto se nic takového nestalo. Spíše na to doplatí po čase západ prvně se svým spotřebním zbožím. Indie, Vietnam, Irák, Pakistán, státy SNS, Indonésie, Venezuela, nyní i Turecko, Srbsko, rád by v nákupech pokračoval Írán, Sýrie, Líbye , Alžír, Egypt, pomálu i Saudská Arábie, Kuvajt ... I taková Uganda raději pořídila olétaná ruská Su-30 než cenově příznivé čínské klony. Dokonce i samotná Čína nakupuje ruské zbraně, méně ale nakupuje (Su-35, S-400, Mi-17, financuje ruský vývoj - nový vrtulník, nové širokotrupé letadlo, nové motory atd.) A ruské zkušenosti s čínskými výrobky nejsou dobré, příkladem můžou být lodní motory které Rusko od Číny odebírá jako substituci dovozu v rámci sankcí, klasický lodní diesel, která příliš dlouho nevydrží, 2-3 ze šesti motorů nevydrží ani testování, další se pokazí během služby. Již nyní rusové zahájily vývoj domácích ekvivalentů. Těmito zkušenosti skončily úvahy některých admirálů o nákupech plavidel v Číně, protože ty lodě jsou šité horkou jehlou a mají obdobnou kvalitu, ale jo na propagačních materiálech a videích vypadají mooc pěkně.

Datum: 21.04.2019

Vložil: Erazim

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oč tu jde

No veď presne - okopírovali to najlepšie zo sveta čo sa dalo. Aj preto sú už ďalej ako Rusi.
Plus nevidieť, že už majú aj veľmi slušný vlastný vývoj, je fakt slepota.

Nemá význam ďalej debatovať - uvidíme. Uvidíme kedy sa konečne Rusom podarí zaviesť AESA, a Su-57 (netuším ako si prišiel na to, že bude "výkonnějším a schopnějším" to na základe známych informácii skrátka nejde povedať) a uvidíme kde vtedy budú Číňania, aj s motormi, OK? ;-)

(a ten celkový obraz bude tiež zaujímavý - ako postupne Čína vyštípe Rusov z takmer všetkývh exportných trhov. Už to začalo...)

Datum: 21.04.2019

Vložil: nechálu

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oč tu jde

Netřeba. Přestav si že pro mně není novinkou že je PESA o generaci starší a co má jako být. Pokut jsou výkonově dostatečné , levnější dostupnější atd. Kde je problém. Rusko má technologii AESA a používá ji, pravdou je že né sériovo v letounech. Čína získal mnoho technologii ve všech oborech. Nic nevyvinula. Čína produkuje jednoduše řečeno všechno. Čína je světovým výrobním centrem kde čeho. I u tvého mobilního komunikačního zařízení bude x věci made in China. Ale oč běží nejsou to čínské technologie. Také je dost možné že Čína zaplaví za čas automobilový trh, kde jaká evropská automobilka tam nyní vyrábí, a čína získala spoustu technologií. Nastane čas kdy čína bude vyrábět nejen levnější ale i kvalitativně srovnatelná auta a co pak s evropskými koncerny. Tak to je se vším. Kdo si pak bude sypat popel na vlastní hlavu.

Tak Rusko neprodukuje jen Al-41F1 že. Vždyť to má být o cca nejméně 0,5 generaci starší technologie né. :D Vše o čínských motorech začíná slovíčkem údajně. Je to další derivát AL-31 vylepšený může být.?? nejde jen o maximální tah ale i o to jak dlouho motor na takovýto tah poběží a zda po dokončení akce nebude ve stavu zvaném šrot. stealth lopatky nebyli vůbec v zadání pro motor Al-41F1 a proč by je měl mít když Su-35S není stealht :D Dále se asi nemá k tomu cenu vyjadřovat, hm lopatky nevidimka. Né kdy doběhnou Rusy ale celý svět, čína je světová manufaktura. Rusko má svá specifika dokáží si proto udržet svou unikátnost. Čína nedokáže splácnou motory jako ruské D-30F6 nejen že jsou výkonnější ale dokonce představ si o nejméně generaci starší.

J-20 je dobrý příklad reverzního inženýrství ničeho jiného. Vývoj projektu začal tak že koupili prodejné odborníky z bývalého SSSR, tiše koupily zrušený projekt sovětského programu MFI od MiGu. Shánění všeho a pověstné snažení bez ohledu na náklady. K tomu šikovní čínští hekři po stahovali vše potřebné z Pentagonu i Lockheedu. J-20 oficiálně již není v prototypové fázi, je ve zkušební operační. Oficiálně zavedený jo jo hihi, ale vlastně nemá ani jisté mory. Rusové nechtějí plácat nedotažené letadlo, číňané to pro svou reputaci dělají .A o tom je čínský zájem o Al-41F1. A´t se vám to líbí nebo ne Su-57 bude ovšem výkonnějším a schopnějším strojem a evidentně složitějším stojem bude splňovat definici 5. generace. Nebudu se k tomu vracet je jednoduché si to zjistit. Ovšem na J-20 je vidět ten pokrok. Asi vizuální hodnocení dle líbivého a ukradeného stealht potahu. No proč ne. Někomu to stačí.

Ale i Zirkon ve své podstatě má kořeny v SSSR a onen J-20 vlastně taky. A co má být. Mají vývojovou a výrobní základnu, odborníky, zkušenosti x let. No nesmí se brát moc vážně onu čínskou propagaci. Důležité je že létají upraveným sovětským Sojuzem. Okopírovali sovětské skafandry samozřejmě s vylepšením.Sou to kluci malý šikovní. I SSSR měl spoustu projektů. Hypersonický kluzák měl již SSSR snad někdy v 60 letech, to chce studovat. I slavná čínská balistická raketa proti letadlovým lodím je z 50 procent úplně k ničemu a slouží jako papírový strašák. Ovšem systém Kinžal je skutečnou hrozbou za minimální náklady a nejen to rodí se nám Zirkon.

Tak povím malé tajemství, které je přes svojí okatost je pro někoho problém uvidět. Pro Čínu je Námořnictvo číslo 1 je pro ni prioritou. Oblast s maximálními investicemi. A staví plavidla které nikdy před tím neměla v arzenálu. A chce vytvořit jakousi protiváhu US NAvy. Rusko nemá námořnictvo jako prioritní oblast. Léta se do něj vela moc neinvestovalo. K tomu doplatily na svou naivitu, a rozpadl se jim dodavatelský komplex který zdědily po SSSR. Také již vlastnily a vlastní lodě o výtlaku které Čína teprve staví. Čína staví oceánské námořnictvo. Kdežto Rusko se mělo omezit na obranu svých břehů a doplňovat a stavět pobřežní námořnictvo. Zřejmě nyní se názory mění. Samozřejmě bude ještě trvat než se dají věci do pořádku. No ale zase na druhou stranu pro export vyrobily 6 plavidel o výtlaku nad 3000 tun. Ještě sovětské konstrukce prodaly 4 Číně protože je nepotřebovaly a vlastně ani nechtěli.



Datum: 21.04.2019

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oč tu jde

"Stealth kryté lopatky turbín" - vieš čo je turbína?

Datum: 21.04.2019

Vložil: Erazim

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: oč tu jde

- AESA/PESA - pozri si niečo k tomu, je to o generáciu iný typ radaru. Rusko montuje PESA, resp. hybridné radary, nie preto, že by nechcelo AESA, ale ešte ich nemá v produkčnej fáze.
Čína oproti tomu získala technológie AESA niekedy začiatkom tisícročia, roky už produkuje rôzne typy do rôznych lietadiel, a že je svetovým centrom výroby GaN procesorov je známy fakt.

- "praktická výkonnost se nadá ani porovnávat" no, tak práve WS-10IPE je výkonnejší ako Al-41F-1S z Su-35S, mal by mať už aj stealth kryté lopatky turbín a ano, životnosť je otázna, avšak minulého roku oznámili Číňania prelom v rénium-niklových superzliatinách. Takže ako som písal vyššie - nie je otázka či, ale kedy dobehnú Rusov.

- No a J-20 je dobrý príklad razantného pokroku Číny. Vývoj začal neskôr ako PAK-FA a kým pri J-20 už je niekoľko desiatok lietadiel v štádiu IOC, Su-57 je stále ešte v prototypovej fáze...

- "Avangard. Zirkon. Krašuha. NEBO" - s výnmkou Zirkonu všetky majú korene ešte v ZSSR. Nevidieť čínsky vesmírny program, program hypersonických klzákov, to neuveriteľné množstvo aerobalistických, supersonických striel atď... to chce vážne mimoriadnú úroveň slepoty :-)

(Alebo ešte inak - od rozpadu ZSSR zaviedli Rusi do výzbroje 4 ks bojových lodí originálne Ruskej konštrukcie nad 3000t. Čína ich toľko súka ročne (minulého roku dokonca 6ks)).

Datum: 21.04.2019

Vložil: bog

Titulek: oč tu jde

Netreba. I tak netušíš o čo sa jedná :)

Datum: 21.04.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oč tu jde

Zabudol si povedat "prosim".

Datum: 21.04.2019

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oč tu jde

Tak objasni ten princíp

Datum: 21.04.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: oč tu jde

Pretoze AESA je uz z principu lepsi radar ako PESA.

Datum: 21.04.2019

Vložil: Nechápu

Titulek: Re: Re: Re: Re: oč tu jde

Když dokáží vyrobit srovnatelné a lacinější PESA tak proč AESA. O čínském radaru nevíme nic, jen že je na něm nálepka AESA, to asi samo o sobě znamená vyspělost, i když bude výkonnostně podstatně horší než ruský PESA ?? Nebo jen mediální masáž v hesle AESA. kdo nemá je pračlověk ?

Ćínské motory mají nižší životnost a ta je způsobena konstrukcí - zkušenostmi a použitými materiály, vše jmenovaném jsou níže než rusové a praktická výkonnost se nadá ani porovnávat.

Čína kopíruje všechno ne jen letadla, osobní auta ale ji zahradní sekačky či traktůrky . a to dost okatě až komicky. Americký originál John Deere vs čínská kopie Joko Deere.

Čína jde dopředu, ale ani ona nemá v nasazení stíhací letoun páté generace. I když to oficiálně tvrdí. Co je na J-20 páté generace. Ten hezky vypadající povlak jehož složení ukradli čínstí státní hekři. Rusové alespoň napíšou letka pro armádně - operační zkoušky. Nějak zplácat MiG-1.42 s F-22 dohromady to je jako když pejsek a kočička pekly dort. Kde je čínský vývoj, duševní vlastnictví, výrobní vývojová základna - montovna a plácarna obšlehlých komponentů.

Čína nedosahuje úrovní ruských technologií. Avangard. Sarmat. Zirkon. Krašuha. NEBO atd. Ani náhodou to je prostě fakt. Jo možná za nějaký rok vyjede třeba klon T-14 ale jeho úroveň bude srovnatelná až úsměvná s Joko Deerem, bude krásně vypadat a určitě se oněm bude psát že je prostě nejlepší na celém světě... ale to je jenom balast.

Datum: 21.04.2019

Vložil: Erazim

Titulek: Re: Re: Re: US trollové jako Franta, Rase a dalši rádi mluví

- s tou elektronikou som nežartoval, Čína dáva AESA radary sériovo už roky (technologický transfer pôvodne z Izraela), Rusko nemá v sérii ani jeden.
- k tým motorom - problém súčasnej čínskej produkcie nie je v tom, že by tie motory nemali požadované výkony a podobne, ale v tom, že majú výrazne nižšiu životnosť (ako som písal aj to je len otázka času a možno sa to už naučili, ako vyzerá aj z článku).
Čo sa týka kopírovania - členstvo vo WTO s tým nič nemá, Číňania na drzovku kopírujú čo chcú od koho chcú.
K záveru "RUsko bude vždycky technologicky před Čínou" - no nebude a už teraz vo väčšine oblastí nie je. Ja som tiež fanda ruskej techniky, ale to je proste fakt - Čína ide masívne dopredu, Rusko fakticky stagnuje... :-(

Datum: 20.04.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: US trollové jako Franta, Rase a dalši rádi mluví

nesouhlasím ani v jednom. nicméně rusům se to již vymstilo když Čína kdysi dávno koupila od Ukrajiny SU-27, nicméně pro rusi to byl obchod aspoň pro ty motory, který stále pokračuje, pač Čína je stejnak neumí vyrobit.
S tou elektronikou jsi žertoval, v otázce REB jsou rusové nejlepší na světě v avionice podobně jako USA. Čína nemá na co navazovat tohle tvrzení je pouze právě zbožné přání US trollů, že Čína udajně už je na stejné urovní jako Rusko - podle mně jsou tak 20-30 let pozadu.
Dnes nejde už tako kopírovat jak si myslíš, protože jak Rusko tak Čína jsou ve WTO to je jedna věc a druhá věc, že tyhle věci si rusové ošetřili ve smlouvě.... A mohu tě ujistit, že to co si Čína mohla dovolit v před 10-20 lety, už dnes nejde
Rusové nejsou hloupí. RUsko bude vždycky technologicky před Čínou a budou to Čína co vždycky bude muset chtít nakupovat od rusů pokud bude chtít jakžtakž udržet krok

Datum: 20.04.2019

Vložil: Erazim

Titulek: Re: US trollové jako Franta, Rase a dalši rádi mluví

Omny otázka nikdy nebola či Čína dobehne Rusko v metalurgii moderných leteckých motorov, ale kedy. Ten článok vyššie indikuje, že možno už. Vo všetkom ostatnom sú už na úrovni Ruska (materiály), alebo pred ním (elektronika).
(Mimochodom ten nesmierne hlúpy nápad odovzdať Číňanom architektúru 4+ generácie, za kúpu púhych 24 ks, plus tuším 4x viac motorov, sa Rusom ešte škaredo vráti na exportných trhoch...)

Datum: 20.04.2019

Vložil: Pepin

Titulek: Re: US trollové jako Franta, Rase a dalši rádi mluví

Ale mají víc v hlavě jak ty!! Ty trolle všech trollů!

Datum: 19.04.2019

Vložil: Omny

Titulek: US trollové jako Franta, Rase a dalši rádi mluví

o tom jak Čínané už dávno jsou před rusami prakticky ve všem co se týče armádní technologie......a přitom Čína neumí vyrobit/okopírovat ani letecký motor. Takže při pohledu na tyhle fotky už čekám jejich reakce, jak rusům ujel vlak o))

Záznamy: 41 - 64 ze 64

Vyhledávání