internetový armádní magazín

Objednaných sto tanků Armata bude dodáno v letech 2017 až 2018

26.04.2016 20:05

Ruská armáda obdrží první stovku nových hlavních bojových tanků T-14 Armata v letech 2017 až 2018, a to navzdory krizi. Uvedl to zástupce společnosti Uralvagonzavod Vjačeslav Chalitov. Současná cena tanku T-14 Armata je asi 250 milionů rublů, s výrobou většího počtu strojů však bude postupně klesat.

Cena T-14 Armata je podle ruských prohlášení údajně až třikrát nižší než cena "západních" tanků Abrams, Leopard nebo Leclerc.

Ruská armáda má v současnosti 12 tanků T-14 a 12 těžkých bojových vozidel pěchoty T-15 na platformě Armata. Tyto stroje procházejí intenzivním testováním. Militarybox, CC BY-SA

                                                                        T-14 Armata
                                                            (foto: V. Kuzmin / CC BY-SA) 




Dřívější zpráva 19.4.2016 : První tanky T-14 Armata objednány

 

 

Diskusní téma: Objednaných sto tanků Armata bude dodáno v letech 2017 až 2018

Datum: 28.04.2016

Vložil: David

Titulek: Armata

Těch 100 tanků za rok nevidím jako zas tak špatnou hodnotu. Samozřejmě, není to jako v dobách SSSR, kdy vyráběli 2000 tanků za rok ( ale včetně výroby v ukrajinském Charkově). Ale je to mnohem víc než v devadesátých letech. Navíc nelze to brát tak, že dodávky budou rovnoměrně rozloženy do tří roků. Výroba se bude postupně rozebíhat, budou odstraňovány problémy, postupně se zlepší organizace výroby a tedy i počet vyráběných tanků. A nakonec se mohou dostat klidně až k 200 tankům ročně, možná i výše. Samozřejmě, pokud jim to dovolí finance.
A ten rok 2020, to přeci bylo od začátku jasné, že to nemůže být reálné. Spíš bych to viděl na rok 2030

Datum: 27.04.2016

Vložil: Barack Ohava..

Titulek: ach joo

Další těžká rána pro MÍŠU a JSK.. ach jo....

Datum: 27.04.2016

Vložil: Alex

Titulek: T-14

To je zpráva pro pochybovače.

Datum: 27.04.2016

Vložil: jel

Titulek: Re: T-14

Souhlas, 100 tanku za tři roky když ještě nedávno hlásali, že sériová výroba je připravena? To je jak špatný vtip a o tisících kusech do roku 2020 už nikdo radši nemluví... zatím to vypadá na pěknou blamáž.

Datum: 27.04.2016

Vložil: Alex

Titulek: Re: Re: T-14

Tento plán přece již dávno upravili a proto o tisících kusech do roku 2020 nikdo nemluví. Myslím že jsem zaznamenal údaj 2300 nebo 2100 všech vozidel na podvozku Armata do konce roku 2023. K blamáži to má poměrně daleko.

Datum: 27.04.2016

Vložil: jel

Titulek: Re: Re: Re: T-14

Ano je jasné, že to museli upravit, protože to že je to nesmyslný plán už docházelo úplně každému. Tobě opravdu přijde 100 ks za tři roky jako sériová výroba? Určitě to nemusí znamenat, že Armata se nepovedla, ale evidentně se jim do výroby nechce.
Jinak pokud do roku 18 jich dodají 100 tak pochybuji o možné skokovém zvýšení produkce na z cca 40-50 ks za rok na 400-500 ks za rok. To už teď vypadá jako blbost.

Datum: 28.04.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: Re: T-14

A kde jsi přišel na to, že ruská armáda požadovala velkosériovou výrobu? Původní nesmysly o tisících kusech do roku 2020 armáda nikdy nepotvrdila. To zaznívalo maximálně v bulvárních médiích a spousta ovcí se na to evidentně chytla... A to že je sériová výroba již možná, ještě neznamená, že je z ruské armády požadovaná! Takový požadavek dodnes nezazněl! Naopak Rusko si vytvořilo luxusní náskok přibližně dvaceti let před zbytkem světa a opravdu nevidím důvod, že by mělo někam spěchat (v klidu mohou Armatu deset let ladit a vychytávat mouchy). Obzvlášť v kontextu jejich dnešní neutěšené ekonomické situace...

Datum: 28.04.2016

Vložil: jel

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: T-14

Jasně a dnes už mají pozítří. To jsou šikulové za 5 let si vytvořit náskok 20 let. :)

Datum: 28.04.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T-14

No oni si ten náskok nevytvořily jen za nějakých 5 let, ale je všeobecně známo, že před Armatou již několik let probíhal vývoj tanku nové generace tehdy zvaného neoficiálně T-95 s "indexem objekt195" se 152mm kanonem v kombinaci s 30mm autokanonem. A ne nebyla to propaganda, ale skutečný stroj, ale na svou dobu velmi drahý a velmi "nová technologie". Z tohoto projektu Armata čerpala, proto to celkem rychle uvedení nového tanku se všemi potřebnými komponenty. Při použití rozumového uvažování to pak vše začne dávat smysl :)

Datum: 29.04.2016

Vložil: jel

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T-14

Hmm nikdo jiný nezkouší nový kanon/zbraně, nové materiály, nové elektronické systémy atd. jen rusové... Takový názor přece nemůže mít snad nikdo? Chlape zkus se podívat na svět normálně bez emočního zabarvení.

Datum: 29.04.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T-14

Tve rady by jsi se mel drzet hlavne sam!:) Ja chapu tvoji zaujatos proti cemukoli ruskemu (je to dnes v mode a tlaci to do nas ze vsech stran), ale neni nic horsiho, nez obelhavat sam sebe...

Datum: 30.04.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T-14

Chlape samozřejmě že kdo si zkouší kde co. A má být? Jaký názor? ...a já nic nepotřebuji obarvovat...kdežto vy jste obarvený evidentně již dost. K tématu.. svého času dotáhli rusové tank T-95 do stádia kdy byl "připraven" pro sériovou výrobu. Záleželo jen na rozhodnutí a přidělení financí ( také samozřejmě modernizace výrobního závodu). Stalo se to, že celý projekt byl svého času nakonec zrušen. Na jeho místo nastoupil "nový" projekt který stavěl na základě T-95... a to je dnešní Armata. Místo 152mm kanonu nový 125mm a proč asi? že?

Datum: 29.04.2016

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: T-14

Ekonomicky je na tom Rusko veľmi dobre so zaistenou stabilitou a rastom do budúcnosti. Do toľký nových armádnych projektov by sa ináč nepúšťali. A nie len armádnych.
Putin nie je debil a chyby západu využíva vo domáci prospech. Na sankciách kape EÚ a Rusi si vďaka tomu budujú sebestačnosť, keďže čo nemôžu kúpiť, to si vyrobia doma. Rozvrátená Ukrajina sa nakoniec bude len viac orientovať na Rusko. Vďaka intergalaktickej tuposti vedenia USA si Rusi získali Sýriu. Irak taktiež volá po ruskej pomoci, o americkú nestojí (žeby nedobré skúsenosti?).
Ak by vzrástol obchod medzi Ruskom a Čínou, to by na to zas len západ doplatil.
Pravda je taká, že Rusko opäť vstáva z popola a Putin drží v rukách gule, ktoré nie sú jeho... Prechod z dolára na Rubeľ by otriasol nie len burzami.

Datum: 29.04.2016

Vložil: jel

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T-14

Nepletl bych sem milostny zivot putina, to je jeho soukroma vec.
Ostatní co tu papouskujes take moc nestoji za komentar, asi jen obecne - svet není cerny nebo bily, ale to ti casem mozna dojde take

Datum: 29.04.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T-14

F 22 je nejlepší stíhačka na světě a ještě nějaký čas bude. B 2 je nejlepší bombardér na světě a ještě nějaký čas bude. T 14 je nejlepší tank na světě a ještě nějaký čas bude. člověk by měl být schopen nestranného nadhledu a to i tehdy když fandí některé straně. Jinak je jeho pohled zkreslený...!!! Já momentálně nikomu nefandím..No nebo jak v které věci...Což neznamená že můj pohled není zkreslený:)...!?

Datum: 29.04.2016

Vložil: Tony Balls

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T-14

Pravda je taká, že Rusko opäť vstáva z popola a Putin drží v rukách gule, ale nejsou jeho.

Rusko nenì Putina nýbrž bolševické elity, která terorizuje lid z důvodů vlastního prospěchu a moci používá nástroje, které by byly inspirací a zdrojem obsáhlého, zdlouhavého učení i pro samotného Putina.

Putin možná drží cizí koule , ale ty jeho svírá opravdu mocná sílá Jelcinů a Oligarchů.
Putin je z chudé rodiny a díky svinstvu byl vybraný jako nástroj. Je to bývalý špion, člen KGB.
Není nutné to Putinovi dávat za vinu. Byl to chudý kluk, co se chtěl někam dostat a uniknout chudobě a beznaději i za cenu vražd a mnoha zničených cizích životů.
To co dělá zlo z Ruska není Putin , on to mu jen napomáhá a akceptuje to na úkor vlastího zisku.

Rusko vlastně za západem technologicky, ekonomicky, vývojově hluboce zaostává, ale západ v boji proti Rusku zaostává silně. Rusko dosud Západu ušťedřilo mnoho ran.
Západ se vlastně jen brání a hájí své pozice a to ješte chabě.

Co se týče Armaty, myslím že je to podařený stroj. Čas ukáže co na to Leo 3-140.

Datum: 29.04.2016

Vložil: vombat

Titulek: LEOPARD 3

Souhlasím že první reakce na ARMATU bude Leo 3. Nemáte o něm nějaké informace? Já jsem našel něco "přímo od pramene" https://www.rheinmetall-defence.com/en/rheinmetall_defence/public_relations/news/detail_1408.php Potom několik obecnějších informací https://www.autobild.de/artikel/mbt-technologietraeger-neuer-panzer-4203368.html https://sputniknews.com/europe/20150523/1022481431.html https://nextbigfuture.com/2015/01/ukraine-russia-war-spins-up-cold-war-20.html https://ir-ia.com/news/germany-considering-to-jointly-develop-leopard-3-tank/ A nakonec nějaké ty obrázky o kterých nikdo neví jak moc mají společného s realitou https://grabcad.com/library/leopard-iii-prot-concept-1

Datum: 29.04.2016

Vložil: SD

Titulek: Re: LEOPARD 3

Já něco mám v archivu.
Vím jak bude vypadat podvozek, kanón atd... věž nemám...

Datum: 29.04.2016

Vložil: SD

Titulek: Re: Re: LEOPARD 3

Mimochodem podvozek pro leo-3 je dlouhá léta připraven...a vypadá podobně jako T-14- možná se kluci inspirovali od němců

Datum: 29.04.2016

Vložil: SD

Titulek: Re: Re: Re: LEOPARD 3

Teda nově 130 mm. Zmenšují 140 mm kanón, který je testován už dlouho.

Datum: 30.04.2016

Vložil: vombat

Titulek: Americká odpověd na ARMATU. Revoluce nebo slepá ulička...

Zapomente na pancéřování! Zapomente na mnohatunové kolosy! Americká asymetrická odpověd na ARMATU jsou revoluční vozidla programu GXV-T která mají vítězit díky mobilitě a stealth vlastnostem. Videa sice vypadají že byla přidána na apríla, silvestra nebo jejich tvůrce také někdo drží za gule :)... https://www.youtube.com/watch?v=OWllcHcn8z8 https://www.youtube.com/watch?v=GJENyrYnVf4
Nicméně program GXV-T je skutečný a teprve budoucnost ukáže jaké bude mít plody...???!!!
https://en.wikipedia.org/wiki/DARPA_GXV-T
https://www.darpa.mil/news-events/2014-08-18
https://www.gizmag.com/darpa-gxv-t-contracts/43011/
https://www.trdf.co.il/eng/kolkoreinfo.php?id=4248
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3562458/US-Army-reveals-radical-new-self-driving-troop-carrier-GXV-T-soldiers-sealed-inside-automatically-reconfigure-armour-bounce-missile-attacks.html
Co si o tom myslíte?

Datum: 30.04.2016

Vložil: SD

Titulek: Revoluce nebo slepá ulička...

Myslím že program GXV-T je pro USA.
Ale Evropa má jiné potřeby, nepochybuji,že Leo-3-130 bude realizován

Datum: 30.04.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: Re: Re: LEOPARD 3

Podvozek Armaty je "je jen upravená verze" podvozku tanku T-95, který již měl bezosádkovou věž a tato koncepce sahá hlouběji do dob ještě SSSR. Tudíž německá inspirace nebyla potřebná, když něco takového již dávno jezdilo po rasiji.... i když pravda pouze prototypy, ale zcela funkční

Datum: 01.05.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: Re: Re: LEOPARD 3

Rusi vytváří dojem že postavili supertank T 95. A protože zjistili že je strašně drahý a oni zrovna nemají moc peněz využili z T 95 jen něco aby to nebylo tak drahé ale stejně to bylo mnohem lepší než západní konkurence. Postavili ARMATU. No a když přijde západ s něčím novým nebo když budou rublíky. Tak začnou vyrábět T 95. Tank který už včera byl tam kde bude západ zítra... Může to být pravda. Může to být maskirovka. Kdo ví?...

Datum: 01.05.2016

Vložil: Znám objekt 195

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: LEOPARD 3

Objekt 195/-T95 je opravdu těžký tank se 152 mm dělem.

Datum: 04.05.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: LEOPARD 3

Rusové skutečně postavily tank T-95, však není problém si najít info, drahý byl obzvláště v porovnání s T-90. Dnes je již jasné že T-95 se již vyrábět nikdy nebude, místo toho tu je Armata, tento projekt vytvořil platformu pro celou rodinu nových bojových vozidel, takže se ospravedlnily náklady. Rusové mají v záloze 152mm, ale moc se jim do toho nechce, velká ráže, velké náboje, tudíž malý palebný průměr, proto využití kombinace s 30 mm autokanonem. I když podvozek armaty je na to dimenzován. Také se uvažovalo o novém 135mm kanonu, ale již delší dobu je ticho.

Datum: 05.05.2016

Vložil: SD

Titulek: 152

To není pravda, že se jim do toho nechce. Rusko dodělá armatu a začne vyrábět vozidlo na armatě se 152 mm dělem!!!! Pozor ne kanónem.
Nebude to tank a nebude to dělo. Tyto stroje mají v rusku tradici od druhé světové války.
Co to tedy bude?
Bude to na podvozku tanku, nejspíš T-14, bude to upravené dělo nejspíš z Koalicije, ale nebude možné střílet nepřímou palbou, pouze přímou palbou.
Je to tzv. těžký ničitel tanků pro podporu T-14 .
Údajně běží realný vývoj.

Datum: 06.05.2016

Vložil: vombat

Titulek: Re: 152

Takže klasický stíhač tanků. A měl by mít věž? Nebo to bude návrat k bezvěžovým TD? Což by umožnilo zvětšit zásobu munice. A bude to když tak klasické bezvěžové TD s největším pancířem vpředu. na bocích trošku a vzadu nic? Nebo?

Datum: 06.05.2016

Vložil: Locket

Titulek: Re: Re: 152

Takovéto úvahy o moderním stíhači tanků skutečně v Rusku probíhají... něco jako moderní ISU-152 vím o tom, ale zatím to není nic jistého a jsem spíše skeptický (dnes máme PTŘS a na případné boření opevnění dnes již existují lepší prostředky). Určitý řekněme "okruh lidí ve vedení" se snaží protlačit na Armatu tankový 152mm kanon, který již byl stejně vyvinut pro T-95, ovšem zatím převažuje "okruh lidí" kteří stojí za ponecháním ráže 125mm. Vždyť Armata zachovává ráži, ale kanon je vlastně zcela nový a výkonnější oproti tomu co je např. na T-90A. Kanon větší ráže v budoucnu může být nainstalován např. jako reakce na případný nový západní kanon apod.

Záznamy: 1 - 29 ze 29

Vyhledávání