internetový armádní magazín

Oficiální představení letounu MiG-35

27.01.2017 17:45

Ruská společnost MiG (součást korporace OAK) oficiálně představila svůj nový letoun MiG-35 generace 4++. Dne 26. ledna proběhlo představení ruskému prezidentovi Putinovi a 27. ledna pozvaným delegacím a vojenským přidělencům. Vlastní letovou ukázku zajistil dvoumístný stroj verze MiG-35UB s modrým trupovým číslem 712, zatímco v hale si odbyl statiku stroj s číslem 702.

Letoun MiG-35 má být nástupcem typu MiG-29, který je v ruském vojenském letectvu považován za nosný frontový stíhač. V inventáři se momentálně nachází asi 350 letounů několika různých verzí, přičemž více než polovina je uložena ve skladech (především starší verze).
Letoun MiG-35 má podle ruských představitelů disponovat i velkým exportním potenciálem. Ten by měl být naznačován širokým zájmem letectev různých zemí, především těch, které mají zkušenosti s provozem MiGů-29.

Letoun MiG-35 vývojově přímo navazuje na typy MiG-29M/M2 a palubní MiG-29K/KUB. Má však ještě lepší provozní vlastnosti a vyšší bojovou efektivitu. Může útočit na vzdušné i pozemní a námořní cíle, a to nejmodernější raketovou i pumovou výzbrojí. Dolet letounu má být až 1,5 krát větší než u původního typu MiG-29. Vybavení nového stroje se má všeobecně velmi přibližovat úrovni vybavení letounů páté generace. Militarybox, CC BY-SA

                                                                    XXXXXXXXXX

                                                                       MiG-35UB  

                                                    (foto: Alexej / RussianPlanes / FU)

 

 

Diskusní téma: Oficiální představení letounu MiG-35

Datum: 28.01.2017

Vložil: Xawier

Titulek: Re: MIG-35

Zároveň musím říct, že Mig-29/35 je opravdu mimořádně krásný stíhací letoun, který předběhl svou dobu. Stejně tak jako třeba F-16 jsou to legendy porovnatelné s Golfem, MINIm nebo třeba "kachnou" 2CV v automobilovém průmyslu...

Datum: 28.01.2017

Vložil: Xawier

Titulek: MIG-35

Můj názor je, že Mig-35 je tak trochu křeč! Rusko se tak moc snaží zachránit konstrukční kancelář Mig, že objednalo nové Mig-29SMT i když je vůbec nepotřebuje, stejně tak, jako objednalo menší počet Mig-35, i když je vůbec nepotřebuje... Su-30SM dokáží vyrábět levněji s porovnatelnými náklady na provoz a přitom je tento letoun mnohem výkonnější. MIG neskutečně moc potřebuje zakázky na Mig-35 ze zahraničí!!! Což ale významně podpoří jen zavedení tohoto stoje v ruském letectvu... Proto si myslím, že dojde k zavedení Mig-35 ve VVS jen v menším množství a výhledově dojde k jejich prodeji do zahraničí (řekněme do dvaceti let). Stejný osud čeká Mig-29SMT (jen o trochu dříve).

Datum: 30.01.2017

Vložil: Pospa

Titulek: Re: Zaostávání Ruska

No...já jsem zaznamenal zprávu, že padl světový rekord ve stoupavosti nového PAK-FA, takže ani se "starými" motory to nebude žádné ořezávátko. A co jsem viděl celkem detailní srovnání jednotlivých parametrů letounu ve srovnání s F-22, myslím, že je to plnohodnotný letoun 5. generace ;-)

Datum: 27.01.2017

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Zaostávání Ruska

To je stejně stupidní názor, jako tvrdit při představení F-16 block 60, že USA fatálně zaostávají za Ruskem, protože Rusko již má Pak-Fa....

Datum: 27.01.2017

Vložil: Alex

Titulek: Re: Zaostávání Ruska

Jo máte "úplnou pravdu". Rusové už sedmdesát let fatálně zaostávají za USA (za tu dobu nabrali asi šedesátiletou ztrátu) a přesto USA s několikánásobně výkonnější ekonomikou, slavnými leteckými firmami a tajnými vývojovými laboratořemi musí neustále pořádně "šlapat do pedálů" a shánět všude možně pokoutně po světě ruská letadla k testování a ověřování výkonů, charakteristik a technologií, aby uchránily hypotetickou převahu, o které sami sebe přesvědčily a snaží se přesvědčit i ostatní svět.

Datum: 27.01.2017

Vložil: Karel

Titulek: Zaostávání Ruska

Předvedení "nového" letounu spíše potvrzuje dnes již téměř fatální ruské zaostávání za USA. Vedle amerického letounu F-35 tento vypadá tak trochu jako z předcházejícího desetiletí, což ostatně také je. Po zprávě, že nový motor pro PAK-FA bude až v roce 2020, můžeme jenom konstatovat, že v současné době ruský letecký průmysl není schopen vyrobit stíhací letoun 5. generace.

Datum: 27.01.2017

Vložil: Alex

Titulek: Fulcrum

Tak staré a stále pěkné.

Datum: 28.01.2017

Vložil: sup

Titulek: Re: Re: Re: MiG-35

Myslíte? a v čem? Přezbrojování pluků "lehkých" MiGů-29 na "těžké" Su-30SM začalo roku 2013 na "Transbajkale" a to nejsou devadesátá léta minulého století. Byla to velmi dobrá volba díky vytrvalosti a doletu v ohromných ruských "prostorech" oproti MiGům-29 (spíše schopni "pouze" bodové obrany-ideální tak pro ČR, né Sibiř), piloti jsou nadšení, velitelé spokojeni. Díky "na sebe vyděláním" v podobě indických Su-30MKI je dokáží vyrábět celkem rychle a docela "lacině". I námořní letectvo se třese na Su-30SM kterými chce nahradit jak Su-27 tak i těžké taktické bombardéry Su-24M a opět tu není žádná potřeba lehkého stíhače. Naopak RSK MIG bude v budoucnu pověřena vývojem ještě "těžšího" stroje a to náhrady letounů MIG-31BM, a to je typ stroje který RF skutečně potřebuje. Těžký, velmi rychlí záchytní stíhač velkého dosahu a únosnosti. To je budoucnost, ovšem na druhou stranu takovýto stoj nebude pravděpodobně vůbec exportován.

Datum: 27.01.2017

Vložil: AusPow

Titulek: Re: Re: MiG-35

Očividně víte o čem píšete, akorát že používáte vývody a teze platné v devadesátých letech minulého století.

Datum: 27.01.2017

Vložil: sup

Titulek: Re: MiG-35

Ono to není tak jednoduché. Ruské VVS lehký stíhač skutečně "příliš nepotřebuje". Toto tvrzení dokazuje přezbrojování frontových pluků používající MiGy-29 na Suchoje Su-30SM. Přednost dostala jednotná těžká platforma T-10S tedy Su-27 a jeho potomci T-10PU tedy Su-30, T-10K tedy Su-33, T-10IB tedy Su-34 a poslední T-10BM teda Su-35. To v současnosti například dělají i moderní automobilky, kdy na jedné platformě stavějí více vozů různých značek jako např. VW Golf, Škoda Oktávia, Seat Leon apod. Velmi moderní, rozumné i finančně efektivní řešení. MiG-35 vznikl původně jako exportní projekt pro Indii, tedy ne z podnětu ruské VVS, ale to neznamená, že by ho ruské VVS nebyli schopny upotřebit. Ale kde se dnes nacházejí ještě v Rusku pluky MiGů-29? Domnívám se, že nákup MiGu-35 je hlavně pro podporu exportu a v tomto případě je co nahrazovat a neztratit lukrativní trhy. Na druhou stranu je MiG-35 vyspělí moderní stroj, jehož aerodynamická koncepce, obratnost a letové schopnosti a výkony jsou mnohem lepší než třeba čínský "stealht" J-31. I letoun páté generace vzniká jako platforma T-50, takže se do budoucna můžeme dočkat také několika typů postavených na platformě T-50, již víme o jednomístným víceúčelovým stíhači, primárně určeným pro vybojování vzdušné převahy pro ruské VKS. Druhý bude exportní model pro Indii, pravděpodobně dvoumístný víceúčelový stroj. Dvoumístný stroj si časem najde cestu i do ruského letectva, rusové vždy využívaly "spárky". Rozdíl mezi nimi může být jako např. u ruského Su-27S/SM a indického Su-30MKI, posléze se objevil ruský Su-30SM. Dále co se týče vybavení tak těžký stíhač může používat větší, těžší a výkonnější radiolokátory (porovnejte MiG-29 s MiG-31), takže velmi pravděpodobný by byl vývoj více systémů možná na stejné platformě, také systémy REB je dobré míti co nejrozmanitější z ryze praktických důvodů.

Vyhledávání