internetový armádní magazín

Postup v čínském programu letounu FC-31

19.12.2016 17:35

Druhý prototyp čínského víceúčelového bojového letounu FC-31 (J-31) Gyrfalcon od společnosti Shenyang Aircraft Corporation (SAC) se pravděpodobně dostane do vzduchu ještě před koncem letošního roku, nejpozději pak počátkem roku příštího. Podle některých novinářů tomu nasvědčují v rychlosti prováděné úkony a operace běžně spojované se záleten nového typu.

                                                                        XXXXXX

                                                             první prototyp FC-31

                                                            (foto: china int. / FU)

 

Druhý letový prototyp FC-31 se má od toho prvního údajně znatelně lišit. Předpokládají se tvarové změny vedoucí ke zlepšení aerodynamiky a dosažení vyššího stupně stealth. Do upravené přídě by měl být instalován nový AESA radar Setsu KLJ-7A a nový elektrooptický lokátor. Letoun by také měl dostat novější avioniku, která by měla být podobná té, která byla prezentována v letošním roce na letecké výstavě v čínském Zhuhai pod názvem "Advanced Avionics Concept". Pilotní kabina by měla nově disponovat jedním velkým a dvěma malými multifunkčními zobrazovacími displeji. 

U druhého prototypu FC-31 se předpokládá zvětšení vnitřních zbraňových šachet. Ty by měly pojmout až šest protiletadlových řízených střel SD-10A se skládacími nosnými a řídícími plochami.

O pohon FC-31 se mají starat domácí čínské motory WS-13A/B nebo ruské motory série RD-93.

Letouny FC-31 by se údajně měly v budoucnu stát čínským exportním hitem a představovat levnější alternativu k americkému F-35A. Militarybox, CC BY-SA

                                                                       XXXXXXX

                                                               první prototyp FC-31

                                                               (foto: china int. / FU)

 

Diskusní téma: Postup v čínském programu letounu FC-31

Datum: 20.12.2016

Vložil: mates

Titulek: re

Bohužel vzhled neni vse,ostatně je to vidět u nových čínských bitevních vrtulníku,které vypadají oproti napr. Apachi ci Mi-28 jako o generaci novější stroje,nicmenev realu za nimi těžce pokulhávají ve všech oblastech.

Datum: 21.12.2016

Vložil: Skeptik

Titulek: Re: re

Stejný dotaz jako na JSK ... to víte z nějaké srovnávací studie, nebo je to jen pocit?

Datum: 27.12.2016

Vložil: Cpt. Morgan

Titulek: Re: Re: re

tiez je velm zabavne ako sa vsade v zapadnych mediach snazia pisat, ze je to ken kopia F-35, pricom drak F-35 je jednomotorovy s kratkymi kridlami a uplne inak posunutymi proporciami a posobiskami sil. Viditelne je zjavne, ze je to drak s rovnakymi proporciami ako MiG 29, rovnake dimenzie, rozlozenie prvkov, tazisko aj posobiska sil pvladacich ploch. Okrem toho je tot tiez rovnako dvojmotorak. To s F-35 nema spolocne vobec nic a ma vsetko spolocne s MiG 29m akurat ma na draku z MiGu natiahnutu stealth hranatu kozku. To je ale tazko vysvetlovat ludom, ktori nechapu, ze aj F-22 je iba zhranateny F-15 s takmer identickym navrhom draku a ze Pak Fa je v podstate zhranateny Su 27. Na to treba mat schopnost porozumiet videne. Vacsina prispievatelov napr. na Armadnich novinach takou schopnostou tragicky nevladne. Vidia hranate prechody na kozi, tak je t pre nich Raptorsky, alebo ak je to mensi stroj, je to lajtningsky. Dimenzie, proporcie, previsy, posobiska, tazisko, celkova hlavna koncepcia, to vsetko je nepodstatne, podstatna je ideologicka pravovernost. A z toho vyplyva aj ich citovanost v mejnstrime. Rovnako je to aj s uvedenymi kvalitami zapadnych strojov. Vsetko je to iba v deklarativnej roivne veriacich. Ziadne parametre nie su potrebne, lebo aj ked maju azijske stroje parametricky zrovnatelne vykony, urcite to nie je pravda. AESA nie je AESA, ale iba taka nevykonna aesa, ktoru v podstate porazi aj zastarany radar na eurofighteroch, lebo zapadne je ovela lepsie, aj ked je to horsie. Pojmy ako sensor fusion, datalink, irst, maju zmysel jedine pri zapadnych masinach a vychodne sroty ich pouzivaju iba ako ironiu, kde nemaju ziadny relany vyznam. O tom je presvedceny kazdy spravny demokrat a cez nasu vesnicu ziadny stealth commie rat neprejde. Preto je asi bezvysledne pytat sa na pricinu dojmov u dojmologov ako vyssie.

Datum: 20.12.2016

Vložil: Jan

Titulek: náhrada

super...až to doladí, skončí leasing na Grippeny, tak v rámci posílení česko-čínských vztahů si jednu letku pořídíme :-). Na F-35 zdroje nebudou, tak lepší jak drátem do oka.

Datum: 19.12.2016

Vložil: AusPow

Titulek: FC-31

Celkem pikantní bude porovnání FC-31 a MiG-35.

Datum: 19.12.2016

Vložil: Jirka4form

Titulek: FC-31

Nikdo nemůže Číňanům upřít, že jejich FC-31 je krásným steath letadlem a pokud se jim ho podaří během několika málo let dopracovat a začít nabízet za dobrou cenu, tak bude úspěšné.

Datum: 19.12.2016

Vložil: Pepe

Titulek: Re: FC-31

Máte pravdu, co se vzhledu týče, tak Číňan vítězí nad oběma Američany. Zajímavé by bylo, aspoň přibližně vědět, kolik technicky a technologicky skutečně ztrácí na F-35.

Datum: 20.12.2016

Vložil: jsk

Titulek: Re: Re: FC-31

Ztrácí tak 20-30 let, záleží jak v čem...

Datum: 20.12.2016

Vložil: Skeptik

Titulek: Re: Re: Re: FC-31

Vy znáte TTD obou typů, nebo je to jen vykřik do tmy?

Datum: 20.12.2016

Vložil: jsc

Titulek: Re: Re: Re: Re: FC-31

jsk zná ty parametry zlela bezpečně :-)))

Vyhledávání