internetový armádní magazín

Program PAK FA - Suchoj T-50 - stav leden 2016

25.01.2016 10:20

Neletové exempláře

T-50-0 / T-50-KPO - základní neletový prototyp - statické zkoušky

T-50-KNS - stend pro pozemní zkoušky palubních systémů a motorů

T-50-6-1 - neletový prototyp druhé fáze (s novými motory)

                                                          první tři letové prototypy T-50

                                                       (foto: Alex Beltyukov / CC BY-SA) 

 

 

Letové exempláře

T-50-1 - první letový prototyp - 1. let leden 2010

T-50-2 - druhý letový prototyp - 1. let březen 2011

T-50-3 - třetí letový prototyp - 1. let listopad 2011 - 1. od srpna 2012 vybaven radilokátorem

T-50-4 - čtvrtý letový prototyp - 1. let prosinec 2012

T-50-5 - pátý letový prototyp - 1. let říjen 2013 - v červnu 2014 vážně poškozen požárem,

             opraven pomocí dílů rozestavěného prototypu T-50-6,

             po opravě nese označení T-50-5R - 1. let říjen 2015

T-50-6 - plánovaný šestý letový prototyp - rozebrán, část dílů použita na prototypu T-50-5R

T-50-6-2 - šestý letový prototyp - náhrada za T-50-6, zalétání naplánováno na prosinec 2015

T-50-7 - sedmý letový prototyp - zalétání naplánováno na rok 2015

T-50-8 - osmý letový prototyp - zalézání naplánováno na rok 2015

T-50-9 - ?

T-50-10 - ?

T-50-11 - letový prototyp, poslední plánovaný, dokončen na 60-70%

 

V roce 2016 by měly být zalétány prototypy T-50-6-2, T-50-7 a T-50-8, u kterých se tak nestalo podle plánu v roce 2015. Teoreticky by měly být zalétány i další tři prototypy, z jichž však pouze u T-50-11 je znám stav.

Ke konci roku 2016 by mělo tedy existovat, a v testech být zapojeno všech plánovaných jedenáct letových prototypů. Poslední rusko-indická dohoda o dalším financování programu však hovoří o postavení pouze osmi prototypů pro Rusko.

Tři prototypy odvozeného letounu PMF / FGFA by měly být postaveny pro indickou firmu HAL a předány do Indie do roku 2019. První by měl být zalétán v roce 2018. Indická strana však vyžaduje provedení padesáti zásadních změn oproti prototypům PAK FA, včetně jiné konfigurace radiolokátoru s 360o obzorem a motorů o větším tahu.

V roce 2017 by měla být zahájena sériová výroba letounů určených pro ruské letectvo. To by mohlo první stroje oficiálně převzít v roce 2019.

V roce 2020 by měla být zahájena výroba prvních exportních strojů - zájemcem je Bahrajn.

Zdroj, autor: Leonid-VP, TASS, Militarybox - CC BY-SA

 

 

Vyhledávání

 

 

 

 

 

faynmobil120x600.gif