internetový armádní magazín

Suchoj a MiG vytvoří společnou divizi v korporaci OAK

21.06.2017 07:15

Podle vyjádření prezidenta ruské Sjednocené letecké korporace OAK Jurije Sljusareva se současné společnosti Suchoj a MiG spojí do jedné divize vojenského letectví vrámci OAK v roce 2019. Korporace OAK bude od konce roku 2019 působit jako jednotný právní subjekt, a to podle plánu schváleného již v roce 2016.

Značky Suchoj (Su) a MiG zůstanou v divizi vojenského letectví zachovány a ani jedna z nich nezmizí ze světa letectví. Vytvoření jedné divize vojenského letectví je především důsledkem špatných hospodářských výsledků společnosti MiG. Té se příliš nedaří již od první poloviny devadesátých let minulého století. V současné době je její náplní činnosti především výroba a servis bojových letounů řady MiG-29 (MiG-29K, MiG-29M/M2, MiG-35). V zásobě má však připraveno několik projektů, z nichž jako nejperspektivnější (a možná realizovatelný pod značkou MiG) se jeví dálkový přepadový stíhač - náhrada typu MiG-31. Pokud bude vývoj zahájen, první výsledky lze očekávat někdy v druhé polovině dvacátých let. Militarybox, CC BY-SA

                                                                         MiG-35

                                                       (foto: O. Belyakov / CC BY-SA)

 

Diskusní téma: Suchoj a MiG vytvoří společnou divizi v korporaci OAK

Datum: 22.06.2017

Vložil: Mirra

Titulek: Re: Re: MIG ma...

spíš bych to bral že roste tlak na efektivitu - a část vývojových prostředků mohou sdílet obě kanceláře. Je sice fajn že mají nějaký zisk, ale tady je nutnost dávat čím dál větší prostředky na nový vývoj, s oprašováním a lehkým upgradem za levno už se nevystačí. A kvalitní nový výzkum je bezedná díra na finance.

Datum: 22.06.2017

Vložil: David

Titulek: Re: MIG ma...

Přesně tak. Právě proto tak trochu nechápu, proč se MiG vzdává své samostatnosti. jistě, vedle Su je jako trpaslík a jeho zisk je nižší, ale přeci jenom je. Chápal bych, kdyby firma byla ztrátová. Ale takhle mi to připadá zbytečné

Datum: 21.06.2017

Vložil: Xawier

Titulek: MIG ma...

...take rozpracovano nekolik projektu bezpilotnich letadel v lehke a stredni kategorii (vcetne ozbrojenych). MIG v techto pripadech pracuje na zakazku ministerstva obrany a nektere typy jsou tesne pred dokoncenim, tzn. jiste se brzy objevi v seriove produkci. Mimochodem loni MIG hospodaril s cistym ziskem 5,6 miliard rublu a letos se pocita s navysenim o minimalne 15 procent. Takze na tom zase neni zas az tak spatne...

Datum: 21.06.2017

Vložil: David

Titulek: MiG

Je to vlastně něco podobného jako na Ukrajině s Antonovem, který se také jen začlenil do Ukroboronpronu a jinak se jede dál. A stejně si myslím, že je to škoda, k Migům mám sentimentální vztah. Teď jen aby byli schopni dál produkovat zajímavá éra

Datum: 21.06.2017

Vložil: Pepe

Titulek: MiG

MiG má sice problémy, ale Rusové by byli hloupí, kdyby tuto značku nechali padnout. On MiG není ve své podstatě samostatný již dávno, akorát, že teď se změní struktura a slovo MiG bude napsáno v jiném "chlívku".

Datum: 26.06.2017

Vložil: vombat

Titulek: Pozor na velké oči!

Pozor na velké oči!

Ekonomické zákony platí pro každého. Rusko nepostaví levně drahou techniku. Se svým Oligarchicko-klientelským kapitalismem spíš o něco dráže.
Existuje pořekadlo že z výsledku války se vždy mnohem více poučí ta strana která prohrála. Rusko ovšem jako by svou ekonomicko-politickou porážku
ve studené válce vůbec nebralo v úvahu. (a to nejen v ekonomické sféře). Jaké to může mýt následky. No minimálně ty zřejmé.
Projekty jež jsou
nadějnými zajímavými prototypy se mohou dočkat sériové výroby v počtech jež se příliš neliší od počtu vyrobených prototypů. Toto bude patrno tím
víč čím technologicky náročnější projekt. Např po praktické stránce odtroubený PAK-DA. Rusko by se dle mého ač mu (v současné podobě)nefandím! mělo soustředit na

méně projektů a hlavně na jejich efektivní masovou produkci. Například vámi zminovaná Angara. První start 2014. A od té doby nic. Kolosální druhý
start se měl uskutečnit 2016. Ovšem plán nebyl dodnes naplněn na 100%...Srovnejte jen s revoluční Space X. S jejich vícenásobně použitelnou raketou
neustále zkracující prodlevu mezi starty. Poslední dva 3. 6. 2017 a 23. 6. 2017. A stále rychleji levněji. Příští rok má startovat těžký Falkon
a na Mars vynese možná hned dvě nové lodě dragon. Nová superraketa pro "státní" NASA, SLS má vynést další novou lod Orion na oblet měsíce. Nepočítám třetí
lod od ULA...To že Angara s novou ruskou lodí Federacia (Která byla pozastavena byt projektově rozpracovaná a v německu nakoupili linku na výrobu kompozitů ted na...)
Poletí s ruským modulem k plánovanému nástupci ISS ,Deep Space Gateway. Tak tomu věří dnes jen ti nejvěrnější Putinovi poddaní.Naopak spojení
Suchoj a MiG do jednoho ekonomického celku a zároven ponechání Legendární obchodní značky MiG je rozhodně krok správným směrem! Toto je cesta
pro Rusko. Umožní produkovat lepší letouny levněji a v budoucnu díky tomu možná vzlétne další typ MiGu. Vždyt at už Rusku fandíme nebo ne.
Kdo by nechtěl vidět nový MiG!!!

https://www.aereo.jor.br/2011/01/02/um-mig-de-quinta-geracao/

Datum: 22.06.2017

Vložil: Roll

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: dobré riešenie

S modernizovaným MiGem-31BM se počítá cirka do roku 2030. Jeho modernizace není primárně kuli Arktidě, jde celkově o vylepšení jeho schopností. Samozřejmě je možné využít platformu T-50, jde o to co budou rusové požadovat, protože pro přepadový stíhač v kategorii jednatřicítky není nejvhodnější. V roce 2030 budou ruská VKS ("vzdušně-kosmické-síly") chtít zasahovat i v "přilehlém vesmíru" viz. S-500, protisatelitní Pl-19 Nudol a leteckou složku tvoří právě MiG-31. Pro Rusko je tato kategorie nadále velmi důležitá a pokud bude vykalkulována potřeba tohoto stroje bude vyvinut, nehledě nato, zda si to mohou dovolit, to je v poslední době oblíbené, nehledě že se to na "západě" tvrdí u všech nových ruských programů a ejhle máme tu Armatu, Kurgance, Bumeraga, Boreje, Jaseň, T-50, Sarmat, Angaru, Vostočný atd.

Datum: 22.06.2017

Vložil: Pavel

Titulek: Re: Re: Re: Re: dobré riešenie

Také myslím, že Rusko využije spíše T-50. Mig právě provádí hloubkovou modernizaci MiGu-31 (vyměňuje se elektronika a navigační systémy pro lety v Arktidě), takže v operační službě ještě nějakou dobu zůstane. Do té doby bude dostatek T-50. Zároveň, ale mig stále informuje, že pracuje na nástupci, který by se měl objevit v roce 2025.

Datum: 22.06.2017

Vložil: David

Titulek: Re: Re: Re: dobré riešenie

Je ale diskutabilní, zda si Rusko bude moci přepadovou stíhačku dovolit. A otázkou je i to, jestli ta kategorie sama není již překonaná. Jistě, vzhledem k rozloze území, specifickým podmínkám Ruska atd. se Rusku přepadové stíhačky, jako je Mig-25 a MiG-31, osvědčily. Ale od té doby se letecká technika přeci jenom posunula. Je možné, že Rusku budou stačit T-50 a jeho odvozeniny, případně Su-35

Datum: 22.06.2017

Vložil: Roll

Titulek: Re: Re: dobré riešenie

V podstatě neexistuje. Su-30M2 slouží převážně jako cvičná "spárka" u pluků modernizovaných stíhačů Su-27SM/3. A Su-30SM nahrazuje MiG-29 u "frontových pluků" VKS jako víceúčelový stroj. Obdobně i u námořního letectva nahrazuje zároveň stíhací Su-27P a bombardovací Su-24M, tedy je Su-30SM v pozici spíše "stíhacího bombardéru" s výbornou schopností vzdušného boje. MiG-31 je jiná kategorie přepadového obraného stíhače. Su-30 nedosahuje nejen rychlostí a výšek jako MiG-31, nedisponuje ani zbraněmi velmi dlouhého dosahu vzduch-vzduch jako R-37M a hlavně nedosahuje kvalit radarového systému na palubě MiGu-31BM. Nepředpokládejme, že začnou úplně od nuly viz. MiG-25->MiG-31 a jediný zatím rozběhnutý program, tedy PAk-FA jde podle všeho vcelku dobře bez velkých potíží. Nyní se připravuje "comeback" Tu-160M2.

Vyhledávání