internetový armádní magazín

Suchoj Su-57 Frazor - ruský vývozní artikl

15.02.2019 19:55

Před zahájením letecké výstavy AeroIndia - 2019 v Bangalore poskytl Ilja Tarasenko, víceprezident ruské letecké korporace OAK, rozhovor agentuře Interfax, ve kterém uvedl, že projekt víceúčelového bojového letounu páté generace Suchoj Su-57 je otevřen (zahraničním zájemcům) pro spolupráci za vzájemně prospěšných podmínek a je připraven k vývozu.

                                                                      xxxxxxxxxxx

                                        Su-57 / foto: Grigorij Jablin / russianplanes / FU

 

I navzdory indickému odchodu z programu rusko-indického letounu FGFA vyvijeného na základě ruského Su-57, je Rusko stále otevřené společné práci na tomto projektu. I samotný ruský letoun Su-57 je již připraven vstoupit na trh bojových letounů. Na tomto místě je možno zmínit několik měsíců starou informaci, že velmi vážným zájemcem o tento typ je Vietnam. První jednání již údajně proběhla.

Podle Tarasenka korporace OAK změní přístup k poprodejnímu servisu letadel a přejde k novému modelu, který se bude pohybovat od rozptýlených služeb až po integrovanou službu. Rusko je za tímto účelem připraveno využít infrastrukturu zákazníků a vytvořit u nich nová pracovní místa. Militarybox, CC BY-SA

 

Diskusní téma: Suchoj Su-57 Frazor - ruský vývozní artikl

Datum: 22.02.2019

Vložil: veterán 47

Titulek: Re: Re: Re: Re: Su-57

Ja som nepísal, že F-117 bola stíhačka. Ano bol to bombardér, ktorý mal neviditelne preniknuť nad úzenie nepriateľa a zlikvidovať dôležité ciele vrátane PVO.

Datum: 20.02.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Su-57

F-117 nebola stíhačka, ale bombardér. F-22 je náhradou za F-15 a jej úlohy pribúdali presne naopak. Najskôr bola určená len na vybojovanie vzdušnej prevahy a až potom získala aj schopnosti ničiť pozemné ciele.

Datum: 19.02.2019

Vložil: veterán 47

Titulek: Re: Re: Su-57

Ja sa tu nehádam o dátumoch. Ja tu iba konštatujem, nakoľko boli ruské stroje mladšie, tým boli aj lepšie a vývoj ďalších verzii to len a len potvrdzuje.
Zrejme Vám vypadla aj tá skutočnosť, že Rusko (ZSSR) aj predtým vyrabalo kvalitné lietadla. To, že dostavali na frak od izraelcov, nebolo spôsobené kvalitou lietadie , ale pilotov. Preto USA začali vyvýjať a vyrábať F-117. Bol to však brak, o čom vedeli sami. F-22 mal byť vlastne náhradou. V Ďalšej dobe vývoja mu však pripadla úloha, vybojovania nadvlády vo vzduchu. A to je ten prínos návštevy ruských Su v Top Gune.
Ten Top Gun si môžete jednoducho overiť.

Datum: 20.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Su-57

no je vidět jak jsi stále mimo, avionika byla více než výtečná....hele už jsem ti to říkal jednou, bud radši potichu, běž si psát na AN a zkus si něco nastudovat o avionice Mig25.
Mamlasi, Mig25 - vysoce výkonný, rychlejší než F-15, neměl problem bojovat se stíhačkami protivníka, v Iráku sestřelil F-18 a američní piloti F-15 ho raketami dlouho nedokázali sestřelit až pokud pilot udělal chybu a chtěl s nima bojovat na dogfight - jediná věc, v čem je F-15 a trochu lepší než Mig25.

Datum: 20.02.2019

Vložil: Jerry

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Su-57

Ano, byl to přepadový stíhač určený k sestřelování vysokoletících vysokorychlostních bombardéru jako měla být Valkyria. Jenže nebyla a tím Mig-25 se svým malým dosahem a mizernou avionikou poněkud ztratil smysl. Ten měl a má pro Rusy až Mig-31. F-15 byl vysocevýkonný, rychlý, dobře manévrovatelný stroj pro vybojování vzdušné nadvlády (tedy boj se stíhači protivníka).

Datum: 20.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Su-57

Mig-25 byla první stíhačka na světě, která umí MACH 3 a rekord držela i ve výškovém dosahu. Mig-25 vznikl o několik let dříve než F-15...
nicméně to co kdo dříve je směšné

Datum: 20.02.2019

Vložil: Jerry

Titulek: Re: Re: Re: Su-57

F-15 byl air superiority fighter. Je asi takovou kopií Migu-25, jako je Tu-160 kopií B-1 Lancer… On totiž originálem toho designu byl americký ra-5c Vigilante z roku 1958 (Mig-25 byl o 6 let mladší...). Mimochodem už v té době měl instalován systém Fly-by-Wire, průhledový displej pilota nebo digitální palubní počítač.

Datum: 19.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Su-57

Jerry, zase sis nevzal prášek.....pochop, že F-15 zařadili do služby jako odpověd na Mig-25.....tvarověho ho defakto okopírovali, pokud nejsi slepý a blbý tak si toho musíš všimnout. A i ta F-15 byla pro Mig25 prakticky nesestřelitalná, pokud Mig25 měl kvalitního pilota a potřebnou výzbroj, což ukázaly i zkušenosti v zálce v zálivu. Takže o jakém náskoku US tu meleš??

Datum: 19.02.2019

Vložil: Jerry

Titulek: Re: Su-57

Bereš na to prášky? :-D Ono je to přesně naopak. Sověti byli od 50. let min. půl generace za USA v zavádění moderních letounů a to manko nejen nedohání, ale spíš navyšují. F-15 zařadili do služby v roce 1976, F-16 v roce 1978, F-117 v roce 1983. Su-27 1984, Mig-29 1983. Ta letadla byla o něco lepší (jen v aerodynamické části) prostě proto, že reagovala na parametry svých západních protivníků. Vývoj F-22 byl zahájen v roce 1986, tedy v době, kdy Su-27 teprve začínal přicházet k útvarům.

Datum: 18.02.2019

Vložil: veterán 47

Titulek: Su-57

Má tu niekto aspom nejakú predstavu o tom prečo vôbec vznikli lietadlá F-117, 22, 35 či B-2?
USA postupovali vždy podľa jednakého scenára. Ak sa niečo vyskytlo na druhej strane tak to chceli mať. Predvedenie Su-27 v Top Gune, ešte za ZSSR, ukazalo ich prevahu nad všetkými stíhačkami vrátane F-14,15, 16, 18. Po rozpade ZSSR preto nakupili pár Su-27, MiG-29 a podrobili ich dôkladným skúškam na vypracovanie taktiky boja proti ním. V žiadnej z nich sa však nepodarilo dosiahnuť pomer nad 1 : 1. Preto sa zamerali na radarovú neiditeľnosť. Predtým, však už v tejto oblasti videli nejaké možnosti.
V dnešnej dobe však na scénu vstúpili nové moderné prostriedky REB a tie dostali neviditeľné liatadlá tam kde sú tie klasické. Toto je aj jedná z príčin, prečo Rusko nezahajilo masovú výrobu Su-57. Skúsenosti získané pri jeho vývoji, nasadení v Sýrii s americkým nasadením F-22 v tejto oblasti, im asi dali za pravdu byť opatrní.

Datum: 18.02.2019

Vložil: bog

Titulek: dvigateľ

Podľa https://www.hitechweb.genezis.eu/fightersSF04.htm už súčasné motory 117 majú variabilný obtokový pomer, no potvrdenie tejto informácie som nenašiel. Ich odlišnosť od jednotiek 117S pravdepodobne bude spočívať hlavne v uspôsobení na SC.
Že Su-35 dosiahne nadzvuk bez prídavného spaľovania je preukázanie výkonnosti motora, ktorý na to ani nebol strojený. Hodnota obtokového pomeru je významná konštrukčná veličina pre dosahovanie supercruise, experte :)

O izd. 30 sa Rusi vyjadrujú ako o motore pokolenia 5+, čo by mohlo naznačovať aj použitie premenlivého obtoku.
General Electric vyvíja takýto motor pre nasledujúcu generáciu stíhačiek.

Datum: 22.02.2019

Vložil: Superme

Titulek: Re: Každý by chtěl F-22, avšak

Jestli je americké letectvo podfinancované, pak nevím jak bych popsal ostatní letectva včetně toho ruského a čínského :D Ultra mega podfinancované? :D

Datum: 20.02.2019

Vložil: bog

Titulek: Re: Každý by chtěl F-22, avšak

Nehovoriac o tom, že skutočné hodnoty RCS u F-22, 35 a Su-57 sú utajované

Datum: 19.02.2019

Vložil: Cateye

Titulek: Každý by chtěl F-22, avšak

poněkud omezená nabídka letadel pro letku agresorů nemá nic společného s RCS potencionálního protivníka :) Spíše s aktuálním celkovým stavem dlouhodobě podfinancovaného amerického letectva...

Datum: 19.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: je třeba říci, že v porovnání s F35 to rusové zvládli

neotravuj, vem si prášky

Datum: 19.02.2019

Vložil: strix

Titulek: Re: je třeba říci, že v porovnání s F35 to rusové zvládli

LOL! V USA budou Su57 simulovat FúA-18e/f, mají totiž srovnatelný RCS .... to mluví za vše.
Su57 je čtvrtá generace jako vyšitá, proti Su35 nemá žádné výhody..

Datum: 19.02.2019

Vložil: Franta

Titulek: Omny je troll z AN

Omny, zase si bol po rozumy na Armádních novinách a teraz tu machruješ? :-)

Datum: 18.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: je třeba říci, že v porovnání s F35 to rusové zvládli

stejnak největší legrace je to stím 2100 hod místo udajných 8tis. hod....to budou mít zákazníci, kteří si koupili Bčko (v tomhle případě je označení na místě) radost o))

Datum: 18.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: je třeba říci, že v porovnání s F35 to rusové zvládli

zase si neodpustíš ty lži....
jinak myslím, že než se letadlo dostane do série, tak už by mělo být dávno vyřešeno, jestli v něm budou omdlívat piloti o)) jestli je u tebe ok, že se to zjistí až v serii tak to potěš o))

Datum: 18.02.2019

Vložil: Jerry

Titulek: Re: je třeba říci, že v porovnání s F35 to rusové zvládli

:-D Jojo, v garáži stojící prototyp se může jevit jako lepší a méně problémový, než provozní problémy řešící zavedená sériovka. Ale jak říká přísloví, s kecema vystačíš jen do chvíle, než se rozestele.

Datum: 18.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: je třeba říci, že v porovnání s F35 to rusové zvládli

bravurně - nestálo je to majlant jako US a neudělali tu chybu, že zavedli zbrkle do sériové výroby s velkými nedostatky, které se F35 potýká dodnes. Letadlo je dnes už hotové (kromě IZD 30, nicméně supercruise už stejnak má i se stávajícími motory) a je vyspělejší než F22/F35.
Proto US se rozhodli, že začnou s vývoje stíhačky 6.gen, protože rusové jim díky SU57 trochu utekli....

Datum: 18.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: zrovna to jsi trochu zaspal

Vietnam už delší dobu objednává moderní ruské zbraně SU30, ponorky, lodě....

Datum: 18.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: zrovna

mamlásku, už lítá několik let 11 letadel....má bojové zkušenosti v Syrii...jdi někam, když věci nerozumíš

Datum: 18.02.2019

Vložil: Karel

Titulek: Re: Re: Re: zrovna

Tak hotové letadlo..."Dej si ručník na hlavu.

Datum: 18.02.2019

Vložil: Karel

Titulek: Re: Re: Re: zrovna

Tak hotové letadlo..."Dej si mokrý ručník na hlavu.

Datum: 18.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: zrovna

vzpamatuj se, letadlo je už hotové, čeká se pouze na Izdelye a k tomu rusové nikoho nepotřebují......

Datum: 17.02.2019

Vložil: dusan

Titulek: Re: zrovna

Nebude : ) ... je to do neba volajúci nezmysel ...

Teoreticky sa môže do spoluvývoja Su-57 pustiť len naozaj bohatý štát "kategórie" Indie či Brazílie.

Datum: 16.02.2019

Vložil: Mirra

Titulek: zrovna

Vietnam, nedávno ještě chudičká země plná starých sovětských zbraní, to by bylo hodně pikantní - je to totiž země kterou přes to co se stalo poměrně nedávno podporuje i Amerika kvůli tomu že se staví na odpor Číně.
Ovšem je otázka jak jsou na tom s výrobní linkou aby dodávali v přijatelných časech.

Datum: 20.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

tak si to najdi, psal o tom i západní tisk, F-22 zdrhla.....SUčko ho ozářilo

Datum: 20.02.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

Bláboly sú tieto nezmysly o zdrhnutí F-22. Vidím, že papkáš ruskú propagandu aj s navijákom. :-)

Datum: 18.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

zkušenost ze Syriie je pouze taková, že F22 od přímého kontaktu s SU35 zdrhlo, F22 dostalo lock a uteklo o)).......ten článek je blábol.
Skutečnost je taková, že US ani Izrael vůbec zezačátku nezaregistovaly, že tam SU57 vůbec je (do té doby než byly zveřejněny snímky - v době když už byly SUčka na cestě domu)

Datum: 16.02.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Strata sudnosti?

Na základe skúseností zo Sýrie:
https://www.leteckymagazin.sk/l/vyvoj-su-57-napreduje-bude-vsak-v-dalsom-sklze/
Či na Sputniku o tom nepísali? :-) No nič, musíš začať čítať aj iné spravodajstvo ako to, ktoré je určené pre deti ruských diplomatov v ČR.

Datum: 16.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Strata sudnosti?

a na základě čeho soudíš, že se jedná o nepodarek? Jinak větší nepodarek než F35 to rozhodně nemůže být..

Datum: 16.02.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Strata sudnosti?

Je uplne v poriadku, ze o vojenskom letectve nevies nic a nemas cim prispiet do diskusie.
Ale preco silou mocou robis zo seba vola a ztrapnujes sa na verejnosti priblblymi prispevkami?

Datum: 16.02.2019

Vložil: Polemik

Titulek: Re: Strata sudnosti?

@ Franta:
Už si si bol po výplatu vo Fašingtone ty US-troll ?? Tak tu neobsmŕdaj a rýchlo bež, mohli by ťa škrtnúť z výplatnej listiny :-D

Datum: 20.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

píšeš jediné dva objednané budou sloužit pouze na testování.....a těch předcházejích 11 sloužilo na co??
Italové je nechtějí,a le už se zavázaly tak jim nic jiného nezbývá, ale mlátí si hlavou o zed.....a to že Izrael si radši objednáva F-15 mluví za vše - letadlo 4.gen místo 5.gen??? ehm...leda že by jsi tu přidal, ež F-35 není letadlo pro vzdušný boj....
¨jinak ty popíráš, že byt bylo oficiláně F-35 zařazeno do sériové výroby, tak v nich lidé neomdlívali? a to je jenom jeden z mála problémů...

Datum: 20.02.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

Taliani aj Izraelci kupujú F-35...

Datum: 20.02.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

Pochop, že F-22 sa prestala vyrábať pre škrty v rozpočte, nie pre poruchovosť alebo chybu v konštrukcii. Piloti v tom už dávno neomdlievajú, zbytočne klameš.
Taliani aj Izraelci ich kupujú, zase klameš.
A Su-57 je špička na papieri. Nechce ju zatiaľ ani Rusko ani zahraničný zákazník. Jediné dva objednané kusy budú slúžiť na ďalšie testovanie.
Ak to všetko nevidíš, tak si buď troll alebo máš príliš nízku inteligenciu, aby si to pochopil.

Datum: 19.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

pochop už, že momentálně je to špička o které se US může jenom zdát...v Syrii ani nevěděli, že tam je...
výsledek US letadel 5. generace je, že zavřeli výrobu, jsou poruchové, chyba konstrukce, piloti v nich omldlévají, jsou předražené a aby se mohli prodat tak je US nabízí za cenu pod náklady....Italové je nechcou, němci je nechcou, izraelci radši kupují F15, jdi se už vysrat pokud jsi slepý a věci nechceš vidět

Datum: 16.02.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

Omny, pre mňa nie je ťažké pochopiť, že sa čaká na nové motory, avioniku a novú výzbroj. Preto hovorím, že s takýmto nepodarkom sa rusom na svetovom trhu nepodarí preraziť. Už chápeš tú pointu, alebo je pre tvoje IQ príliš veľké sústo. :-)

Datum: 16.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

mamlasi, víš ale proč odstoupilo? Protože jim rusové řekli nasrat s novými motorami a protože jim rusové řekli, že pokud nezaplatí, tak se nebudou podílet na ničem.
A k těm tvým dvěma ks, ano další 2 ks seriové se stavajícími motory a pak se plánuje další objednávka na 13 ks již s novými motory. Asi je těžko pro tebe pochopit, že se čeká na IZdeliey 30 ....

Datum: 16.02.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Strata sudnosti?

Ano, indicke letectvo ma nepochybne zaujem o stovky Su-57. Preto odstupilo od programu FGFA. :-) To chce silnu davku naivity verit takymto nezmyslom.

Datum: 16.02.2019

Vložil: Flanker.27

Titulek: Re: Strata sudnosti?

Ztráta soudnosti je spíše tento komentář. Koupě starých Mig-29 je naprosto nesouvisející obchod uzavřený z naprosto jiných důvodů. Domácí letectvo zájem má, to že nekupuje stovky prototypů, ale čeká na finální verzi je opět něco dočista jiného.
Splácat tolik věcí dohromady je opravdové umění.

Datum: 21.02.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

Pre boj so slabsim superom sa Su-57 rozhodne hodi. Problem je, ze ked sa nevyraba, tak nemoze byt pouzita. Cize Rusko seriovu vyrobu neodklada preto, ze by su-57 nepotrebovalo, ale preto, ze s nou zatial nie je spokojne.

Datum: 20.02.2019

Vložil: veterán 47

Titulek: Re: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

Rozhodne ak má F-22 plniť svoju úlohu, tak ako mu bola prisudená pri vývoji. Tak sa rozhodne neobíde bez pomoci AWACS. Na radar F-22, ktorý mu mal zabezpečiť neviditeľnosť aj po jeho zapnuti sa rýchlo našla protizbraň. Tak že zdôrazňujem že AWACS je pre Raptor nutný!!!
Sorbita. Ak ste si dobré všimli zábery z Lakatie, tak Su-30 a 34 ich majú zavesené. Dokonca ich použili na Su-33 z lietadlovej lode.
Nezmysel vyhodiť miliardy na vývoj Su-57. Pre Vás možno ano, ale pre rusov nie. Pre boj s menej sofistikovaným nepriateľom sa Su-57 dokonale hodí. Ale vzhľadom na to, že Rusko nemá celosvetové mocenské ambície, nepotrebuje žiadné stovky kusov Su-57.

Datum: 25.12.2019

Vložil: petrib

Titulek: Re:

The image—if real

Datum: 21.02.2019

Vložil: OMny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

F22 je určený pro vybojování vzdušné nadvlády. Tady se podívej
https://www.popularmechanics.com/military/aviation/a23407366/unexplained-images-shows-f-22-raptor-in-russian-fighters-sights/
F-22 ani nevědlo,že ho SU35 sleduje.....Sučko ho mohlo sestřelit....

Datum: 21.02.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

Omny, F-22 bola prvykrat nasadena v roku 2014 proti IS a za prvých 10 mesiacov svojho pôsobenia v Sýrii lietadlá F-22 uskutočnili 204 bojových letov, pri ktorých zhodili 270 bômb na 60 cieľov.
Minuly rok robili nalety aj na vyrobcov drog v Afganistane.
Ako je mozne, ze taky odbornik na military to nevie? :-)

Datum: 20.02.2019

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

řekni mi ta tvoje F22 - pustili jí US někdy do reálného boje, vystřelila si někdy na ostro? Řekni mi kčemu je stíhačka za 334 mil. USD, když se US bojí, že bude sestřelana a letectvo ji nikam nepouští. Když na steč letěl SU35, tak F22 dostala příkaz se zdekovat.....
jinak souhlasil bych s tím, že v současné době je zbytečné vyrábět SU57 ve větších počtech bez IZD 30.
Pochop rusové mají MIG31 BM, SU 35S a jin0 SU27/30, mohou vyrábět MIG 35 nově, opravdu si myslíš, že ted hned je nevyhnutelné vyrábět ve velkém SU57, když i současná sestava by si se současnými US stíhačkami víceméně poradili....

Datum: 20.02.2019

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Strata sudnosti?

To sú úplné nezmysly.
1. Rusi si F-22 vôbec nemohli dôkladne preklepnúť, pretože americké stíhačky tam lietajú s radarovými odrážačmi a teda v konfigurácii, ktorá nie je stealth.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/22307/watchdog-says-usaf-is-wasting-f-22s-on-patrols-and-deployments-should-consolidate-force
2. Bez použitia AWACS sa zaobídu aj ruské aj americké lietadlá. Akurát že sú v taktickej nevýhode. Jediný rozdiel medzi oboma letectvami spočíva v tom, že USA má dostatok moderných AWACS lietadiel, zatiaľ čo Rusko ich nemá ani dostatok ani moderných.
3. Ruské Su nepoužívajú žiadny systém Sorbita. Su-35 používajú v Sýrii systém Chibiny-M a Su-30 majú SAP-518, čo je nová a modernizovaná verzia Chibiny:
https://www.leteckymagazin.sk/l/su-30sm-dostanu-novy-system-elektronickeho-boja/
4. Ruská propaganda hlása, že Su-57 je zbytočné vyrábať, pretože na súčasné úlohy stačia aj Su-35. Čo je samozrejme logický nezmysel, pretože nikto nevrazí miliardy do vývoja lietadla, aby ho následne, keď je hotové, nechcel vyrábať. Taktiež si treba uvedomiť, že preškolenie pilotov na nové stroje trvá 10 rokov. Čiže ak by aj dnes Rusi začali, tak tento nový zbraňový systém budú mať plne zvládnutý až v budúcnosti.

Záznamy: 1 - 50 ze 92

Vyhledávání