internetový armádní magazín

Turecko nevylučuje nákup ruských letounů Su-57, pokud bude vydíráno

28.05.2018 20:35

V případě, že Spojené státy zavedou embargo na dodávky bojových letounů F-35 do Turecka, je možné, že Ankara koupí stroje Su-57 ruské výroby, uvádějí to noviny Yeni Safak s odkazem na turecké vojenské zdroje.
Momentální největší překážkou ve vztazích mezi USA a Tureckem je turecké uzavření dohody o získání protivzdušných komplexů S-400 z Ruska.

Pentagon jako reakci na turecký nákup již vypracoval návrh zákona na blokování dodávek letounů F-35 do Turecka. Vedení vojenského oddělení Pentagonu pro tento návrh hlasovalo jednomyslně, navzdory skutečnosti, že Turecko je výrobním partnerem USA v programu letounu páté generace.

Dodávka prvních F-35 vyrobených společností Lockheed Martin byla naplánována na červen 2018.
Podle zdrojů se Ankara nemá v úmyslu vzdát práva na letouny, které by měla v červnu získat, pokud však bude na dodávku uvaleno embargo, obrátí se na Rusko.
V současné době je velmi obtížné říci, kdy můžou být ruské stroje Su-57 do Turecka dodány. Tento typ je stále testováno a není přijat ruským letectvem. Případné dodávky letounů Su-57 do Turecka vypadají velmi nerealisticky, před pár lety se to však dalo říci i komplexech S-400. Militarybox, CC BY-SA

                                                                           Su-57

                                         (foto: V. Kuzmin / CC BY NC-ND / se svolením autora)

 

Diskusní téma: Turecko nevylučuje nákup ruských letounů Su-57, pokud bude vydíráno

Datum: 31.05.2018

Vložil: Blabla

Titulek: Stealth

Pletete si hodinky a holínky. To, že přehledový radiolokátor vidí (někdy, s výpadky nebo jen pravděpodobně) stealth letouny už dnes neznamená, že je vidí a jsou schopny reakce radary sysémů protivzdušné obrany. Je to stejné, jako se smát chlapovi, co na vás míří puškou ze 30 metrů, že ho vidíte a tudíž vás nemůže ohrozit. Může. Uvidíte tak max. jak vás sejme... Ad protistealth rakety... Nejenže Stealth 2.0, ale i laserový zářič s krátkým dosahem v obranném systému, buď integrovaný (F-35), nebo kontejner (F-15, F-18...). Ten raketu usmaží cca 3-2 km od letounu. Vyvinuto, do 5ti let u jednotek... Causa F-35: nikdo z vás nezmínil, čím je třicetpětka naprosto před vším ostatním. tím je Situační přehled (fungování v rámci digitálního bojiště). Izraelcům to už funguje a jsou lidé, co proflákli, jak skvělé to je. Syrský Mig-29 je katalogizován jako cíl už když se rozjíždí po dráze a jeho pilot ještě nemá od návodčího rozkazy... F-35 se do dogflightu nikdy nedostane, protože zkrátka pilot má X možností, jak bojovat efektivněji. Su-57 (T-50) není ani stealth první generace, protože nemá esovité sací kanály k motorům, lopatky kompresorů svítí kupředu jako majáky. To už je pokrokovější čínská J-20, sorry jako...

Datum: 01.06.2018

Vložil: bog

Titulek: Re: Stealth

Všetko funguje krásne... na slabšom protivníkovi. Izrael si to pochvaľovať može, pretože je technologický líder v oblasti. Ako však bude takýto datalinkový hajtek fungovať proti rovnocennému súperovi za silného elektronického rušenia? Celá Sýria je katalogizovaná ako cieľ a drží ju len Rusko. T-50 pokrokovým stealth ani nemal byť. Rusi majú iný pohľad na vec. Stealth sám o sebe je zníženie detekovateľnosti, nie nedetekovateľnosť. Technológia vyvíjaná ako útočná, využívajúca moment prekvapenia.

Datum: 01.06.2018

Vložil: Skeptik

Titulek: Re: Stealth

Já myslel, že ten fejk s lopatkami kompresoru, založený na jedné fotce z photoshopu již "umřel" :) Evidentně ne.

Ale o to mi nejde. Pojďme k tomu stealth. Rusko vyvíjí Su-57 primárně pro obranné účely - proto stealth hlavně z přední polosféry ... letí směrem k útočníkovi a je nad nebo blízko vlastního území / zázemí.

A teď dotaz, který už jsem několikrát pokládal, ale nikdy nedostal uspokojující odpověď.
Jak stealth F-22 / F-35 zjistí přitétající stíhače protivníka?
AWACS nejsou stealth = jsou zachytitelné, a dnes již o zničitelné na velmi velkou vzdálenost. Tedy nepoužitelné.
Pozemní radary dtto, pokud v oblasti vůbec jsou.
Zbývá tedy palubní radar útočících letadel. Jenže zapnutí radaru = demaskování. Jasně, radar mohou zapnout doprovodné F-15, ale vyspělý protivník není idiot. Pochopí, že se něco děje. A ony ty F-22 / F-35 nejsou neviditelné, jen obtížně zjistitelné. A když obsluha radaru "ví, že tam jsou" tak je najde.

Datum: 29.05.2018

Vložil: bog

Titulek: bububu

I Su-35 by bohate postačil. Pracuje sa aj na Su-30, čo by sa úrovňou rovnal Su-35? Druhý pilot by bol inteligenčná výpomoc, čo by úroveň lietadla doťahovalo na 57.

Datum: 29.05.2018

Vložil: Feri

Titulek: turci

povedal by som ze typicke bazarove jednanie, stylom, ak nam nedate vy zozenieme si od ineho, ale sme prilis dolezity v regione aby ste nas stratili tak nam dajte lepsiu ponuku.

Datum: 29.05.2018

Vložil: Pepe

Titulek: Jů-es

V US si představují, že všichni musí poslouchat a uctívat stejné hodnoty, chvála bohu, že tomu tak zatím není. Na nějaký nákup Su-57 Tureckem určitě nedojde a velmoc za oceánem se s Tureckem dohodne. Turecko je teď trošku zlobivé, ale Američani jsou rádi, že ho mají "ve svém týmu" a použijí všechny páky k jeho udržení.

Datum: 30.05.2018

Vložil: DDR0

Titulek: Re: Jů-es

nebyl bych si tak jistý. Navíc i pro Turka je to příležitost jak se vymanit z programu letounu který má pro ně pochybnou hodnotu. Neviditelným letounům zvoní hrana, takže po přijetí by se mohlo lehce stát že už půjde o "stroj minulé války"....

Datum: 30.05.2018

Vložil: Jan

Titulek: Re: Re: Jů-es

ano...vymaní se z programu letounu, který se aktuálně zavádí do výzbroje x letectev a budou čekat na fatu morgánu, která se ještě nějaký pátek bude maximálně ukazovat na přehlídkách nad Rudou plóščadí.

Datum: 30.05.2018

Vložil: AusPow

Titulek: Re: Re: Re: Jů-es

"... vymaní se z programu letounu, který se aktuálně zavádí do výzbroje x letectev" - protože těm letectvům nic jiného nezbývá - neexistuje alternativa. Napíši to velmi zjednodušeně - můj názor: F-35 je sprostá létající grča kompozitu, která kromě určitých charakteristik stealth v ničem jiném nevyniká. Je to za každou cenu vypiplávaný zmetek, který přiměřeně k době vzniku je o třídu horší než F-16. :-)
Jinak však rusko-turecké vztahy nejsou takové, aby Rusko prodalo Turecku nejnovější sthačku, a předložilo ji tak technikům NATO. Su-57 prostě není obranným systémem s viditelným nástupcem, jako je to v případě raketových systémů S-400.

... na přání upraveno redakcí.

Datum: 31.05.2018

Vložil: Jan

Titulek: Re: Re: Re: Re: Jů-es

o schopnostech/neschopnostech F-35 můžeme hodiny debatovat ale ve finále to budou jen babské debaty - to co umí/neumí F-35 se mi dva rozhodně nedozvíme. Ten program měl jistě spoustu problémů, protože to není stejné jako vývoj AK-47. Ale jde stále dál a má ještě velký potenciál do budoucna. Izrael si je jako jeden z prvních uživatelů chválí .... a porovnání s F-16 ..... možná si dá F-35 na podnos každý druhá stíhačka v dogfightu....ale na tento účel nebyla F-35 konstruovaná - to letadlo je úplně o něčem jiném ve smyslu nasazení

Datum: 31.05.2018

Vložil: Jožo

Titulek: Re: Re: Re: Re: Jů-es

Keď je stealth taká zbytočnosť, načo sa Rusko púšťalo do projektu ako je SU-57? Mali tak veľa peňazí, že ich nie je problém v nezmyselnom projekte utopiť?

Datum: 31.05.2018

Vložil: Polemik

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Jů-es

aby ako krajina majúca znovu globálne ambície držali krok s USA ??
aby si podporili domáci výskum a vývoj ??
aby si osvojili najnovšie technologické postupy, materiály či technológie a overili si ich v praxi ??
aby mali v budúcnosti čo ponúknuť v rámci obchodu so zbraňami ??
atď
atď
.
.
.

vyber si :-)

Datum: 31.05.2018

Vložil: sused Záviš

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Jů-es

asi nikto netvrdí, že stealth je úplná zbytočnosť... nie je.

na druhej strane, v súčasnosti je už jasné, že stealth nie je, resp. nebude ten "HIT" budúcnosti, t.j. neprekonateľná a do budúcnosti nevyhnutná vlastnosť bez ktorej sa žiadne éro v budúcnosti nezaobíde.
Dnes už je jasné, že stealth je a bude prekonaný a teda bude len akýmsi doplnkom, ale nie nevyhnutnosťou ako si mysleli podaktorí ešte tak cca 15-20 rokov dozadu.
Sú vyvíjané anti-stealth strely ktorých cena je výrazne nižšia ako cena stealth lietadiel a takisto aj principiálne nové radary pre ktoré stealth nebude žiadny problém.

Datum: 31.05.2018

Vložil: Superme

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jů-es

Ano, ale proto se přeci výmýšlí zcela nové materiály. Ostatně budoucí generace amerického stíhacího letounu bude mít "stealth nové generace". A já si opravdu nemyslím, že by bez vývoje současné stealth technogie dokázali to co dnes připravují (třeba tzv. chytrá kůže) bez těch desítek let zkušeností. Takže podle mého udeb stealth i v budoucnu "HIT", jen bude mít samozřejmě úplně jiné vlastnosti než stealth, který známe dnes.

Záznamy: 1 - 14 ze 14

Vyhledávání