internetový armádní magazín

Vozidla L-ATV musí čelit prvním potížím při zavádění

27.02.2019 13:55

Americká obrněná vozidla L-ATV třídy JLTV musí čelit prvním potížím na cestě do armády. Poslední zpráva amerického ministerstva obrany označuje tato vozidla za "nevhodná k použití". Hlavní problémy s vozidly jsou spatřovány v oblasti spolehlivosti, obsluhy a situačního povědomí posádky. Přeloženo do normální řeči to znamená, že vozidla zatím trpí větší poruchovostí než bylo slibováno, že posádky mají problémy s obsluhou vozidla, a to včetně zbraňových systémů u ozbrojených konfigurací, a stěžují si také na mizerný výhled.

                                                 Oshkosh L-ATV / foto: Oshkosh / CC BY-SA

 

Vozidla JLTV jsou k dispozici ve dvou a čtyřmístných verzích a ve čtyřech základních konfiguracích: univerzální vozidlo, nákladní vozidlo, vozidlo pro těžké zbraně a lehce ozbrojené vozidlo. Nedostatky se týkají všeobecně všech verzí a konfigurací. Podle zpráv se dá usuzovat, že americké ministerstvo obrany vzniklou situaci předpokládalo a nepovažuje ji za vyjímečnou.

Vozidlo L-ATV (Light Combat Tactical All-the Terrain Vehicle) bylo vyvinuto firmou Oshkosh Defense v roce 2011 na základě SUV Oshkosh M-ATV třídy MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) a bylo přizpůsobeno podmínkám programu JLTV (Joint Light Tactical Vehicles) amerického ministerstva obrany, zaměřeného na hledání náhrady vozidel Humvee. V srpnu 2015 byla firma Oshkosh Defense vyhlášena vítězem celého programu a v září 2016 zahájila výrobu vozidel.

Vozidlo L-ATV má délku 6,2 m, šířku 2,5 m, výšku 2,6 m a hmotnost 6400 kg. Je poháněno vznětovým motorem GBE 866T 6,6 l o výkonu 224 kW, s kterým dosahuje maximální rychlosti 110 km/h a dojezdu kolem 480 km. Militarybox, CC BY-SA

 

Diskusní téma: Vozidla L-ATV musí čelit prvním potížím při zavádění

Datum: 28.02.2019

Vložil: Šváb

Titulek: x

Spolehlivost se dá vyřešit zvýšením kvality výroby, ale výhled z vozidla už bude dle mě těžší. Vždyť to je součástí designu vozidla.

Datum: 27.02.2019

Vložil: Alex

Titulek: .

Zaujímalo by ma, kto bude platiť odstraňovanie závad a prípadné konštrukčné zmeny. Amerika je krajina neobmedzených možnosti takže tam je všetko možne t.j. zacvaká to štát.
V podstate nechápem, ako sa to mohlo stať. Bolo vyrobených XXL kusov, ktoré boli podrobené dôkladným XXL ročným skúškam a tieto skúšky neodhalili nič.
A už vôbec nerozumiem tomu, že sa vodiči sťažujú na "mizerný výhľad". To pri XXL ročných skúškach XXL vyrobených kusov bol výhľad OK, ale teraz u bojových jednotkách už ten výhľad nie je OK ale je mizerný?

Datum: 01.03.2019

Vložil: Jerry

Titulek: Re: .

No hlavně je třeba pochopit, jak to v USA chodí. Tam má každý zbrojní program během svého zavádění systém zpětné vazby, který vydává podobná hodnocení. Populární jsou výstupy k F-35. To souvisí s veřejnou kontrolou nákladů. Ono to pak může vypadat, že co program, to průšvih, ale výsledku to vede k tlaku na kvalitu, která se pak projeví během nasazení. Pro nás by to mohlo být poučení, že prakticky každý takový program má porodní bolesti (viz u nás zavádění T-810, CASA atd.)

Záznamy: 1 - 3 ze 3

Vyhledávání