internetový armádní magazín

Vozidla VBMR Leger pro francouzskou armádu

13.02.2018 12:40

Společnost Nexter Systems (součást KNDS) získala kontrakt od francouzské výzbrojní agentury DGA (Direction Générale de l’Armement) na výrobu pespektivních obrněných vozidel 4x4 VBMR Leger pro francouzské ozbrojené síly.
VBMR Leger má být třetím typem kolového obrněného vozidla francouzské armády v rámci výzbrojního programu SCORPION. Již dříve byla nasmlouvána vozidla 6x6 VBMR Griffon a EBRC Jaguar.
Kontrakt společnosti Nexter Systems byl přidělen na základě výsledků výběrového řízení, v němž porazila konkurenční nabídky od společnosti Renault Truck Defense s vozidlem ACMAT Bastion HM a společnosti Thales s verzí australského vozidla Bushmaster.

Vozidlo VBMR Leger je odlehčenou dvounápravovou verzí známého vozidla společnosti Nexter - 6x6 Titus. K jednotkám francouzské armády by mělo přijít v celkem pěti verzích, a to - hlídkové, průzkumné, spojovací, REB a sanitní. V budoucnu je možný vznik dalších verzí - velitelké, ženijní a dělostřelecké pozorovatelny.

Francouzské ozbrojené síly by měly do konce roku 2025 obdržet 489 vozidel VBMR Leger a do roku 2030 by jejich počet měl stoupnout na 978. Začátek dodávek je naplánován na rok 2022, přičemž jako první začnou přicházet vozidla v hlídkové verzi. Předpokládaná cena jednoho vozidla VBMR Leger  je 500 až 700 tisíc EUR.
Vozidlo VBMR Leger by mělo disponovat plnou bojovou hmotností kolem 15 tun, zvýšenou protiminovou ochranou, bojovým informačním systémem Scorpion a dálkově ovládanou zbraňovou stanicí s kulometem. Vozidla hlídkové verze by měla být schopna přepravovat až deset vojáků se soupravami Felin. Militarybox, CC BY-SA

                                                                        XXXXXXX

                                                                     VBMR Leger

                                                         (foto: Nexter Systems / FU)

 

 

Diskusní téma: Vozidla VBMR Leger pro francouzskou armádu

Datum: 14.02.2018

Vložil: Flader

Titulek: Patriot/Husar

Tak keď to porovnám s týmto vozidlom, tak mi už Patriot/Husar nepríde zase až taká stodola. Asi je to už moderný trend 4x4 v takejto váhovej aj veľkostnej kategórii.

Datum: 13.02.2018

Vložil: Růža

Titulek: Frantíci

Francouzská armáda se profiluje jako expediční armáda na kolech. Kola Francouzům umožní rychlejší přesuny. Kola jsou jednodušší na výrobu a na údržbu a celkově jsou tak levnější. Francouzi však musí počítat s tím, že budou převážně válčit v prostorech s hustou silniční sítí nebo v Africe v oblastech s tvrdým pouštním podkladem. Pro armádu "Velké Francie" je to poněkud omezující a potupné.

Datum: 13.02.2018

Vložil: Fero

Titulek: Re: Frantíci

Sú obkolesený spojencami a neutrálnym Švajčiarskom. Ich hlavné zahranično-politické záujmy sú práve v Afrike. Takže budujú armádu presne podľa svojich aktuálnych potrieb.
Aj keď súhlasím, že keď už zachovali tanky, tak k nim by sa žiadalo aj pásovú platformu BVP, aspoň v nejakom relatívne menšom počte oproti kolesovej platforme.

Datum: 13.02.2018

Vložil: Tommy

Titulek: Re: Frantíci

Takže jsou schopni operovat od Uralu po Kapské město...
To není vůbec špatný.

Datum: 13.02.2018

Vložil: Pepe

Titulek: Re: Re: Frantíci

To je odvážné tvrzení. Těžké kolové vozidlo začíná mít problémy již za prvním příkopem od polní cesty. Co si pamatuji, tak stejnou vzdálenost po bahnitém rozježděném tankodromu jela vyprošťovací Tatra minimálně třikrát delší dobu než tank.

Datum: 14.02.2018

Vložil: Tommy

Titulek: Re: Re: Re: Frantíci

Sovětská armáda hnala Němce od Uralu do Berlína A) díky masivnímu použití pásových vozidel B) Díky masivnímu nasazení tříosých amerických nákladních automobilů...
A to jsme 70 let daleko, cestní síť v Evropě je úplně někde jinde a průchodivost současných automobilů také.
Afrikou bych si hlavu nelámal, tu znají Frantíci možná líp, než Afričani sami.

Datum: 14.02.2018

Vložil: Pepe

Titulek: Re: Re: Re: Re: Frantíci

Tak určitě je v tom velký kus pravdy, ale ty nákladní automobily popovážely zásoby a lidi vždy jen do určitého místa, dokud se dalo jet po cestě, pak následovalo vlastní "hnaní" pěšky. Cestní síť je dnes úplně někde jinde, a i průchodnost kolových vozidel je dnes také někde jinde, jenže současně i představy a požadavky vojáků jsou někde jinde.

Datum: 13.02.2018

Vložil: Alex

Titulek: .

Vozidlo VBMR Leger by mělo disponovat plnou bojovou hmotností kolem 15 tun ...

Super - vozidlo s hmotnosťou 15 ton má pohon 4x4. Otečko OT-64 s hmotnosťou cca 13 ton malo pohon 8x8. Aká je mobilita vozidiel 4x4 a 8x8 s podobnou hmotnosťou?

Datum: 13.02.2018

Vložil: Militarybox

Titulek: Re: .

Při stejné hmotnosti bude mít vozidlo s menším počtem kol pochopitelně větší měrný tlak na půdu, a z toho budou vyplývat potíže s průchodností terénem s měkčím podložím. Méně kol a méně náprav na druhou stranu bude určitě znamenat méně problémů s údržbou.

Datum: 13.02.2018

Vložil: Molle

Titulek: Titus?

Tak to bude mit tatrovacky podvozek?

Datum: 13.02.2018

Vložil: Rase

Titulek: Re: Titus?

francouzi mají vlastních výrobců podvozků víc než dost

Datum: 13.02.2018

Vložil: Militarybox

Titulek: Re: Titus?

Takovou informaci jsme nezaznamenali. Jak píše Rase - Francouzi mají jiné možnosti dodavatelů. Kdyby to měla být Tatra, už by se muselo jednat, a to by se v Čechách asi prozradilo. :-))

Datum: 14.02.2018

Vložil: Starlight

Titulek: Re: Titus?

Obrněné transportéry 6x6 VBMR Griffon a průzkumná vozidla 6x6 EBRC Jaguar jsou vyráběna konsorciem francouzských firem Nexter, Renault Trucks Defense (celý podvozek včetně motoru Renault-Volvo) a Thales (elektronika). Stejný tým stojí i za vozidly 4x4 VBMR Léger.

Tato rodina vozidel Nexteru už je početně obrovská. Belgie objednala 417 vozidel VBMR Griffon a 67 ERBC Jaguar. Domácí Francie plánuje celkem 1722 těžkých VBMR Griffon (319 objednáno), 978 lehkých VBMR Léger (489 objednáno) a 250 průzkumných EBRC Jaguar (20 objednáno).

Vzhledem k výše vedeným počtům je projekt Nexteru Titusu s podvozekem Tatra, motorem Cummins a převodovkou Allison početně zcela nepodstatný. Kromě zásahovky francouzské policie je Titus asi nyní produkt určený jen pro zákazníky CSG/Tatry. Tedy nakonec možná jen naše AČR, pokud MO ČR někdy podepíše kupní smlouvu.

Datum: 15.02.2018

Vložil: Rase

Titulek: Re: Re: Titus?

Mno umím si představit, že by AČR zavedla Titus jako obdobu Griffonu, umím si představit i zmenšený Titus (4x4) jako obdobu Légeru atd. co jsem se ale koukal, tak on ten Titus (nabízený pro AČR) není až tak výrazně levnější než Griffon, nebo Pandur, a cenový rozdíl bude stejně spíš o elektronice. Tak nějak jsem čekal výrazný rozdíl.
Francouzský styl se mi ale líbí, bojových zkušeností mají tolik, že přesně vědí co dělají. O tu novou generaci vozidel (i VBCI) začíná být docela dost zájem

ps. CSG teď má na MO stopstav, tak budou rádi když budou moct v klidu dodávat Tatry a těch pár Pandurů

Datum: 16.02.2018

Vložil: Fero

Titulek: Re: Re: Re: Titus?

Zmenšený Titus je vlastne podobné vozidlo ako Husar. T by bolo lepšie ísť už rovno do nich, nie?

Datum: 18.02.2018

Vložil: rase

Titulek: Re: Re: Re: Re: Titus?

možná podvozkově ano, ale osobně nejsem fanoušek Husaru (nebo dnes Patriota).

Datum: 19.02.2018

Vložil: Fero

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Titus?

Prečo?

Záznamy: 1 - 17 ze 17

Vyhledávání