internetový armádní magazín

Výroba letadel SR-10 začne na konci roku 2017

01.10.2016 16:20

První cvičné letouny typu SR-10 budou pro ruské letecké a kosmické síly vyrobeny na konci roku 2017. Do roku 2020 je plánováno převzetí asi dvaceti předsériových strojů k provedení důkladných testů.

Předsériové SR-10 budou vybaveny ukrajinskými motory AI-25TL z rezerv ruského ministerstva obrany, které jsou určeny pro letouny L-39 Albatros. Pro sériové SR-10 jsou však připraveny zcela nové ruské pohonné jednotky AL-55i od společnosti Saturn. 

SR-10 je ruským nástupcem československého L-39. Je vybaven křídly s dopředným 10o šípem a dalšími prvky, které mu dávají vlastnosti vhodné pro stroj určený pro pilotní žáky. Hmotnost letounu je jen něco málo přes tři tuny a jeho maximální rychlost se pohybuje kolem 800 km/h. Může působit z betonových i nezpevněných letištních ploch. Militarybox, CC BY-SA

                                                          první létající prototyp SR-10

                                                           (foto: Sat-kb / CC BY-SA)

 

Diskusní téma: Výroba letadel SR-10 začne na konci roku 2017

Datum: 01.10.2016

Vložil: Xawier

Titulek: SR-10

Pozoruhodny letoun, lec pro Ruske letectvo vedle Jaku-152 a 130 zcela zbytecny...

Datum: 01.10.2016

Vložil: Pepe

Titulek: Re: SR-10

Myslíte si, že mezi Jak-152 a Jak-130 není místo ještě pro jeden typ? Já bych to s tou zbytečností neviděl zase až tak jednoznačně. SR-10 by mohl být nabízen i civilním zákazníkům, zatím co u Jak-130 to určitě možné není.

Datum: 01.10.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: SR-10

Ja se bavil ciste o ruskem vojenskem letectvu! A ano, myslim si, ze mezi Jak-152 a Jak-130 pro nej proste neni misto. Ostatne SR-10 prohral s JAKem-152 vyberove rizeni na zakladni vycvik pro piloty ruskeho letectva. Tak proc ted zavadet oba? Z ekonomickeho a logistickeho hlediska absolutni nesmysl. Dvojnasobne v soucasne ekonomicke situaci Ruska, kdy musi prevracet kazdy rubl...

Datum: 01.10.2016

Vložil: Flanker.27

Titulek: Re: Re: Re: SR-10

Už několikrát padlo, že mezi Jak-152 a Jak-130 je dost velká mezera ve složitosti a mezi nimi by měl být ještě jeden cvičný typ, který pomůže v postupném přechodu na sofistikovanou "stotřicítku". Podobné řeči se ostatně nevedou jen v Rusku, to je obecný trend, že hlavní cvičné typy jsou složitější a složitější (platí to tedy pochopitelně pro M-346, a také pro typy jako KAI T-50).

Datum: 02.10.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: Re: SR-10

Souhlasim, ze tento nesmysl mezi fanousky na diskusnich forech obcas zazni... A ja mu i rozumim-tito lide by radi videli klidne dalsich deset cvicnych typu a pro kazdy z nich by nasli v ruskem letectvu misto. Ja jsem ale presvedceny o vyse napsanem a neverim, ze Rusko tento letoun opravdu ve vetsim poctu zavede.

Datum: 03.10.2016

Vložil: Flanker.27

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: SR-10

A nějaké věcné argumenty?

Datum: 02.10.2016

Vložil: Cateye

Titulek: Re: SR-10

Jednak není pravda, že by se tento letoun účastnil nějakého výběrového řízení, protože prototyp vzlétl až po rozhodnutí o zavedení Jak-152. A za druhé, Jak-152 má jednu velkou slabinu - německý motor, jehož dodávky, nebo servis může v důsledku napjaté mezinárodní situace kdykoliv skončit, což je ostatně hlavní důvod proč má ruské letectvo o SR-10, jako o záložní řešení, zájem.
Takže bych si spíše dovedl představit schéma SR-10 a Jak-130, s tím že křena tady hraje spíše Jak-152.

Datum: 02.10.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: SR-10

Ty nám chceš namluvit, že vývoj vlastního motoru pro JAK-152 by byl složitější a finančně náročnější, než vývoj celého proudového cvičného letounu?:)) Motor pro Jak-152 problém není. Výrobce už jich má nyní k dispozici víc, než bude poptávka po letounech od Ruaf. Navíc jak říkám, mohou použít jakýkoli jiný motor, nebo vyvinout vlastní... SR-10 fandím! Ale jak říkáš i ty-buď JAK-152, nebo SR-10.

Jinak výběrové řízení probíhalo v roce 2014 a bylo zcela oficiální. Informací o něm je na netu spousta, stačí trochu pogooglit;)

Vyhledávání

200001631-57b9758b31/50000000.jpg