internetový armádní magazín

Nový evropský bojový letoun v režii Francie a Německa

14.07.2017 10:55

Francie a Německo mají v úmyslu společně vyvinout nový evropský bojový letoun, který by nahradil v současnosti používané stroje Dassault Rafale a Eurofighter Typhoon. Tato informace pochází z dokumentu vydaného po setkání představitelů francouzské a německé vlády v Paříži.   

Časový rozvrh prací na projektu nového evropského bojového letounu by měl být zveřejněn asi v polovině příštího roku.

Nový evropský bojový letoun by měl podle současných požadavků disponovat vlastnostmi velmi nízké zjistitelnosti průzkumnými prostředky protivníka a měl by být také schopen některých akcí bez přítomnosti pilota (nebo pilota a operátora) v kokpitu, a tím tak částečně svojí technikou nakročit k letounům šesté generace. Dá se předpokládat, že nový letoun by mohl být k dispozici po roce 2030.

Německo již nějakou dobu pracuje na projektu letounu, který by se měl stát náhradou stíhacích bombardérů Tornado. Jak to s tímto projektem dopadne po oznámení společných plánů s Francií ukáže až čas. Militarybox, CC BY-SA

                                 Rafale B - současný francouzký bojový letoun generace 4+

                                                             (foto: USAF / PD)

 

Diskusní téma: Nový evropský bojový letoun v režii Francie a Německa

Datum: 16.07.2017

Vložil: Caminante

Titulek: Termín

Informace typu: "Dá se předpokládat, že nový letoun by mohl být k dispozici po roce 2030," nemá prakticky žádnou vypovídací hodnotu. Dá se ale předpokládat, že až tohle letadlo udělá svůj první roll-out, skoro všichni v Evropě už budou mít buďto Lightningy nebo Gripeny, a tedy jedinými evropskými uživateli zřejmě zůstanou pouze Němci a Francouzi. Jaká pak bude cena za kus, když o počtu nějakých 460 ks Typhoonů v Evropě se novému letounu bude asi jen zdát.

Datum: 15.07.2017

Vložil: Mates

Titulek: re

Tady je diskuze ,jak na novinkách..Francii ani Německu příliš nejde o nějakou ruskou hrozbu,ale o schopnost disponovat v budoucnu konkurenceschopnou leteckou technikou.Jak Německo tak Francie mají moderní letouny RAFALE/Eurofighter,ale na druhou stranu vidí,že např.další evropské velmoci jako Itálie či VB souběžně zavádí i letouny nové generace F-35.Další mnohem menší evropské země také plánují nákup F-35,takže Němci měli dvě možnosti bud se přidat k F-35,nebo nakoupit další Eurofightery místo Tornad a nebo vyvinout vlastní bojový stroj.Francie zvyklá letadla mít vlastní výroby,by nejspíš o F-35 vůbec neuvažovala,nicméně vývoj nového stroje je dnes hodně drahá legrace,takže spojení s Německem dává smysl.

Datum: 15.07.2017

Vložil: rase

Titulek: Re: FCAS

Tady je odkaz:
https://palba.cz/viewtopic.php?f=325&t=7447&sid=a63ce9a2d54c6091cfffd491706f6e74

ono když se podíváme třeba na projekt MAKO (jednomotorový cvičný letoun) od EADS, tak vypadá velice dobře. Stejně tak německé projekty UCAV (Mephisto atd.)

Datum: 15.07.2017

Vložil: Rase

Titulek: FCAS

Je zde opravdu velka podobnost s projektem FCAS a rozhodne ten letoun nestavi na zelene louce. Airbus uz testuje modely a ted slo jen o to, dostat do beziciho projektu Francouze a velky obem financi pro dalsi krok k realizaci projektu. Prototyp muze byt pripraveny velmi brzy a dle planu by mel byt letoun pripraveny kolem roku 2030. O FCAS jsem neco psal i na palbe

Datum: 15.07.2017

Vložil: bog

Titulek: Re: Re: ?

A preto ten motor už testujú, že? Darmo rusofóbi hromžia, T-50 bude, spolu s ďalšími novinkami. Haló, už nie sú 90ky, haló rabovačka skončila, haló... Iné je to v tom, že v Rusku sa spoločenské problémy riešia a nie vytvárajú v mene európskych hodnôt a iných žvástov. V prípade tohto projektu je šanca, že ošmahnutý krimigrant odpáli konštrukčnú kanclu. DE a FR majú oveľa vážnejšie vnútroštátne problémy, než mystická ruská hrozba.

Datum: 22.07.2017

Vložil: vombat

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: ?

Omlouvám se předem. Moji reakci prosím rozhodně neberte jako"Osobní útok vůči vám!" Cením si lidí s opačným názorem. Navíc všichni co jdou proti proudu u mě mají automaticky jeden bod plus...Chtěl bych jen upozornit na kolosální paradox jež jste "spáchal"A sice že reagujete větou že s dovolením cituji : jenom žvásty, na které nemá cenu reagovat. JJ dete tedy proti svému přesvědčení a stáváte se"Nejzavilejším reakcionářem. PS: I když souhlasím s rasem toto není útok na vás ale opravdu jen na odlehčení které mi ve většině internetových diskuzí chybí
!!!Děkuji za pochopení. :)

Datum: 21.07.2017

Vložil: Omny

Titulek: Re: Re: Re: Re: ?

jenom žvásty, na které nemá cenu reagovat

Datum: 16.07.2017

Vložil: Rase

Titulek: Re: Re: Re: ?

jasně... T-50 bude, Armata bude, hypersonické zbraně, střely a rakety budou, všechny ty nové ponorky, korvety, fregaty, vrtulníkové lodě atd. většina z toho už dávno měla být a ono nic. Všechno jen prototypy nebo projekty v pár kusech.
Reálný pilíř armády je modernizovaná technika z časů SSSR.

Datum: 15.07.2017

Vložil: Tommy

Titulek: Re: Re: Re: ?

Ne, Rusům jejich zastarávající sučka nestačí. Protože jim reálně hrozí, že i státy jako Dánsko budou mít technologicky vyspělejší letouny. A pokud se do akvizice F-35 pustí Polsko, můžou v případě konfliktu odepsat Kaliningrad...

Datum: 15.07.2017

Vložil: up

Titulek: Re: Re: ?

V tom že rusové tu stíhačku postaví, i motor bude a o finančních potížích v tomto projektu nikdo neví jen a pouze západní media či nějaký brebta který tím sleduje jiné zájmy. No podle toho jak Evropa dokáže spolupracovat a jednotně tvořit, no to to zase dopadne. Možná tak Německo-francouzský projekt, ale ne evropský.... nu a stejnak mámě Rafala a Eurostíhače či Leo2 a Leclerce. Rusku více než stačí současně nakupované Su-35S a Su-30SM a ještě dlouho budou, kuli nějaké Evropě - dle projektu budoucí muslimský Chalífát určo nevyvíjí T-50 a stopro nemusí chvátat a zbytečně rozlévat miliardy. Aby to nedopadlo dle prognózy F.R. Čecha - narážka na to, aby jsme tím rusům nemuseli být zas vděční v pohledu roku 2030 a dále.

Vyhledávání