internetový armádní magazín

VDV dostanou v roce 2016 asi 144 vozidel BMD-4M

16.05.2016 19:55

Podle náměstka generálního ředitele ruské konstrukční kanceláře KBP Nikolaje Chochlova obdrží jednotky VDV ruské armády v letošním roce celkem 144 nových výsadkových bojových vozidel BMD-4M. V loňském roce dostaly tyto jednotky deset těchto moderních vozidel - pět na základě dříve podepsaného řádného kontraktu a pět na základě dohody s ministerstvem obrany.

Podle dřívějších oznámení požadovalo ruské ministerstvo obrany dodání asi 250 vozidel typu BMD-4M Sadovnica a BTR-MDM Rakuška do tří let.

Tato moderní výsadková vozidla se oproti svým předchůdcům vyznačují řadou společných konstrukčních uzlů s bojovými vozidly pěchoty BMP-3 posledních sérií. Militarybox, CC BY-SA 

                                                                    BMD-4M Sadovnica

                                                            (foto: V. Kuzmin / CC BY-SA)

 

 

Dřívější zpráva 5.5.2016 : Nová technika pro VDV

 

 

Diskusní téma: VDV dostanou v roce 2016 asi 144 vozidel BMD-4M

Datum: 18.05.2016

Vložil: David

Titulek: BMD-4

Zajímavé bojové vozidlo se zajímavými výkony. Až na tu nešťastnou koncepci. Právě u vozidla této kategorie by podle mne byla lepší rekonfigurace ve stylu BMP-3 Derivacija, tedy s přemístěným motorem a lepším prostorem pro výsadek

Datum: 18.05.2016

Vložil: Jirka4form

Titulek: Re: BMD-4

Co se týče koncepce, zrovna zde mám opačný názor. Zvolenou koncepci považuji za ideální. Výsadkové bojové vozidlo musí být lehké, ale s určitým stupněm pancéřové ochrany, jednoduché, ale dobře vyzbrojené a plovoucí. Motor vzadu dává lepší předpoklady pro naplnění těchto podmínek.

Datum: 18.05.2016

Vložil: Strikehawk

Titulek: Re: BMD-4

Myslím, že hlavním důvodem pro zvolenou koncepci není nic jiného než vyvážení relativně lehkého vozidla s variabilním nákladem, který může zahrnovat plnou posádku nebo bez posádky. Pro shoz na padáku stejně jako stabilita připlavání může být tento faktor ( 1-1,5 t váhy ) velmi důležitý. Vzhledem ke koncepci kdy je posádka soustředěna de facto v těžišti není nutno žádné dovyvažování v polních podmínkách vždy problematické....

Datum: 18.05.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: BMD-4

Přesně jak píšete chlapi! Naprostý souhlas.

Datum: 19.05.2016

Vložil: David

Titulek: Re: Re: Re: BMD-4

Otázkou je, co tomu říkají vojáci, kteří se do toho musí natěsnat. Bavil jsem se svého času s Ukrajincem, který sloužil u BMD. Člověk spíše pomenší, 168 cm. A říkal, že to byl opravdu zážitek.

Datum: 20.05.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: Re: BMD-4

No to věřím, že to není nic příjemného! Koneckonců taky cestující v tomto případě nejsou rekreanti jedoucí někam na dovolenou... Ale jde spíš o to, že výsadkové obrněné vozidlo s hmotností do 15t prostě ani komfortněji a bezpečněji pro posádku udělat nejde...

Datum: 20.05.2016

Vložil: David

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: BMD-4

Prakticky u všech nových systémů, představených v poslední době (Armata, Kurganec, Bumerang atd) ale Rusové šli právě cestou zvyšování komfortu posádky, resp. výsadku. Stejně jako na Západě i oni přišli na to, že voják musí mít určitý komfort, aby mohl skutečně efektivně bojovat. Pravda, zkonstruovat analogické vozidlo i pro výsadkové jednotky, to by byl asi oříšek. Ale třeba právě nová generace ruské obrněné techniky dokazuje, že Rusové to umějí

Datum: 20.05.2016

Vložil: Xawier

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMD-4

Souhlasím prakticky se vším, co píšeš. Jen si nejsem jistý, zda je výhodné takto koncipované vozidlo i pro výsadek na padáku (ať už s posádkou, nebo bez posádky uvnitř vozu). Zde bude hrát vyvážení a hmotnost zásadní roli.

Datum: 21.05.2016

Vložil: Jirka4form

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMD-4

Určitě máte pravdu, že je třeba zajistit určitý komfort, aby vojáci byli po sesednutí schopní boje a ne polámaní jak zednický metr, ale na druhou stranu je to bojový prostředek a ne zájezdový autobus. Bojové vlastnosti zde musí být na prvním místě. Umístění motoru dopředu by např. udělalo komplikace s pohonem ve vodě. Pohon pásy se ukazuje jako málo efektivní a vodomety v zádi by tak musely disponovat dálkově vedeným převodem pohonu od motoru, nebo možná samostatnými elektromotory, ale tato řešení znamenají nárůst hmotnosti a další požadavky na prostor. U BVP Kurganěc-25 se to asi řešit nemusí, protože ta hmotnostní a prostorová omezení de nejsou zdaleka tak palčivá.

Záznamy: 1 - 9 ze 9

Vyhledávání

 

 

 

 

aerosim.cz-banner-250x250-foto.png